Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Du ska vara mattehjälp, ja?

För fan, det är ju ett kall!

JAWOHL MEIN HERR

Nja, inte så superpepp på att hålla på med matte men vad gör man inte. Egentligen behöver jag ju inte alls pengarna men kanske kan se bra ut på cv:t eller vad vet jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

JAWOHL MEIN HERR

Nja, inte så superpepp på att hålla på med matte men vad gör man inte. Egentligen behöver jag ju inte alls pengarna men kanske kan se bra ut på cv:t eller vad vet jag.

Jomen kom igen nu, det är ju bra skit att hjälpa andra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jomen kom igen nu, det är ju bra skit att hjälpa andra 🙂

Ja ja visst, det är det väl. Känner mig lite som jag luras när jag tackar ja bara, för mina mattekunskaper är inte så superfräscha direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ja visst, det är det väl. Känner mig lite som jag luras när jag tackar ja bara, för mina mattekunskaper är inte så superfräscha direkt.

Men du sökte det ändå? Var på anställningsintervju, fick välja firmabil och allt det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du sökte det ändå? Var på anställningsintervju, fick välja firmabil och allt det?

Min kompis morsa jobbar på den skolan och han sms:ade mig och erbjöd mig det, jag ringde henne, de sitter tydligen i skiten och behöver folk fort, jag tog det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du sökte det ändå? Var på anställningsintervju, fick välja firmabil och allt det?

Han knullade sig in i branschen 😑

Grym avatar förresten, debatt! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Gymnasieelever som misslyckats med matte A och B, så 16-17 bör de väl vara. Lite ungt iofs. Och knappast särskilt attraktivt med folk som har IG i matte.

din lilla elitist..

Någonsin slagit dig att alla inte har samma möjligheter? Deras föräldrar kanske jobbade natt och kunde inte stanna uppe och läsa läxorna, var inte med från början när varje akademikerunge kunde läsa redan från början av skolgången. Kanske var och spelade fotboll vid morfars stuga, hade vänner och inte böcker osv.

"attraktivt". Varenda människa är attraktiv, din lille skit. Det som däremot är oatraktivt är när du bedömer folks värde efter deras bildning och ditt intresse av det. Nu får du skärpa dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

din lilla elitist..

Någonsin slagit dig att alla inte har samma möjligheter? Deras föräldrar kanske jobbade natt och kunde inte stanna uppe och läsa läxorna, var inte med från början när varje akademikerunge kunde läsa redan från början av skolgången. Kanske var och spelade fotboll vid morfars stuga, hade vänner och inte böcker osv.

"attraktivt". Varenda människa är attraktiv, din lille skit. Det som däremot är oatraktivt är när du bedömer folks värde efter deras bildning och ditt intresse av det. Nu får du skärpa dig!

utbildning

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju finnas en massa orsaker till att någon är sämre i något, flera eller alla ämnen...

* tråkig uppväxt, misshandel, droger

* sjukdom, skada

* vantrivsel, mobbning, skolk (vill inte vara där, vill vara någonannanstans, missar lektioner)

* ointresse, andra intressen

* lathet

* svåra ekonomiska förhållanden (måste jobba extra, för hushållskassan hemma)

och hundra till...

Men nu ska ju Dingbats göra dem intresserade, så atte...

🥰

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

din lilla elitist..

Någonsin slagit dig att alla inte har samma möjligheter? Deras föräldrar kanske jobbade natt och kunde inte stanna uppe och läsa läxorna, var inte med från början när varje akademikerunge kunde läsa redan från början av skolgången. Kanske var och spelade fotboll vid morfars stuga, hade vänner och inte böcker osv.

"attraktivt". Varenda människa är attraktiv, din lille skit. Det som däremot är oatraktivt är när du bedömer folks värde efter deras bildning och ditt intresse av det. Nu får du skärpa dig!

Jag säger inte att de är motbjudande som människor. Men jag har ju uppenbarligen inte lika mycket gemensamt med dem som med akademikerungar med mvg och vg i alla ämnen. Därav att jag inte dras lika lätt till dem som till såna som liknar mig. Det är väl inte så konstigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger inte att de är motbjudande som människor. Men jag har ju uppenbarligen inte lika mycket gemensamt med dem som med akademikerungar med mvg och vg i alla ämnen. Därav att jag inte dras lika lätt till dem som till såna som liknar mig. Det är väl inte så konstigt?

Såna "problem" slipper du ju nu eftersom det är en arbetsuppgift du ska utföra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger inte att de är motbjudande som människor. Men jag har ju uppenbarligen inte lika mycket gemensamt med dem som med akademikerungar med mvg och vg i alla ämnen. Därav att jag inte dras lika lätt till dem som till såna som liknar mig. Det är väl inte så konstigt?

De är inte dina lekkamrater, det är ett jobb. Var proffsig.

Och framförallt: vidarebefodra inte den synen på nyss uttryckte. När man bemöter ungdomar och tror sämre om deras förmåga, sänks den också. Liksom deras föräldrar möjligtvis fick höra att de inte dög till i skolan, de anstränger sig mindre, tror mindre om sig själv och får en generellt sämre upplevelse av kunskap. Alla kan lära sig, jag har sett det bevisas så många gånger. Det handlar mycket mer om inställning än vad folk tror. I vissa fall tar det längre tid men jo.

***

Och du kommer antagligen upptäcka att du har mer gemensamt med vanligt folk än du tror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om det är svårt att ladda upp egna kort man tagit.

Inte svårt alls. T o m jag lyckades ju och då måste det vara busenkelt 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

De är inte dina lekkamrater, det är ett jobb. Var proffsig.

Och framförallt: vidarebefodra inte den synen på nyss uttryckte. När man bemöter ungdomar och tror sämre om deras förmåga, sänks den också. Liksom deras föräldrar möjligtvis fick höra att de inte dög till i skolan, de anstränger sig mindre, tror mindre om sig själv och får en generellt sämre upplevelse av kunskap. Alla kan lära sig, jag har sett det bevisas så många gånger. Det handlar mycket mer om inställning än vad folk tror. I vissa fall tar det längre tid men jo.

Det är bra råd. Tack.

Och du kommer antagligen upptäcka att du har mer gemensamt med vanligt folk än du tror.

Naturligtvis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...