Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Den här kokboken fick jag i utflyttningspresent av morsan, "Vi skall ha gäster" (1969). Den är askul. Språket är otroligt gammaldags och väldigt högtravande.

6326439-origpic-2e552c.jpg

Vad trevligt!!

Inflyttningspresent, menar du, hoppas jag.

Postat

Nåå... brorsan har berättat om det.

Det är inget för meg, tror jag.

29793_366_250.jpg

Vad vet du om det? Hon kanske tycker att kolbullar är asnajs!

Postat

Vad trevligt!!

Inflyttningspresent, menar du, hoppas jag.

Nej, jag menar "utflyttningspresent". Jag brukade sitta och kolla i den där boken när jag var liten. Bilderna är så kolorerade att man får ont i ögonen. Mycket fascinerande bok överlag. Så när jag flyttade hemifrån för länge, länge sedan så fick jag den av morsan som ett symboliskt "lycka till".

Postat

Nääee jag måste nog banne mej bränna på en kaffepanna...

Banne mej! 😑

😑

Postat (redigerat)

Nu är det syndaflod i Bibelbältet (Jönköping alltså)

Gud hör uppenbarligen inte bön.

😑

Redigerat av CHAE
Postat

Nu är det syndaflod i Bibelbältet (Jönköping alltså)

Gud hör uppenbarligen inte bön.

😑

tänkte jag skulle kolla aftonbladet och se om det fanns nån grund för det där, och möttes av skyfall-bilder och stora svarta rubriker att 5 miljoner flyr kaoset... Jönköping har växt sedan sist jag var där.

Postat

måste väl ändå vara norrköping (peking)?

😲

😑

Postat

Laxen: hur gick det med ditt äventyr du satt och skrev p?

Postat

Nu la jag min beställning.

Eller rättare sagt, jag råkade lägga två identiska beställningar. Nån som vill ha en telecaster? xD

Postat

Eller rättare sagt, jag råkade lägga två identiska beställningar. Nån som vill ha en telecaster? xD

Ja tack! ☺️

Postat

Eller rättare sagt, jag råkade lägga två identiska beställningar. Nån som vill ha en telecaster?

Skänk den ena till second hand.

Postat

Vad heter den där filmen ni gillar så mycket, Fidden och Dingis?

Me and you and everyone we know eller? Fast det var ju Memphis jag tipsade om den, men kanske Fidden har sett den också.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.