Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

ritar linjerna utifrån

Y=x-1

Y=2x-5

?

Hur ser man hur linjerna ska gå med de uppgifterna?

Man stoppar in två godtyckligt valda värden på x i vardera funktion och får då ut för varje funktion motsvarande y-värde. Dra ett streck mellan punkterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte bara köpa "hamburgare" om du ändå ska ta bort osten? 😲

Min första tanke också.

😆

Men shit, varför fattade ingen att det var ett skämt? 😛 De sade så i Bored to Death i senaste avsnittet, tyckte det var förjävla kul, men visst, spoila mina skämt, jag ska inte hindra er.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vaddå, jag är ju lax? 😕

Skojja. 🥰

Psst.. memphis, han börjar slappna av. Dags för avatarbyte igen..

Ni två alltså...!

You clearly fail at life.

128916095134745655.jpg

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Man stoppar in två godtyckligt valda värden på x i vardera funktion och får då ut för varje funktion motsvarande y-värde. Dra ett streck mellan punkterna.

Fast är det inte bättre att förklara hur linjära funktioner fungerar istället? lutningskoefficient (Positiv/negativ) och m-värde osv? Så han förstår vad det är man gör? Eller jag kanske missuppfattar, han kanske kan det?

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Fast är det inte bättre att förklara hur linjära funktioner fungerar istället? lutningskoefficient (Positiv/negativ) och m-värde osv? Så han förstår vad det är man gör? Eller jag kanske missuppfattar, han kanske kan det?

vettiga frågor att ställa sig.

Kommentar på det, Dingbats?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah. balle

Smsade bokaren för att kolla vilka tider vi har för spelningen på lördag, kollade om vi kunde ha med våran vanliga VJ, snackade gage och berättade att vi var superpeppade och har repat järnet. Hennes svar var typ "Fan. Har ingen berättat för er? Klubben fick inte bidragen de sökte och krockade med sommarscenen.. den blev inställd, det beslutet togs i Maj. Tur att jag inte är ansvarig. Sorry"

Synd. Vi har repat i månader för att komma i form. Har bjudit in folk o brorsan skulle komma i helgen från gbg för att se oss.

Fasen va trist att höra Laxen, =/ väldigt oproffsigt skött av dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...