Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

mrrrrr... okej då.

Det var inte the right stuff, tyvärr. Var skitpeppad innan men märkte direkt att det inte var rätt virke i bruden. Trevlig trots det och vi hade en del gemensamt men helt fel.. typ på nåt sätt. Trots att hon var attraktiv. Vi träffades vid en staty här på ett torg, jag var två minuter sen och det regnade. Hade ett gigantiskt paraply med mig som vi gick tillsammans under till ett café och beställde té, småsnackade om tésorterna. Letade efter bord, satte oss ner. Och hon var nervös men det släppte efter hand sen, verkade det som. Jag föreslog en promenad efter vi suttit där en halvtimma, vi gick till parken, köpte glass. Visste hela tiden att det inte kändes rätt såklart, försökte leta efter spår men hittade inga. Hon var liksom så pessimistisk och verkade inte tycka om människor.. måste ha nån som liksom kan gilla spännande saker, träffa folk.. fattade inte riktigt vad hon gick igång på riktigt.

Så nä tyvärr. Men var kul på nåt sätt ändå. Hon messade nästan direkt efteråt och sa att hon tyckt det var trevligt och gärna träffades igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

mrrrrr... okej då.

Det var inte the right stuff, tyvärr. Var skitpeppad innan men märkte direkt att det inte var rätt virke i bruden. Trevlig trots det och vi hade en del gemensamt men helt fel.. typ på nåt sätt. Trots att hon var attraktiv. Vi träffades vid en staty här på ett torg, jag var två minuter sen och det regnade. Hade ett gigantiskt paraply med mig som vi gick tillsammans under till ett café och beställde té, småsnackade om tésorterna. Letade efter bord, satte oss ner. Och hon var nervös men det släppte efter hand sen, verkade det som. Jag föreslog en promenad efter vi suttit där en halvtimma, vi gick till parken, köpte glass. Visste hela tiden att det inte kändes rätt såklart, försökte leta efter spår men hittade inga. Hon var liksom så pessimistisk och verkade inte tycka om människor.. måste ha nån som liksom kan gilla spännande saker, träffa folk.. fattade inte riktigt vad hon gick igång på riktigt.

Så nä tyvärr. Men var kul på nåt sätt ändå. Hon messade nästan direkt efteråt och sa att hon tyckt det var trevligt och gärna träffades igen.

Hon kanske bara var nervös? Kanske värt ett försök till?

Det kanske rent av var du som hade fel inställning... spånar bara här

Link to comment
Dela på andra sajter

mrrrrr... okej då.

Det var inte the right stuff, tyvärr. Var skitpeppad innan men märkte direkt att det inte var rätt virke i bruden. Trevlig trots det och vi hade en del gemensamt men helt fel.. typ på nåt sätt. Trots att hon var attraktiv. Vi träffades vid en staty här på ett torg, jag var två minuter sen och det regnade. Hade ett gigantiskt paraply med mig som vi gick tillsammans under till ett café och beställde té, småsnackade om tésorterna. Letade efter bord, satte oss ner. Och hon var nervös men det släppte efter hand sen, verkade det som. Jag föreslog en promenad efter vi suttit där en halvtimma, vi gick till parken, köpte glass. Visste hela tiden att det inte kändes rätt såklart, försökte leta efter spår men hittade inga. Hon var liksom så pessimistisk och verkade inte tycka om människor.. måste ha nån som liksom kan gilla spännande saker, träffa folk.. fattade inte riktigt vad hon gick igång på riktigt.

Så nä tyvärr. Men var kul på nåt sätt ändå. Hon messade nästan direkt efteråt och sa att hon tyckt det var trevligt och gärna träffades igen.

OK. Synd att det inte klickade men så är det ibland 🙁 Pluspoäng ändå till dig för att du inte bailade på henne. Vill du fortsätta hänga med henne som kompis?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha. Nej - det var fel. Det var bara hennes nick. Hon har ett ännu roligare namn.

EDIT: Men det kan jag ju inte skriva ut kom jag på..

Men asch, jag orkar ju inte regga om mig på HP bara för att kunna se det. Aja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha vad gör ni då?

Inte alltför mycket. Sitter och funderar på hur det (enligt Multicope i Cubase) kan bli fasfel i Miroslav redan i sitt ursprungsläge. Ingenting hjälper 🙁

F ö sitter jag och småmixar på ett par låtar. Borde lägga bas på en annan låt men orkar inte.

