Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Och för att lösa den grafiskt så sätter man bara in (4, 3) i en graf!?

Man ritar båda linjerna och ser var de korsas.

Postat

x - 1 = 2x - 5

x = 2x - 4

-x = -4

x = 4

y_1 = 4 - 1 = 3

y_2 = 2 * 4 - 5 = 3

CHEERING-CROWD-WEB.jpg

Go Dingbats, go Dingbats!!!

Postat

Det måste bli ett slut på det här nummertuggandet.

Tuggtobak?

😑

Postat

ritar linjerna utifrån

Y=x-1

Y=2x-5

?

Hur ser man hur linjerna ska gå med de uppgifterna?

Man stoppar in två godtyckligt valda värden på x i vardera funktion och får då ut för varje funktion motsvarande y-värde. Dra ett streck mellan punkterna.

Postat

Varför inte bara köpa "hamburgare" om du ändå ska ta bort osten? 😲

Min första tanke också.

😆

Men shit, varför fattade ingen att det var ett skämt? 😛 De sade så i Bored to Death i senaste avsnittet, tyckte det var förjävla kul, men visst, spoila mina skämt, jag ska inte hindra er.

Postat

MEMPHIS!!!!! 🥰

F ö dubbelkollade jag att det verkligen VAR du 😑

Postat

MEMPHIS!!!!! 🥰

F ö dubbelkollade jag att det verkligen VAR du 😑

Men vaddå, jag är ju lax? 😕

Skojja. 🥰

Postat

Men vaddå, jag är ju lax? 😕

Skojja. 🥰

Psst.. memphis, han börjar slappna av. Dags för avatarbyte igen..

Ni två alltså...!

You clearly fail at life.

128916095134745655.jpg

🥰

Postat (redigerat)

Man stoppar in två godtyckligt valda värden på x i vardera funktion och får då ut för varje funktion motsvarande y-värde. Dra ett streck mellan punkterna.

Fast är det inte bättre att förklara hur linjära funktioner fungerar istället? lutningskoefficient (Positiv/negativ) och m-värde osv? Så han förstår vad det är man gör? Eller jag kanske missuppfattar, han kanske kan det?

Redigerat av Memphis
Postat

Fast är det inte bättre att förklara hur linjära funktioner fungerar istället? lutningskoefficient (Positiv/negativ) och m-värde osv? Så han förstår vad det är man gör? Eller jag kanske missuppfattar, han kanske kan det?

vettiga frågor att ställa sig.

Kommentar på det, Dingbats?

Postat

Ah. balle

Smsade bokaren för att kolla vilka tider vi har för spelningen på lördag, kollade om vi kunde ha med våran vanliga VJ, snackade gage och berättade att vi var superpeppade och har repat järnet. Hennes svar var typ "Fan. Har ingen berättat för er? Klubben fick inte bidragen de sökte och krockade med sommarscenen.. den blev inställd, det beslutet togs i Maj. Tur att jag inte är ansvarig. Sorry"

Synd. Vi har repat i månader för att komma i form. Har bjudit in folk o brorsan skulle komma i helgen från gbg för att se oss.

Fasen va trist att höra Laxen, =/ väldigt oproffsigt skött av dem.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.