Dingbats Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 Det MÅSTE finnas en mening med allt. 😮 Nej, allt är meningslöst.-
debatt Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 Enligt språkrådet ska man skriva isär t.ex över huvud taget. Även fram för allt. Jag skriver alltid överhuvudtaget och framförallt. Men så är man ju rebell också.
CHAE Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 OK, scenario: ni är på väg hem från krogen Två snubbar (som ni inte känner och inte ser speciellt stora eller farliga ut) börjar gruffa och det hela urartar till slaggis. Vad gör ni? Går ni fram och breakar det hela eller går ni vidare och skiter i det "Inte min fight"-tänket?
Overkill Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 Känns ändå bra att landet som flest lyssnare kommer från på vår soundcloud är USA.
Fidden Postat 18 juni 2011 Trådstartare Postat 18 juni 2011 iallafall får man nog inte heller skriva...
Dingbats Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 OK, scenario: ni är på väg hem från krogen Två snubbar (som ni inte känner och inte ser speciellt stora eller farliga ut) börjar gruffa och det hela urartar till slaggis. Vad gör ni? Går ni fram och breakar det hela eller går ni vidare och skiter i det "Inte min fight"-tänket? Det senare.
Overkill Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 OK, scenario: ni är på väg hem från krogen Två snubbar (som ni inte känner och inte ser speciellt stora eller farliga ut) börjar gruffa och det hela urartar till slaggis. Vad gör ni? Går ni fram och breakar det hela eller går ni vidare och skiter i det "Inte min fight"-tänket? Jag hade 1) gått vidare, eller 2) sprungit vidare, beroende på hur långt ifrån mig dom är.
debatt Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 Skulle aldrig komma på tanken att skriva något annat än 'framförallt'. Har Svenska Skrivregler någonstans, den där lilla orangeröda boken. Borde leta upp den.
Fidden Postat 18 juni 2011 Trådstartare Postat 18 juni 2011 OK, scenario: ni är på väg hem från krogen Två snubbar (som ni inte känner och inte ser speciellt stora eller farliga ut) börjar gruffa och det hela urartar till slaggis. Vad gör ni? Går ni fram och breakar det hela eller går ni vidare och skiter i det "Inte min fight"-tänket? vad menar du? man stannar ju och kollar vem som vinner.
Overkill Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 iallafall får man nog inte heller skriva... Nej, språkrådet rekommenderar "iaf".
Dingbats Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 Nej, språkrådet rekommenderar "iaf". Och "btw" istf "förresten".
Overkill Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 vad menar du? man stannar ju och kollar vem som vinner. Hade jag druckit kaffe nu hade jag satt det i halsen.
CHAE Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 vad menar du? man stannar ju och kollar vem som vinner. Hähä! Jag slår vad om att fighten blir mer intressant om det är två brudar som fightas 😛
Pazo Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 vad menar du? man stannar ju och kollar vem som vinner. Jag är benägen att hålla med lite!
Overkill Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 Är det inte rätt talande för längsta ändå att det är full aktivitet en lördagskväll?
Memphis Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 OK, scenario: ni är på väg hem från krogen Två snubbar (som ni inte känner och inte ser speciellt stora eller farliga ut) börjar gruffa och det hela urartar till slaggis. Vad gör ni? Går ni fram och breakar det hela eller går ni vidare och skiter i det "Inte min fight"-tänket? Beror på situationen. Om båda muckar med varandra så är det deras fight. Är det däremot någon som går på en annan och han andra försöker avvärja det hela så finns det chans att jag skulle gripa in. Beror också på om jag är själv eller inte. Hade tjejen varit med hade jag låtit bli, om jag varit själv eller med några kompisar hade jag kunnat försöka stoppa. Men hoppas dock att jag aldrig hamnar i den sitsen.
debatt Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 Jag antar att fighten var mellan de två snubbarna inbördes och inte gällde mig. Hade de handeldvapen eller knivar?
Fidden Postat 18 juni 2011 Trådstartare Postat 18 juni 2011 Hähä! Jag slår vad om att fighten blir mer intressant om det är två brudar som fightas 😛 det räcker att jag visar mig utomhus, så dyker det upp minst 3-4 brudar och börjar slåss om mig. true story.
Dingbats Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 Är det inte rätt talande för längsta ändå att det är full aktivitet en lördagskväll? Precis som vilken inneklubb som helst.
Fidden Postat 18 juni 2011 Trådstartare Postat 18 juni 2011 det jobbiga är att det där förtydligandet var totalt överflödigt xD
Overkill Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 Jag vann på alfapet förut. Fick lagt "fez" med 3x ord och sen gav e:et "ego" också. Då punkterade jag matchen.
Dingbats Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 det räcker att jag visar mig utomhus, så dyker det upp minst 3-4 brudar och börjar slåss om mig. true story. Påminner mig lite vagt om en tråd som någon skapade på flashback där killen var skitstolt, för någon tjej på krogen hade hånglat upp honom och sen fått 200 kr av sin kompis. Det måste ju betyda att de slog vad som vem som kunde ragga upp den snyggaste killen på stället!
debatt Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 Nej, språkrådet rekommenderar "iaf". Nej nej nej 😆 språkdåren möjligen Man får inte skriva etc, osv, t.ex. eller m.m. heller förresten, utan måste skriva ut orden.
Dingbats Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 Jag vann på alfapet förut. Fick lagt "fez" med 3x ord och sen gav e:et "ego" också. Då punkterade jag matchen. Men känner sig alltid så kung när man får ut sitt z. Q är däremot helt jävla omöjligt att få ut.
Overkill Postat 18 juni 2011 Postat 18 juni 2011 Det jag tycker är jobbigast med att vara hemma är ALLT JÄVLA TJAT HELA TIDEN. Fan håller på och bli galen redan. Typ vad gjorde du idag åh vad fint väder nej nu var det kallt ute åh vilken god mat läste du om det där i tidningen OCH ... SÅ ... VIDARE Låt mig vara och håll käften för faaaan.
Recommended Posts