Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Fan är du inte me bruden för memphan?

Jag ska kolla.

Nej, hon var inte här.. 😕

😄 Nämen hon e hemma i Ua, vi ska te strömstad på fredag, hälsa på lite folk, ska bli trevligt. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska kolla.

Nej, hon var inte här.. 😕

😄 Nämen hon e hemma i Ua, vi ska te strömstad på fredag, hälsa på lite folk, ska bli trevligt. ☺️

Najs! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ju aslätt utan att stoppa in några värden? Har x ingen koefficient framför är lutningen 1. på den andra är lutningen 0.5 och på det kör man

Ja, men det hjälper ju inte om man bara vill se i en graf var de skär sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

En på jobbet tävlar med radiostyrda bilar på internationell nivå och idag hade han med den till kontoret och körde runt me, haha, jäklar va den gick. 😄 Tills han kraschade sönder en vägglist. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Försöker ringa ett samtal, första gången säger det att abonnenten inte kan nås, andra gången säger det: Ange ditt telefonnummer. ? 😳

Är det din tjej du försöker ringa, Memphan? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

jo? Där de möts är svaret

Ja, och då måste man rita linjer. Och för att rita linjer måste man ha två punkter att dra streck emellan. Och då behöver man inte blanda in några formler och lutningskoefficienter och blaha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, och då måste man rita linjer. Och för att rita linjer måste man ha två punkter att dra streck emellan. Och då behöver man inte blanda in några formler och lutningskoefficienter och blaha.

Asså. Nej! Det jag sa var ju att man inte behövde punkter! Man behöver ju bara lutningen och "m"

För tänk om de skär aslångt bort.. ska man sitta å manuellt räkna fram varje punkt varje gång Istället för att bara ta lutningen å dra ett streck, ta nästa lutning dra ett streck och vips! så korsar de varandra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså. Nej! Det jag sa var ju att man inte behövde punkter! Man behöver ju bara lutningen och "m"

För tänk om de skär aslångt bort.. ska man sitta å manuellt räkna fram varje punkt varje gång Istället för att bara ta lutningen å dra ett streck, ta nästa lutning dra ett streck och vips! så korsar de varandra!

Ja det är klart man kan göra så också, men i en så enkel uppgift tror jag knappast de skär särskilt långt bort, och dessutom krånglar man bara till det ytterligare och riskerar att förvirra den stackars eleven.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...