Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Faktiskt inte. Föräldrarna är alltid i maktposition oavsett ålder just för att de är ens föräldrar. Det bara är så.

Sedan finns det morsor som drar "förlossningskortet" och börjar jiddra ("jag låg och krystade i sju dagar, hög på morfin när jag skulle förlösa dig så håll käften och DISKA!!") om/när man gjort någonting dumt. Men det är ju orättvist. Nu är ju mina föräldrar inte mina biologiska så "förlossningskortet" fungerar inte. Men morsan har iofs ett eget triumfkort: lite "vi är gamla och kanske inte i livet så länge till så det kanske är dags för dig att komma hit och umgås med oss lite".

Det förutsatt att man vid "bra ålder" fortfarande är ett dumhuvud som måste trotsa föräldrarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det förutsatt att man vid "bra ålder" fortfarande är ett dumhuvud som måste trotsa föräldrarna

Fast det behöver ju inte handla om trots. Personligen har jag helt enkelt inte tid att åka hem till dem längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dingis nu ska du snart få se hur min skäggväxt ser ut! Som lite motivering till mitt beslut att avstå ditt erbjudande.

(minns inte ens vad det handlade om... bara att kontentan var att jag inte skulle spara länge)

Å! Visa visa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vilja kolla massa på filmer och tv-serier men kopplar jag in datorn till teven är bilden grön. 🙁

Men finns ju trådar om sånt på forum, har sett flera när jag sökte på just det för längesedan, funderade på att koppla till tv´n fast blev inte av, just google it.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä men jag menar om man väl är hemma 😛

Aight. Fast om jag är hos dem så är det ju klart att man hjälper till. Men jag blir jävligt ledsen och förbannad om hon kläcker ur sig något så jävla dumt som "vi är gamla..."etc-grejen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men finns ju trådar om sånt på forum, har sett flera när jag sökte på just det för längesedan, funderade på att koppla till tv´n fast blev inte av, just google it.

Jag kopplade min dator till tv-n hela tiden när jag hade Viaplay i förra månaden.

Kom på att för s-vhs uttaget så var det bäst att köpa en s-vhs-till-koaxial-adapter.

Sedan kör man en koaxial gul kabel för videosignalen från den adaptern i sin tur

till tvn-s koaxiala gula ingång. Sedan går det bra med en vanlig röd o vit-stereo-y-kabel

från datorns hörlursuttag (eller line ut stereo om sådant finns), till tv-ns röda resp

vita koaxial in för audioströmmen.

Det är säkrare än att fippla med scart, för det är inte alltid alla pinnar finns/funkar.

Har både dator och tv hdmi kan man köra med hdmi, för bra kvalitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Photo%202011-06-19%2000%2003%2028.jpeg

Minns inte när jag rakade mig senast men kanse 4-5 dagar sen. Är ju ingen vidare fart direkt.

Sweet merciful Christ! Sparar du i 13 år till så har du helskägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

OVERKILL:

Jag kopplade min dator till tv-n hela tiden när jag hade Viaplay i förra månaden.

Kom på att för s-vhs uttaget så var det bäst att köpa en s-vhs-till-koaxial-adapter.

Sedan kör man en koaxial gul kabel för videosignalen från den adaptern i sin tur

till tvn-s koaxiala gula ingång. Sedan går det bra med en vanlig röd o vit-stereo-y-kabel

från datorns hörlursuttag (eller line ut stereo om sådant finns), till tv-ns röda resp

vita koaxial in för audioströmmen.

Det är säkrare än att fippla med scart, för det är inte alltid alla pinnar finns/funkar.

Har både dator och tv hdmi kan man köra med hdmi, för bra kvalitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...