Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Så.. alla är på jobbet, verkar det som. Förutom de som inte jobbar och de som rehabiliterar sig. Och Pazo då, som dricker mjölk hos sina föräldrar. Och overkill. Som stör sig på sina.

Jag är också på jobbet, kan jag berätta. Sitter framför min hjälpstation men det är ju helt tomt på studenter. Helt tyst. Lyssnar på ekande ljud lång bortifrån olika delar av biblioteket. En städvagn som rasslar vid hylla D, hyllan för kunskapsfilosofi och forskningsmetodik. En bokvagn försvann just nu bakom hörnet vid hissen. Återlämningsstationen surrar fortfarande. Annars är det helt tyst. Nu kom ett nytt ljud, det var någon som slog upp en dörr på våningen nedanför. Rasslet med nycklar och sedan en smäll.

Bibliotikariens skor gör ett svischande ljud då och då när hon byter ställning framför stådatorn femton meter bort.

Klockan är 09:28, ska jobba till 13. Rätt harmoniskt, får jag säga.

Dundersoft ju! 😮 +

Har du lust att byta, Laxen? Typ gå ett par mil i mina mockasiner? 😉

Jag byter gärna min assistans vid lumbalpunktion mot din kunskapsfilosofi 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Overkill: Hur känns det där med brudar nuförtiden då? Förändrat sedan sista mätpunkten i Maj?

Mja, försöker att inte tänka på det mest. Sen känns allt omkring så jobbigt så det blir liksom inte värt på grund av vad som krävs för att ta sig dit man i så fall skulle vilja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dundersoft ju! 😮 +

Har du lust att byta, Laxen? Typ gå ett par mil i mina mockasiner? 😉

Jag byter gärna min assistans vid lumbalpunktion mot din kunskapsfilosofi 😛

Gärna men jag tror det där med proffessionaliteten sätter gränserna för det..

( Du skulle aldrig klara av arbetsnivån här. )

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, försöker att inte tänka på det mest. Sen känns allt omkring så jobbigt så det blir liksom inte värt på grund av vad som krävs för att ta sig dit man i så fall skulle vilja.

Aha. Tung fråga såhär tidigt på morgonen men: vad krävs och vart skulle du vilja, då? Blev nyfiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha. Tung fråga såhär tidigt på morgonen men: vad krävs och vart skulle du vilja, då? Blev nyfiken.

Något i stil med att en snygg och trevlig tjej ligger på min säng och väntar på mig hade funkat.

Nej men är inte särskilt intresserad av att till exempel fyra år efter man gjort slut sitta och sakna ett ex, om du förstår. Sen ska man först träffa någon, bli intresserad, och sen ska man gå från intresserad till förhållande och det görs ju inte alltid i en handvändning. Och allt det där pallar jag inte riktigt med. Hade det _bara_ varit ett förhållande så ja då hade det varit en grej men nu är det så mycket runt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga: "Vad är det för ersättning?"

Smart! Mycket bättre lägga fram det som att det är givet att det är någon, istället för t.ex "Är det någon ersättning?". Det man är rädd för är ju att bolaget inte tar med remixen (ja jag tänker mig alltid värsta möjliga situationen) men det lär ju inte hända för en sån fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Något i stil med att en snygg och trevlig tjej ligger på min säng och väntar på mig hade funkat.

Nej men är inte särskilt intresserad av att till exempel fyra år efter man gjort slut sitta och sakna ett ex, om du förstår. Sen ska man först träffa någon, bli intresserad, och sen ska man gå från intresserad till förhållande och det görs ju inte alltid i en handvändning. Och allt det där pallar jag inte riktigt med. Hade det _bara_ varit ett förhållande så ja då hade det varit en grej men nu är det så mycket runt.

Fast sådär är det ju för alla. Detä r ju det som är grejen. Tycker du inte att det där "mycket runt" verkar spännande?

Att lära känna någon, upptäcka gemensamma intressen, prata i många timmar etc etc. Hela den där "lära känna"-fasen är ju oerhört spännade tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast sådär är det ju för alla. Detä r ju det som är grejen. Tycker du inte att det där "mycket runt" verkar spännande?

Att lära känna någon, upptäcka gemensamma intressen, prata i många timmar etc etc. Hela den där "lära känna"-fasen är ju oerhört spännade tycker jag.

Emotionellt påfrestande. Liksom efterfesten till förhållandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Emotionellt påfrestande. Liksom efterfesten till förhållandet.

Comes free with the package. Man måste våga lite också, även om det kan upplevas som påfrestande. Det är modigt att ge sig in i sådant där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det man är rädd för är ju att bolaget inte tar med remixen (ja jag tänker mig alltid värsta möjliga situationen) men det lär ju inte hända för en sån fråga.

De flesta skulle isådanafall antagligen säga "Det finns ingen ersättning, men du får med din remix i det här och det här sammanhanget." - de vill ju att du ska vara med och kommer försöka övertyga dig eftersom de frågat dig från början.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså nu vet jag ju inte vilket sammanhang du fått uppdraget och om det brukar vara ersättning i såna. Men fråga nån som har koll på det fältet, om du har några sådana kontakter.

Typ nattvaktaren här på forumet annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

Comes free with the package. Man måste våga lite också, även om det kan upplevas som påfrestande. Det är modigt att ge sig in i sådant där.

Ja, men enligt min kostnadsnyttoanalys är det inte värt det. Sen om den analysen är korrekt eller ej är en annan fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså nu vet jag ju inte vilket sammanhang du fått uppdraget och om det brukar vara ersättning i såna. Men fråga nån som har koll på det fältet, om du har några sådana kontakter.

Typ nattvaktaren här på forumet annars.

Jag frågade i en annan tråd (under komposition & arrangemang). Ja, nattvaktaren har ju koll på sånt här. Synd att han inte är så aktiv längre. Jag gillade honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag frågade i en annan tråd (under komposition & arrangemang). Ja, nattvaktaren har ju koll på sånt här. Synd att han inte är så aktiv längre. Jag gillade honom.

Ja, synd. Forumet har förändrats en del på sistone. Att nattvaktaren försvunnit är nog en del av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men enligt min kostnadsnyttoanalys är det inte värt det. Sen om den analysen är korrekt eller ej är en annan fråga.

Våga,, säger jag i alla fall. Vinner du inte så har du iaf vågat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter du å surfar sådär mycket från jobbet chae?

Hähä, det går i vågor. Två av mina tre läkare är på sem så det är ganska soft på reuma-sidan både när det gäller bokningar och assistans. Hjälper till på neuro-sidan när det behövs iofs.

Undrar hur Dingbats har det på sitt jobb? 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe du pratar fel språk. Han sa ju att inte tar risken så länge marginalvinsten inte övervinner alternativkostnaden.

Jag var tvungen att läsa om det där 3 ggr och jag förstår fortfarande ingenting 😛 I clearly fail at life.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...