Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Det har du inte alls.

Inte? Vad hade jag innan?

Jag har fan glömt bort det... 😑

Avataren harj ag ju bytt 2 ggr men profilbilden har väl alltid varit samma?

Eller...? Nu vart jag osäker här

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa trummor är som att spela på riktiga medans andra trummor är som att spela på oriktiga. Ljudet är varierande oxå... om det följer med något. 😑

Skit-trummor kan man få ont i handlederna av medans andra trummor kan man få ont i...eeeeh....jag vet inte. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

...annars kan man ju prova Idominsalva alt. Försvarets hudsalva (som man enligt utsago även kan koka soppa på 😮 ).

Och smörja in sej mellan skinkorna när man ska gå soldatmarch. För att man inte ska få skavsår menar jag. När man marcherar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är padsen SÅ känsliga? 😮

Jag har fått för mig att om man väljer ett bättre elektronic drum kit så håller prylarna ihop bättre, vingmuttrar och allt har rätt gängning, vilket inte alltid är fallet annars. Men man kan ju ha "tur". Padsen i sig vet jag inte om det skiljer sig jättemycket mellan. Det viktiga är ju hur ljuden låter och når fram. Yamaha kan ju kosta 45000-50000 medan Alesis och Gear4Music leker i prisklasser på 2000-4500 kr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig varit pro-armén direkt 😑

Knyta kängor, gå i takt och utsättas/utsätta andra för pennalism, rasism och diverse andra själsnedbrytande saker kan jag syssla med på egen hand 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte? Vad hade jag innan?

Jag har fan glömt bort det... 😑

Avataren harj ag ju bytt 2 ggr men profilbilden har väl alltid varit samma?

Eller...? Nu vart jag osäker här

Det var avataren jag tänkte på. Har fortfarande mardrömmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig varit pro-armén direkt 😑

Knyta kängor, gå i takt och utsättas/utsätta andra för pennalism, rasism och diverse andra själsnedbrytande saker kan jag syssla med på egen hand 😛

På min tid gjorde man lumpen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa trummor är som att spela på riktiga medans andra trummor är som att spela på oriktiga. Ljudet är varierande oxå... om det följer med något. 😑

Skit-trummor kan man få ont i handlederna av medans andra trummor kan man få ont i...eeeeh....jag vet inte. 😱

Jag har fått för mig att om man väljer ett bättre elektronic drum kit så håller prylarna ihop bättre, vingmuttrar och allt har rätt gängning, vilket inte alltid är fallet annars. Men man kan ju ha "tur". Padsen i sig vet jag inte om det skiljer sig jättemycket mellan. Det viktiga är ju hur ljuden låter och når fram. Yamaha kan ju kosta 45000-50000 medan Alesis och Gear4Music leker i prisklasser på 2000-4500 kr.

Känns som en hel vetenskap i sig 😉 Bäst att dra till Norpan/Linkan med polaren och börja prova set helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och smörja in sej mellan skinkorna när man ska gå soldatmarch. För att man inte ska få skavsår menar jag. När man marcherar.

Vi skulle köra det som myggmedel, men det var ju skit, så jag använde djungelolja.

Hudsalvan använde de flesta töntar som läppglans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått för mig att om man väljer ett bättre elektronic drum kit så håller prylarna ihop bättre, vingmuttrar och allt har rätt gängning, vilket inte alltid är fallet annars. Men man kan ju ha "tur". Padsen i sig vet jag inte om det skiljer sig jättemycket mellan. Det viktiga är ju hur ljuden låter och når fram. Yamaha kan ju kosta 45000-50000 medan Alesis och Gear4Music leker i prisklasser på 2000-4500 kr.

Jo visst har du väl rätt tycker jag. Bättre kvalité på...grejer som är bättre kvalité.

Medans andra grejer är mindre bja.. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var avataren jag tänkte på. Har fortfarande mardrömmar.

HAHA ja jag minns! skön grej att störa sig på. Så här i efter hand så känns den lite för mycket. Jag kan iofs byta tillbaka till den om du vill. Men jag ser det inte som ett krav från din sida 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit och köpt gångstavar. Undrar hur mycket man kommer att skämmas när man ger sej ut med dom där.

Stavfelet 😑

Min tjej har sådana där. Jag hade oerhörda problem med dem innan men nu försöker jag inte låtsas om dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stavfelet 😑

Min tjej har sådana där. Jag hade oerhörda problem med dem innan men nu försöker jag inte låtsas om dem.

Måste hitta nåt sätt att motionera som funkar för mej. Får se hur det går. Det lär ha varit finska skidåkare som kom på detta med stavgång på 50talet när de körde sin sommarträning. Dom höll på med detta i många år, sen uppfann dom epo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste hitta nåt sätt att motionera som funkar för mej. Får se hur det går. Det lär ha varit finska skidåkare som kom på detta med stavgång på 50talet när de körde sin sommarträning. Dom höll på med detta i många år, sen uppfann dom epo.

Räknas man som fotgängare eller vilt när man är ute och trallar runt med de där?

Link to comment
Dela på andra sajter

TOP DEAL

Kolla in demofilmen längre ned.

Sedan vet jag inte om han är något bra, för ibland verkar det som om han får dubbelslag när det inte borde vara det.

Antar du ska koppla det till EZ drummer i första hand och inte bryr dig så mycket om trumljuden man får med iofs?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...