laxlaxlax Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Memphis.. jag ska fixa ett elektroniskt lås så du inte kan använda snabbsvar och MÅSTE skriva med full redigerare och förhandsgranska innan du skickar, din lille edit-hora!
Dingbats Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Fast är det inte bättre att förklara hur linjära funktioner fungerar istället? lutningskoefficient (Positiv/negativ) och m-värde osv? Så han förstår vad det är man gör? Eller jag kanske missuppfattar, han kanske kan det? Titta inte på mig... 😕 Han undrade hur man får reda på var de skär sig grafiskt, och det är ju så man gör. Man kan väl gå in på y=kx+m och allt men det är ju inte riktigt det han frågade om.
Memphis Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Ni två alltså...! You clearly fail at life. 🥰 haha. Jäkla skön bild. 😛
Memphis Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Titta inte på mig... 😕 Han undrade hur man får reda på var de skär sig grafiskt, och det är ju så man gör. Man kan väl gå in på y=kx+m och allt men det är ju inte riktigt det han frågade om. Fast han frågade ju hur man utifrån de angivna funktionerna kunde veta hur linjerna ser ut (var de ska ritas ut)..? 😕
laxlaxlax Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Ni två alltså...! You clearly fail at life. heh whos youre daddy? Jo det är:
Overkill Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 (redigerat) 9. Lös ekvationssystemet grafiskt: Y=x-1 Y=2x-5 Eftersom Y=Y så kan man substituera enligt: x-1=2x-5 => x=2x-4 => x=4 Grafiskt: Skärningspunkten är x=4. edit: Fast när jag tänker efter... Är det det som är "lös ekvationssystemet grafiskt"? Hehe. Bara substituerar lite hej vilt per automatik. Redigerat 15 juni 2011 av Overkill
Dingbats Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Fast han frågade ju hur man utifrån de angivna funktionerna kunde veta hur linjerna ser ut (var de ska ritas ut)..? 😕 Ja, men hur gör man det då om inte stoppar in två värden och drar ett streck?
Memphis Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Memphis.. jag ska fixa ett elektroniskt lås så du inte kan använda snabbsvar och MÅSTE skriva med full redigerare och förhandsgranska innan du skickar, din lille edit-hora!
Memphis Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 (redigerat) Ja, men hur gör man det då om inte stoppar in två värden och drar ett streck? Jo, iofs, jag tolkade det bara som att han även undrade vad funktionen i sig säger om dess utseénde. Aja, bättre att fråga honom istället kanske. 😛 Han är ju kvar verkar det som. hehe edit, gjorde en edit enbart för laxens skull. ☺️ Redigerat 15 juni 2011 av Memphis
CHAE Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Det är fantastiskt vad man kan få se om man bildgooglar "cosplay fail" 😆
CHAE Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Jo, iofs, jag tolkade det bara som att han även undrade vad funktionen i sig säger om dess utseénde. Aja, bättre att fråga honom istället kanske. 😛 Han är ju kvar verkar det som. hehe edit, gjorde en edit enbart för laxens skull. ☺️ FFS get a room, you two! 😛
P Forsberg Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Alltså, jävla matte b, nu börjar jag komma ihåg varför jag failade med det på gymnasiet!
Neosus Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Tacka vet ja min hund. Han kan matte... HAHAHHAHAHAHAAAAHAHAHAHAHA 😆 ...inte roligt. 😑
CHAE Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Nu ska ja laga paj... 😑 Meh! Är den paj så är det ju ingen idé att laga den ju!
Dingbats Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Alltså, jävla matte b, nu börjar jag komma ihåg varför jag failade med det på gymnasiet! Och jag börjar glömma varför jag lyckades...
laxlaxlax Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Alltså, jävla matte b, nu börjar jag komma ihåg varför jag failade med det på gymnasiet! Tur att vi har ett proffs i gänget. Dingbats ska sommarjobba som mattehjälpare åt folk som failade matte b i gymnasiet. Vilken synkning!
CHAE Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Tur att vi har ett proffs i gänget. Dingbats ska sommarjobba som mattehjälpare åt folk som failade matte b i gymnasiet. Vilken synkning! It's a good day for humans everywhere 🙂
Pazo Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Ja, men hur gör man det då om inte stoppar in två värden och drar ett streck? Är ju aslätt utan att stoppa in några värden? Har x ingen koefficient framför är lutningen 1. på den andra är lutningen 0.5 och på det kör man
CHAE Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 (redigerat) Grahn: fy fäään! 🙁 Permanent hjärnskada, whiplash eller käkfraktur? Hajar seriöst inte hur folk kan hålla på med sådant där 😑 Redigerat 15 juni 2011 av CHAE
Memphis Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Vilken synkning! Japp, kanske lite latency på 5-6ms bara men det lär ju gå ändå!
Recommended Posts