Förreste Dingbats & Laxen: vill inte vara någon som stressar på någon meeeeen ...erhm..det där omslaget.... Har ni tänkt mer på det? Hajar om det inte finsn någon tid och det är ingen brådska. Skulle bara höra om ni kommit upp med några fler idéer. Bara "sådär" liksom

😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alltför mycket. Sitter och funderar på hur det (enligt Multicope i Cubase) kan bli fasfel i Miroslav redan i sitt ursprungsläge. Ingenting hjälper 🙁

F ö sitter jag och småmixar på ett par låtar. Borde lägga bas på en annan låt men orkar inte.

Förreste Dingbats & Laxen: vill inte vara någon som stressar på någon meeeeen ...erhm..det där omslaget.... Har ni tänkt mer på det? Hajar om det inte finsn någon tid och det är ingen brådska. Skulle bara höra om ni kommit upp med några fler idéer. Bara "sådär" liksom

Ah, trodde Dingis redan gjort ett som du var nöjd med?

Ang. Miroslav: Du har inte dubbel medhörning?

EDIT: Jaha, på inspelningen? Det finns ju rätt många parametrar på den synten att ändra vad jag minns.. men som alltid säger jag: MIDI, and so it goes.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Förreste Dingbats & Laxen: vill inte vara någon som stressar på någon meeeeen ...erhm..det där omslaget.... Har ni tänkt mer på det? Hajar om det inte finsn någon tid och det är ingen brådska. Skulle bara höra om ni kommit upp med några fler idéer. Bara "sådär" liksom

😑

Vill inte vara någon som glömmer saker meeeeen... det hade jag faktiskt glömt! Men nu påminde du mig.

Grejen är att jag inte känner mig så jätteinspirerad av motivet och gillar inte färgen blå så mycket, och är ingen höjdare på att jobba på beställning, så jag vet inte hur mycket jag kan få ut av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, trodde Dingis redan gjort ett som du var nöjd med?

Ang. Miroslav: Du har inte dubbel medhörning?

Jooo, nu minns jag!!! Det var det där snygga fast med fel färgfilter. Måste kolla upp om jag har det kvar här.

Dubbel...medhörning...? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte vara någon som glömmer saker meeeeen... det hade jag faktiskt glömt! Men nu påminde du mig.

Grejen är att jag inte känner mig så jätteinspirerad av motivet och gillar inte färgen blå så mycket, och är ingen höjdare på att jobba på beställning, så jag vet inte hur mycket jag kan få ut av det.

Ah!

OK, vi säger såhär (både till Laxen & Dingbats): go nuts! Skit i mitt bildmaterial (inklusive färger och motiv) och spåna loss 🙂 Jag tänker inte sätta några käppar i några inspirationshjul, här inte 🙂 Ni har några låtar. Spåna utifrån dem så får vi se vad som händer. Ska vi säga så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha vad gör ni då?

Har varit en slappdag. Spelat dataspel, gitarr, editerat trummor, kollat serie, kollar nu på "Feta familjer på diet". 😛 Jag slökollar sällan på TV men idag gjorde jag ett undantag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah!

OK, vi säger såhär (både till Laxen & Dingbats): go nuts! Skit i mitt bildmaterial (inklusive färger och motiv) och spåna loss 🙂 Jag tänker inte sätta några käppar i några inspirationshjul, här inte 🙂 Ni har några låtar. Spåna utifrån dem så får vi se vad som händer. Ska vi säga så?

shoot. Men jag behöver alla grejjer igen.. tog bort mappen när jag trodde det var gjort. Inget personligt - lever hela tiden på runt 1-2 GB fritt minne och måste ständigt döda allt, även egna halvinspelade projekt o sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah!

OK, vi säger såhär (både till Laxen & Dingbats): go nuts! Skit i mitt bildmaterial (inklusive färger och motiv) och spåna loss 🙂 Jag tänker inte sätta några käppar i några inspirationshjul, här inte 🙂 Ni har några låtar. Spåna utifrån dem så får vi se vad som händer. Ska vi säga så?

Nu snackar vi! Alltså det är ju jätteoproffsigt av mig, men sen är jag ju inget proffs heller. Dålig tajming med mitt jobb nu här i veckan då, men efter midsommar har jag helt tomt, så då kan jag nog slänga ihop lite förslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jao, t.ex om du kör programmet i standalone och dessutom i cubase, och så ger programmet i cubase viss fördröjning och så får du båda signalerna i lurarna och hör fasfelet?

Hmm, det tror jag inte att jag gör iaf 😕 Jag har bara Miroslav i VST-racket och ändå (så fort det här klockspelet klingar) så går det en bra bit under nollan och håller sig runt -1 🙁

shoot. Men jag behöver alla grejjer igen.. tog bort mappen när jag trodde det var gjort. Inget personligt - lever hela tiden på runt 1-2 GB fritt minne och måste ständigt döda allt, även egna halvinspelade projekt o sånt.

I'm all over it 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...