Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

När jag är här i småland har jag också osinnande resurser med mjölk typ!

Ja jo, jag har förstått att Aneby är ett riktigt tjurmjölkar-Mecka.... 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Haru köpt dina varor nu?

Jesss. Dessutom kände jag mig lite wild and kreijsi och köpte tropisk juice :)Bara "sådär", liksom. Wooooooo

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Joachime: Träffade han du delar studio med på ett brölopp i växjö för några veckor sedan. Hälsade han till dig som han sa? Tror jag gjorde ett dåligt intryck, för jag blev så eld och lågor över att han kände dig så jag glömde bort att vara nyfiken på honom också. Men han verkade vara en jäkligt fin kille.

Exakt detsamma hände när jag mötte "adventure kid" för första gången... jag ba "ååååh, du känner paz... eh... RICARRDOOOOOO".

jag var ganska full också, det hjälpte nog inte till. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Sanndröm?

Blir lite kruxigt att uppleva den drömmen i verkligheten.

Måste för det första ta mig in i gamla föräldrahemmet och

där bor en annan familj nu för tiden. Sedan ska en flyktigt

tjejbekant bli trött i benen efter långvandring och ringa på

där, som hon inte ens vet att jag har bott. Då måste jag

delge den informationen först till henne och sedan ska dessutom

mina två bröder dyka upp där efter att hon har gått igen

och de bor ju inte heller där nu... så vad skulle de där

och göra då?

Men kanske kan fixas hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, här är grejen: kompisen har lattjat lite med sitt nyinköpya EZdrummer. Han har knåpat ihop ett enkelt låtkomp och vill nu skicka det här till mig + en slaskgura/sång.

Grejen är att trummorna inte börjar samtidigt med gitarren o sången. Han har ställt locators från takt 1 (och låt oss för enkelhetens skull säga att trummorna inte börjar förrän vid takt 8) till låtens sluttakt. Men i den MIDI-filen han skickat mig så börjar trummorna direkt. Borde det inte vara 7 tysta takter i MIDI-filen innan trummorna drar igång? 😕 Vad ska han kryssa /inte kryssa i "Export options"-fönstret?

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, här är grejen: kompisen har lattjat lite med sitt nyinköpya EZdrummer. Han har knåpat ihop ett enkelt låtkomp och vill nu skicka det här till mig + en slaskgura/sång.

Grejen är att trummorna inte börjar samtidigt med gitarren o sången. Han har ställt locators från takt 1 (och låt oss för enkelhetens skull säga att trummorna inte börjar förrän vid takt 8) till låtens sluttakt. Men i den MIDI-filen han skickat mig så börjar trummorna direkt. Borde det inte vara 7 tysta takter i MIDI-filen innan trummorna drar igång? 😕 Vad ska han kryssa /inte kryssa i "Export options"-fönstret?

Kan du inte bara böra trummorna i takt 8?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte bara böra trummorna i takt 8?

Jo men då måste jag ju sitta och tajmaa in trummorna mot slaskspåret, jag vet inte när de ska komma in och killen är inte disponibel för diskussion på ett tag nu.

Dt var mest med exporterings (av MIDI) grejen där. Jag tycker ju att "export locator range" borde innebära att ALLT blir exporterat även tystnad men det kanske är fel tänk av mig?

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...