Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Faktiskt inte. Föräldrarna är alltid i maktposition oavsett ålder just för att de är ens föräldrar. Det bara är så.

Sedan finns det morsor som drar "förlossningskortet" och börjar jiddra ("jag låg och krystade i sju dagar, hög på morfin när jag skulle förlösa dig så håll käften och DISKA!!") om/när man gjort någonting dumt. Men det är ju orättvist. Nu är ju mina föräldrar inte mina biologiska så "förlossningskortet" fungerar inte. Men morsan har iofs ett eget triumfkort: lite "vi är gamla och kanske inte i livet så länge till så det kanske är dags för dig att komma hit och umgås med oss lite".

Det förutsatt att man vid "bra ålder" fortfarande är ett dumhuvud som måste trotsa föräldrarna

Annons
Postat

Det förutsatt att man vid "bra ålder" fortfarande är ett dumhuvud som måste trotsa föräldrarna

Fast det behöver ju inte handla om trots. Personligen har jag helt enkelt inte tid att åka hem till dem längre.

Postat

nu har festen gått in bruce springsteen-stadiet. Då går man väl snart ut på lokal?

Jag har hyrt föreningslokalen, det är bara att komma.

Postat

Dingis nu ska du snart få se hur min skäggväxt ser ut! Som lite motivering till mitt beslut att avstå ditt erbjudande.

(minns inte ens vad det handlade om... bara att kontentan var att jag inte skulle spara länge)

Postat

Dingis nu ska du snart få se hur min skäggväxt ser ut! Som lite motivering till mitt beslut att avstå ditt erbjudande.

(minns inte ens vad det handlade om... bara att kontentan var att jag inte skulle spara länge)

Å! Visa visa.

Postat

Jag har hyrt föreningslokalen, det är bara att komma.

Nu blev det känn ingen sorg för mig göteborg och alla sjunger med.

Postat

Skulle vilja kolla massa på filmer och tv-serier men kopplar jag in datorn till teven är bilden grön. 🙁

Men finns ju trådar om sånt på forum, har sett flera när jag sökte på just det för längesedan, funderade på att koppla till tv´n fast blev inte av, just google it.

Postat

Jag var som mest motsträvig mot mina föräldrar när jag var 15, då var jag stundtals helt vansinnig.

Får skylla på testosteron.

Postat

Nu blev det känn ingen sorg för mig göteborg och alla sjunger med.

Den lyssnade jag på tidigare ikväll.

Nu kan du få mig så lätt är bästa låten på den skivan.

Postat

Nä men jag menar om man väl är hemma 😛

Aight. Fast om jag är hos dem så är det ju klart att man hjälper till. Men jag blir jävligt ledsen och förbannad om hon kläcker ur sig något så jävla dumt som "vi är gamla..."etc-grejen.

Postat

[bild}

Minns inte när jag rakade mig senast men kanse 4-5 dagar sen. Är ju ingen vidare fart direkt.

Vad menar du, du kan ju få en jääättefin skepparkrans.

Postat

Aight. Fast om jag är hos dem så är det ju klart att man hjälper till. Men jag blir jävligt ledsen och förbannad om hon kläcker ur sig något så jävla dumt som "vi är gamla..."etc-grejen.

Nä men mina partents gör inte sånt 😛

Postat

Men finns ju trådar om sånt på forum, har sett flera när jag sökte på just det för längesedan, funderade på att koppla till tv´n fast blev inte av, just google it.

Jag kopplade min dator till tv-n hela tiden när jag hade Viaplay i förra månaden.

Kom på att för s-vhs uttaget så var det bäst att köpa en s-vhs-till-koaxial-adapter.

Sedan kör man en koaxial gul kabel för videosignalen från den adaptern i sin tur

till tvn-s koaxiala gula ingång. Sedan går det bra med en vanlig röd o vit-stereo-y-kabel

från datorns hörlursuttag (eller line ut stereo om sådant finns), till tv-ns röda resp

vita koaxial in för audioströmmen.

Det är säkrare än att fippla med scart, för det är inte alltid alla pinnar finns/funkar.

Har både dator och tv hdmi kan man köra med hdmi, för bra kvalitet.

Postat

Photo%202011-06-19%2000%2003%2028.jpeg

Minns inte när jag rakade mig senast men kanse 4-5 dagar sen. Är ju ingen vidare fart direkt.

Det ser rätt likt ut på mig! Bär det med stolthet så ska du se att det artar sig.

Postat

Vad menar du, du kan ju få en jääättefin skepparkrans.

Haha ja lätt! Hoppas det blir mer fart i skiten när man blir lite äldre. Hade vart najs.

Postat

Photo%202011-06-19%2000%2003%2028.jpeg

Sweet merciful Christ! Sparar du i 13 år till så har du helskägg.

Postat

Nu går grannen och gänget ut, men först passar de på att sjunga lite opera i trapphuset.

Postat

Nu går grannen och gänget ut, men först passar de på att sjunga lite opera i trapphuset.

Gå ut och slå lite på dem 🙂

Postat

OVERKILL:

Jag kopplade min dator till tv-n hela tiden när jag hade Viaplay i förra månaden.

Kom på att för s-vhs uttaget så var det bäst att köpa en s-vhs-till-koaxial-adapter.

Sedan kör man en koaxial gul kabel för videosignalen från den adaptern i sin tur

till tvn-s koaxiala gula ingång. Sedan går det bra med en vanlig röd o vit-stereo-y-kabel

från datorns hörlursuttag (eller line ut stereo om sådant finns), till tv-ns röda resp

vita koaxial in för audioströmmen.

Det är säkrare än att fippla med scart, för det är inte alltid alla pinnar finns/funkar.

Har både dator och tv hdmi kan man köra med hdmi, för bra kvalitet.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.