Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Hade en i min gymnasieklass som började lipa så fort man sa "hängde" så jag är väl lite försiktigt därför. Sen hade hon väl iofs hittat nån som hade hängt sig nån gång men det är ju en annan historia.

Av samma anledning har jag förbannat knappen "Abort" i cubase som visas varje gång man bouncar ner en effekt. ( Som man kan trycka på om man vill avbryta bouncningen ). Är kolloledare på ett musikkollo varje sommar för unga tjejjer och det är alltid nån som bryter ihop av att tvingas kolla på den knappen.

Link to comment
Dela på andra sajter

😛

Fast värre är att en annan klasskompis träffade på en svenska i Florida, som jag jobbat me i Uddevalla. xD

En gång hade min farsa tagit ledigt för att dra till köpenhamn på en konsert ( han är lärare i småland ) och gick in i en skivaffär med sin polare. Då såg han två elever där, som också dragit till köpenhamn för konserten och ofta brukade skubba från lektionerna. Han kollade på klockan och visste att de skulle ha lektion just då, gick fram och la handen på deras axlar och sa "Grabbar, lektionen börjar nu.. "

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, scenario: ni är på väg hem från krogen Två snubbar (som ni inte känner och inte ser speciellt stora eller farliga ut) börjar gruffa och det hela urartar till slaggis. Vad gör ni? Går ni fram och breakar det hela eller går ni vidare och skiter i det "Inte min fight"-tänket?

Om de är unga går jag in och breakar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag tycker är jobbigast med att vara hemma är ALLT JÄVLA TJAT HELA TIDEN. Fan håller på och bli galen redan. Typ vad gjorde du idag åh vad fint väder nej nu var det kallt ute åh vilken god mat läste du om det där i tidningen OCH ... SÅ ... VIDARE

Låt mig vara och håll käften för faaaan.

hahahaha 😄

Love it! Hur många dagar har det gått?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta bara. Snart kommer gamla favoritier såsom:

"Sitter du här?"

"Är du redan uppe?"

"Tittar du på TV?"

Igenkänningsfaktor tvåtusen.

Och det som stör mig mest är att i vilket som helst annat sammanhang skulle det där bara vara vanligt socialt smörjmedel som man hakar på. Typ "Ja, jag kollar på TV - det är en dokumentär om italiensk ost. Slå dig ner!"

MEN när det är föräldrar så tenderar svaren att bli enstaviga.

Link to comment
Dela på andra sajter

X är soft. Brukar ni köra anusregler med SAOl och sånt eller att man får lägga det man kan argumentera för?

SAOl, såklart. Det är ju halva grejjen när nån försöker bluffa eller bara har större ordförråd och folk riskerar sig att försöka våga avslöja den. Typ:

- Jag lägger G-O-B-E-L.

- Gobel, vad är det?

- Det är en liten skål, typ.

- Va? Det har jag aldrig hört.. ?

Vi har lite husregler också. Alla könssjukdomar och snuskord ger dubbla poäng här i kollektivet.

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång hade min farsa tagit ledigt för att dra till köpenhamn på en konsert ( han är lärare i småland ) och gick in i en skivaffär med sin polare. Då såg han två elever där, som också dragit till köpenhamn för konserten och ofta brukade skubba från lektionerna. Han kollade på klockan och visste att de skulle ha lektion just då, gick fram och la handen på deras axlar och sa "Grabbar, lektionen börjar nu.. "

Fy faaan vad skraj man skulle bli!

Link to comment
Dela på andra sajter

Igenkänningsfaktor tvåtusen.

Och det som stör mig mest är att i vilket som helst annat sammanhang skulle det där bara vara vanligt socialt smörjmedel som man hakar på. Typ "Ja, jag kollar på TV - det är en dokumentär om italiensk ost. Slå dig ner!"

MEN när det är föräldrar så tenderar svaren att bli enstaviga.

Precis! Man svarar typ "mm", sen efter ett tag blir det ett lite mer irriterat "MMMMM!" sen blir det "JAAA!".

Sen efter ett tag tokflippar man så fort nån ber om smöret vid frukosten typ.

fast nu tror jag iofs igenkänningsfaktorn är lite lägre, i och med att jag är en sån som inte frivilligt bor tillsammans med folk mer än ett par månader på sin höjd.

Undrar förresten om det hade varit annorlunda om jag inte struntat i att revoltera mot mina föräldrar när jag var tonåring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som bor i Göteborg!

Var skulle ni dra gränsen för vad som är innerstan? I Stockholm tycker jag det är såhär ungefär:

stockholm.png

Den röda gränsen är vad jag definitivt skulle kalla innerstad, och den blåa en lite snällare definition som även inkluderar något slags mellanting mellan innerstad och förort.

Rita på den här kartan (det är nästan exakt samma skala):

g_teborg.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som bor i Göteborg!

Var skulle ni dra gränsen för vad som är innerstan? I Stockholm tycker jag det är såhär ungefär:

stockholm.png

Den röda gränsen är vad jag definitivt skulle kalla innerstad, och den blåa en lite snällare definition som även inkluderar något slags mellanting mellan innerstad och förort.

Rita på den här kartan (det är nästan exakt samma skala):

g_teborg.png

Varför blir dina bilder numera bara vita rutor med röda kryss i?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...