Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Nej, han menar allvar.

Vadå? Klart jag är allvarlig. Jobbigast är när jag sitter i soffan och proddar och så sätter sig någon bredvid mig och börjat prata med mig och förväntar sig svar. Jag har ju för i helvete feta hörlurar på mig och ser upptagen ut, räcker inte det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå? Klart jag är allvarlig. Jobbigast är när jag sitter i soffan och proddar och så sätter sig någon bredvid mig och börjat prata med mig och förväntar sig svar. Jag har ju för i helvete feta hörlurar på mig och ser upptagen ut, räcker inte det?

Ja, jag menar det, att du menar allvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som känner igen sig i min sover du-story alls? 😕😕

Den är ju oerhört vanlig.

Hemma.

Min syster blev tydligen väckt av sitt ex en gång när de sov i samma säng, och han frågade "är du trött?". "Ja". "Gå och lägg dig då" svarade han och somnade om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som känner igen sig i min sover du-story alls? 😕😕

Den är ju oerhört vanlig.

Hemma.

jo, men den gäller kanske mest om man sover i samma rum som sina föräldrar och det har vi nog slutat med tror jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vilja kolla massa på filmer och tv-serier men kopplar jag in datorn till teven är bilden grön. 🙁

Hulken

V

The green hornet

Mars attack

De kan du kolla på.

Eller så kan du kolla på något annat och låtsas att du kollar på något av ovanstående.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är lite skillnad i hur irriterande det är beroende på ålder också. När man är 20 och gick ut gymnasiet för två år sen är föräldrarna i lite mer maktposition än om man är 32 och kommer hem och besöker föräldrahemmet.

Faktiskt inte. Föräldrarna är alltid i maktposition oavsett ålder just för att de är ens föräldrar. Det bara är så.

Sedan finns det morsor som drar "förlossningskortet" och börjar jiddra ("jag låg och krystade i sju dagar, hög på morfin när jag skulle förlösa dig så håll käften och DISKA!!") om/när man gjort någonting dumt eller inte vill diska. Men det är ju orättvist. Nu är ju mina föräldrar inte mina biologiska så "förlossningskortet" fungerar inte. Men morsan har iofs ett eget triumfkort: lite "vi är gamla och kanske inte i livet så länge till så det kanske är dags för dig att komma hit och umgås med oss lite".

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Satt ute på balkongen i typ tre timmar för några dagar sedan och brände mig som fan. Kliar utav bara helvete nu på hela överkroppen.

Jag ska göra det enkelt för dig: Du kommer inte klara mensa-testet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktiskt inte. Föräldrarna är alltid i maktposition oavsett ålder just för att de är ens föräldrar. Det bara är så.

Men man har ju lite mer pondus att säga ifrån när man är äldre. När man är 20 kan man bara underdånigt göra som de säger i många fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

jo, men den gäller kanske mest om man sover i samma rum som sina föräldrar och det har vi nog slutat med tror jag...

Vadå i samma rum?? Det var ju enda tiden då de INTE gjorde så och väckte en.

Det är regel snarare än undantag numera att bli väckt och få frågan "Sov du?" om jag drar hemåt nuförtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men man har ju lite mer pondus att säga ifrån när man är äldre. När man är 20 kan man bara underdånigt göra som de säger i många fall.

Njaaa, säga ifrån måste man ju göra. Ansvarsfördelningen av olika sysslor måste vara rättvis och man kan inte bara vika sig för överheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...