Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Eeeh, jag hade sparat ihop till en finfin "buffert", men har tappat kontrollen lite 😛

CARPE DIEM!

Nä men det är väl skoj! Kan tänka mig att du har ett ganska så stort glapp mellan inkomster och (normala) utgifter också per månad, så då är det väl bara att köra på.

Link to comment
Dela på andra sajter

CARPE DIEM!

Nä men det är väl skoj! Kan tänka mig att du har ett ganska så stort glapp mellan inkomster och (normala) utgifter också per månad, så då är det väl bara att köra på.

mjo, jag spar-sparar 5000 och lägger undan 3000 till csn varje månad, så... Bor ju typ gratis i den här jävla staden, då spelar det mindre roll att man inte tjänar lika mycket som andra i samma branch.

så ja, det är nog bara att fånga karparna.

Link to comment
Dela på andra sajter

mjo, jag spar-sparar 5000 och lägger undan 3000 till csn varje månad, så... Bor ju typ gratis i den här jävla staden, då spelar det mindre roll att man inte tjänar lika mycket som andra i samma branch.

så ja, det är nog bara att fånga karparna.

Misstänkte det. Du ger inte direkt sken av ett kostsamt leverne.

Edit: Inte för att det är dåligt. Tvärtom!

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Läser bara deckare och faktaböcker numera.

Trodde inte du gillade deckare... inga svenska iaf.

Christina Larsson bok är en f.ö. en kriminalroman om kommissarie Ingrid Bergman vid Länskriminalen i Göteborg.

Det andra är en novellsamling av John Ajvide Lindqvist som är inom skräckgenren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stridsvagnar skäms väl inte?

Skämt åsido, gångstavar är gött. Har du rygg o nackproblem, eller?

Har ryggproblem samt diabetes som gör att jag inte har nån känsel i fötterna samt en nervåkomma som gör att musklerna tappar stinget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde inte du gillade deckare... inga svenska iaf.

Christina Larsson bok är en f.ö. en kriminalroman om kommissarie Ingrid Bergman vid Länskriminalen i Göteborg.

Det andra är en novellsamling av John Ajvide Lindqvist som är inom skräckgenren.

Jo, jag gillar deckare. Tycker bara att svenska tvdeckare ofta är sega, vilket förresten gäller svenska deckarromaner oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ryggproblem samt diabetes som gör att jag inte har nån känsel i fötterna samt en nervåkomma som gör att musklerna tappar stinget.

En annan nervåkomma förutom neuropatin alltså?

Hoppas de kommer på nåt bra snart mot sånt elände.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag gillar deckare. Tycker bara att svenska tvdeckare ofta är sega, vilket förresten gäller svenska deckarromaner oxå.

Ja, Van Veteren är väl ingen raket direkt. ☺️

Jag har ingen aning vad Christina Larssons bok är för nåt egentligen, men hon bor i området (kände igen henne när jag såg bilden) och de första morden sker inte alltför långt härifrån.

Har plöjt igenom förlagssidor för att se vilka andra som skriver i Göteborgsmiljö och det är ju en hel del, Christian Aage, Catharina Kjellberg, Inger Jalakas, Helene Tursten m.fl.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Läste Sven Westerberg en gång, rättare sagt försökte, men kom aldrig längre än till sidan 50 i boken. Fick börja om flera gånger och somnade oavsett dag. Det skulle utspela sig i Vasastaden här i Göteborg, men det räckte inte som tändningsgnista. Han är tydligen erkänd dessutom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ryggproblem samt diabetes som gör att jag inte har nån känsel i fötterna samt en nervåkomma som gör att musklerna tappar stinget.

Tuff skit. Hoppas det blir bättre.

Jobbade på rehab för långtidssjukskrivna med smärtproblematik och ryggproblem i ett halvår. Där ordinerade man stavgång för att stärka ryggmuskler, det var rätt många som tyckte det hjälpte.

Motion ska visst vara bra för diabetiker också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...