Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Det gick bra med originalbilden förresten, jag ändrade från 48 till 24 bitar i Photo Studio.

Konstigt att det stod att verktyget penna inte kunde användas med 48 bitars bild, när programmet

tydligen ändå kunde hantera 48 bitar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom en bit på Catharina Kjellbergs Farligt förtal igår, innan jag satte mig här...

En sak som slog mig var att hon skrev ordet "rollerbladande", samtidigt som hon

inte skrev "la", utan "lade", men samtidigt skrev hon "sa" och inte "sade".

I ett sammanhang skrev om en person som skulle "infinna sig" ett visst klockslag

att han "inträffade kl 2" - det tyckte jag var udda!! 😳

"Sven Andersson inträffade kl 2 på mitt kontor."

Är det inte konstigt så säg!!

pistvakt500.jpg

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag drömde att jag lämnade in tipset och det var en lettländsk expedit med dålig brytning som inte gav mig alla pengar tillbaka, när jag skulle ha över 408 kr tillbaka på min 500 sedel, så fick jag bara 8 kronor. När jag påtalade det så sa hon att hon inte kunde göra nåt åt det ändå, för hon måste passa den andra kassan och vände huvudet mot kassan till höger om sig två meter bort. Saken var bara den att till den kassan stod ingen i kö. Däremot var det tre i kö bakom mig vid det laget.

Jag minns att jag blev ursinnig, vaknade och då brusande det i hela huvudet. Blodflöde? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker du var alldeles fö generös med gränsdragningarna för Sthlm. Det är innanför tullarna som jag räknar Sthlms innerstad. Likadant är inom Vallgraven innerstad i Gbg. Det blir nästan en prick på min karta. En generösare dragning för Gbg är ändå mindre än din snävare cirkel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker du var alldeles fö generös med gränsdragningarna för Sthlm. Det är innanför tullarna som jag räknar Sthlms innerstad. Likadant är inom Vallgraven innerstad i Gbg. Det blir nästan en prick på min karta. En generösare dragning för Gbg är ändå mindre än din snävare cirkel.

Min röda cirkel är ju i princip innanför tullarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis! Man svarar typ "mm", sen efter ett tag blir det ett lite mer irriterat "MMMMM!" sen blir det "JAAA!".

Sen efter ett tag tokflippar man så fort nån ber om smöret vid frukosten typ.

fast nu tror jag iofs igenkänningsfaktorn är lite lägre, i och med att jag är en sån som inte frivilligt bor tillsammans med folk mer än ett par månader på sin höjd.

Undrar förresten om det hade varit annorlunda om jag inte struntat i att revoltera mot mina föräldrar när jag var tonåring.

kort svar: ja

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.youtube.com/watch?v=b0fiMe3We5s&feature=player_detailpage

😆

"Det är så nå jävla äckligt..... Jag kommer inte ner så jag kan lossa den jävla fittan!"

Klockrent!

Han som säger "Jaa" då och har så svårt att inte gapflabba. Styr kameran som om han åkte karusell.

Undrar vad de petar med.

Utmärglade bilder-siten låste sig för mej.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Han som säger "Jaa" då.

Undrar vad de petar med.

Utmärglade bilder-siten låste sig för mej.

Ser ut som ett portabelt cykel-lyse 😕 Kan vara en bomb UNA-bomberstyle också 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy faaan vilken najs söndag!

Huvudvärken har lagt sig (nästan), sov till 10:30, gick till soffan och kollade på några avsnitt family guy och sen en film (hall pass). Nu känner jag nästan att jag har energi att gå och handla kaffe 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy faaan vilken najs söndag!

Huvudvärken har lagt sig (nästan), sov till 10:30, gick till soffan och kollade på några avsnitt family guy och sen en film (hall pass). Nu känner jag nästan att jag har energi att gå och handla kaffe 🥰

applause1.jpg

De ä så de' ska' vaaaaaaaaaaaaaraaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...