Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Synd att man inte får raljera annars hade jag kunnat jämföra den med smaken av oblat - intetsägande, lite fadd och helt utan energi.

☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hahahahaha

Visst är det gött att besöka sina föräldrar igen som vuxen? 😄

Typ som jag blir, 27 år gammal, hemma hos mina föräldrar, när storebrorsan går in i sin gamla roll och fräser åt mig att ställa in i diskmaskinen efter maten precis innan jag är på väg att göra det.

Första gången: En axelryckning och ett "ok."

andra gången: Irriterad tolerans.

Tionde gången: "Tänker jag inte göra, jävla skithuve!"

...

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska ni göra idag?

Inte särskilt mycket...

* diska

* tvätta golv

* äta

* duscha

* raka mig

* ta ut mina tipstecken på familjetipset, lottade av brorsan

* ta ut eget tips

* låna böcker på biblioteket innan kl 15

* hämta ut en tipsvinst och lämna in nytt tips

* ta emot en försändelse från UPS med bläck som kommer idag nångång mellan 12-19

* gå en promenad och hämta mina pocketböcker hos ombudet

* se på tv

* surfa lite

* vila öronen

* undvika att våndas med tinnitus

* fysträna

* sortera cirka 1000 papper

* plocka ihop pärmar strategiskt praktiskt för leverans till vinden

* dammsuga

* eventuellt läsa lite John Ajvide Lindqvist

* eventuellt läsa lite Christina Larsson

* skriva lite på min deckare eller på min nya novellsamling

* invänta vad som kommer med posten idag

* leta efter ett paraply

* byta kläder

* ställa in i en garderob

* handla livsmedel

* gå till Triumfglasscaféet

* eventuellt maila två mail

* maila mina tipstecken

* sms-a mina tipstecken

* ladda datorns batteri

* ladda mobilens batteri

☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Men så jävla jobbigt att det är typ omöjligt att planka på bussar och pendeln som jag måste ta till Täby fyra dar nu under hela sommaren, så jag måste typ köpa ett jävla kort för tvåtusen bara därför.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men så jävla jobbigt att det är typ omöjligt att planka på bussar och pendeln som jag måste ta till Täby fyra dar nu under hela sommaren, så jag måste typ köpa ett jävla kort för tvåtusen bara därför.

Cykla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men så jävla jobbigt att det är typ omöjligt att planka på bussar och pendeln som jag måste ta till Täby fyra dar nu under hela sommaren, så jag måste typ köpa ett jävla kort för tvåtusen bara därför.

Då är det väl billigare med engångsbiljetter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det väl billigare med engångsbiljetter?

Resan Gubbängen - Täby går på 45 kr, så allt som allt under de fyra dagarna 45 * 8 = 360 kr. Jo det blir ju billigare. Men sen skulle jag behöva försäkra mig mot att åka dit via planka.nu helst, och det är 100 kr i månan, så 300 där då under hela sommaren.

Kollade upp vad kortet skulle kosta och det blir 1350 kr. Nästan mer värt ändå när jag har så mycket pengar. Av princip skulle man ju vilja vara lite anti och inte betala för det, men jobbigt att planka också, särskilt i innerstan där de har jobbiga glasdörrsspärrar. Och då är det dessutom för en biljett som jag faktiskt är behörig att åka på, det blir bara 100 kr dyrare än en under 20-biljett.

Men ändå trist att lägga pengar på sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Resan Gubbängen - Täby går på 45 kr, så allt som allt under de fyra dagarna 45 * 8 = 360 kr. Jo det blir ju billigare. Men sen skulle jag behöva försäkra mig mot att åka dit via planka.nu helst, och det är 100 kr i månan, så 300 där då under hela sommaren.

Kollade upp vad kortet skulle kosta och det blir 1350 kr. Nästan mer värt ändå när jag har så mycket pengar. Av princip skulle man ju vilja vara lite anti och inte betala för det, men jobbigt att planka också, särskilt i innerstan där de har jobbiga glasdörrsspärrar. Och då är det dessutom för en biljett som jag faktiskt är behörig att åka på, det blir bara 100 kr dyrare än en under 20-biljett.

Men ändå trist att lägga pengar på sånt.

Vad skulle det kosta om de upptäcker att du plankar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag hänger där dagligen! Vanligaste frågan är: Vilken värmepump ska man köpa och hur installerar man den?. RTFM brukar jag svara.

Absolut. Hur var det nu igen, vad är skillnaden mellan HFC-410 och R410a?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...