Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Blev inte imorgon, blev måndag till torsdag nästa vecka. 1000 kr om dan och vad är det för skatt på sånt? 700 om dan efter skatt kanske.

Alkoholfri öl är skitäckligt.

Agreed. Vår basist var nykterist ett tag och drack det. Smakade ett par gånger. Bläääääää.

Link to comment
Dela på andra sajter

Agreed. Vår basist var nykterist ett tag och drack det. Smakade ett par gånger. Bläääääää.

Jag fattar inte varför man ska hålla på med grejer som är "som" det man inte vill stoppa i sig. Viktväktargodis, alkoholfri öl, sojabiffar. Bättre att lägga om sina vanor på riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte varför man ska hålla på med grejer som är "som" det man inte vill stoppa i sig. Viktväktargodis, alkoholfri öl, sojabiffar. Bättre att lägga om sina vanor på riktigt.

I hans fall handlade det om att om man dricker Cola på krogen så kommer inte en jävel att lämna dig ifred. Alla ifrågasätter. Har du åtminstone ett glas med en gulaktig dricka i näven så blir kvällen genast mycket trevligare.

Jag har till och med en stark misstanke om att han slutade vara nykterist därför att han kände sig så vansinnigt utanför. Men jag har inga bevis för den tesen.

Link to comment
Dela på andra sajter

I hans fall handlade det om att om man dricker Cola på krogen så kommer inte en jävel att lämna dig ifred. Alla ifrågasätter. Har du åtminstone ett glas med en gulaktig dricka i näven så blir kvällen genast mycket trevligare.

Inte om han är heterosexuell.

Link to comment
Dela på andra sajter

I hans fall handlade det om att om man dricker Cola på krogen så kommer inte en jävel att lämna dig ifred. Alla ifrågasätter. Har du åtminstone ett glas med en gulaktig dricka i näven så blir kvällen genast mycket trevligare.

Jag såg en bra misshandelsmetod på film igår. Man virar fast ett videoband på handen med silvertejp och bankar hårt i huvet på folk. Det kan man prova om någon ifrågasätter ens dryckvanor menar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg en bra misshandelsmetod på film igår. Man virar fast ett videoband på handen med silvertejp och bankar hårt i huvet på folk. Det kan man prova om någon ifrågasätter ens dryckvanor menar jag.

😄 Ska tipsa honom om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa alkoholen är nog rödvin ändå. Det säger jag INTE pga någon form av bildningskomplex (tro det eller ej). Öl är inte så gott, vitvin kan jag inte dricka sen jag spydde upp vinaren i vintras och starksprit och whisky och sånt är äckligt.

Gin och tonic är gott iofs. Och så finns det ju vissa drinkblandningar typ Bacardi breezer som är gott. Iofs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dingbats...

kan man promenera mellan Sveavägen, Kaptensgatan, Fiskargatan och Tryckerigatan eller är det fel ordning och hur lång tid skulle det ta och ligger dessa väldigt långt ifrån varandra?

😑

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Dingbats...

kan man promenera mellan Sveavägen, Kaptensgatan, Fiskarvägen och Tryckerigatan eller är det fel ordning och hur lång tid skulle det ta och ligger dessa väldigt långt ifrån varandra?

😑

Ska ärligt talat erkänna att jag bara känner igen namnet på Sveavägen av dem. Norrmalm är okända marker för mig.

EDIT innan post: okej, de ligger tydligen i helt olika delar av stan. Sveavägen är hur lång som helst så det kan jag inte säga något om. Men om du är på Kaptensgatan kan du ju ta t-banan från Östermalmstorg till Gamla stan om du ska till Tryckerigatan. Därifrån tar det väl en tio minuter att gå till Fiskargatan (hittar ingen Fiskarvägen så antar att det är det du menar...).

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska förbi Handels.

Då skulle jag ta t-banan från centralen (för jag antar att det är där du utgår ifrån) till Rådmansgatan som är precis vid Handels. Och sen att gå därifrån till Kaptensgatan tar väl en tio minuter nånting, eller så kan du ta tunnelbanan till Östermalmstorg, men då måste du byta vid centralen. Sen tar du tunnelbanan till Gamla stan när du ska till Tryckerigatan, och så därifrån kan man som sagt ta en liten promenad till Fiskargatan, eller tunnelbana en station till Slussen och gå upp på uppgången mot Götgatan om du inte känner för att gå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...