Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

På jobbet. bara massa skummisar här idag. Fy fan vad jobbigt. Precis försökt att vänligt avspisa en gammal man med utländskt ursprung som behövde hjälp med vad vet jag inte, mer än att han pratade osammanhängande och hade en maskinskriven lapp på polska med sig. Hotfull emellanåt. Puh.

Alltid lika spännande 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Alltid lika spännande 😉

Jaja.. jag skriver ju inte i längsta varje gång det kommer en student som behöver hjälp med sitt utskriftskonto, det löser sig snabbt och allt går vidare. Men kan väl berätta om det också.

Nyss var en man här och ville öppna endagskonto på bibliotekets datorer. Jag bad om legitimation, han gav den till mig och jag skapade ett endagskonto. Skrev upp siffrorna för inloggning på en talong, förklarade hur han skulle logga in, gav tillbaka legitimationen och sa adjö.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kom en student och undrade över vägen till återlämningsstationen för böcker. Jag pekade mot stationen och sa "Den är där borta." Sedan gick han dit.

Helt enkelt rafflade och skitspännnade, Laxen! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja.. jag skriver ju inte i längsta varje gång det kommer en student som behöver hjälp med sitt utskriftskonto, det löser sig snabbt och allt går vidare. Men kan väl berätta om det också.

Nyss var en man här och ville öppna endagskonto på bibliotekets datorer. Jag bad om legitimation, han gav den till mig och jag skapade ett endagskonto. Skrev upp siffrorna för inloggning på en talong, förklarade hur han skulle logga in, gav tillbaka legitimationen och sa adjö.

Lånade han inte nånting då? Särskilt med tanke på att det var ett endagars lånekort bara. Vad lånade han? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kom en student och undrade över vägen till återlämningsstationen för böcker. Jag pekade mot stationen och sa "Den är där borta." Sedan gick han dit.

Jag har också frågat så flera gånger, men då har bibliotekarien alltid sagt "jag kan ta det här istället".

Link to comment
Dela på andra sajter

Så antingen kan man vara varsomhelst förutom på de platserna. Något av Malmös bakvatten. Eller skaffa ett polisintyg. Eller riskera att nån stör sig på en och anmäler.

Eller snarare riskera att någon stör sig på en och ber en gå därifrån, och man snällt plockar ihop sina grejer och går någon annanstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag satsar på att någon skitattraktiv tjej står bredvid när jag utövar mitt nuvarande gatukonstprojekt och bara "nä fy fan vad tufft, vill du hänga med hem till min asmysiga tvåa via nytorget och sitta på balkongen och prata om musik och film?".

Det här hände idag. Eller var på väg att hända, men jag sumpade allt genom att fegt försöka "spela cool".

Fy helvete vad jag underutnyttjar min potential som brudmagnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

En tanke slog mig precis..

Om det nu är så som kärleksforskarna säger, att vi dras till vår neurotypiska motsvarighet, som fyller i de genetiska svagheter man själv har och vice versa, för att biologin i oss vill skapa en så kraftig avkomma som möjligt, och jag är en kännande och intuitiv person, är det kanske inte så konstigt att jag hela tiden dras till borderlinebrudar.

Link to comment
Dela på andra sajter

En tanke slog mig precis..

Om det nu är så som kärleksforskarna säger, att vi dras till vår neurotypiska motsvarighet, som fyller i de genetiska svagheter man själv har och vice versa, för att biologin i oss vill skapa en så kraftig avkomma som möjligt, och jag är en kännande och intuitiv person, är det kanske inte så konstigt att jag hela tiden dras till borderlinebrudar.

Fast jag dras bara till folk som liknar mig. Borderline är sjukt avtändande.

Link to comment
Dela på andra sajter

En tanke slog mig precis..

Om det nu är så som kärleksforskarna säger, att vi dras till vår neurotypiska motsvarighet, som fyller i de genetiska svagheter man själv har och vice versa, för att biologin i oss vill skapa en så kraftig avkomma som möjligt, och jag är en kännande och intuitiv person, är det kanske inte så konstigt att jag hela tiden dras till borderlinebrudar.

Sin neurotypiska motsvarighet - är det att dras till såna som inte liknar en själv?

Stämmer in på mig i så fall. Jag har inga pattar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...