Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Nästa månad ska jag påbörja ett sparande för att få råd att ta bolån. Planen är att försöka stoppa undan 5000 kr per månad. Inom två år har jag då tillräckligt, EJ inräknat varken ränta eller det som min kära flickvän så småningom kommer kunna bidra med.

Kommer kanske bli tufft vissa månader, men det känns bra att ha ett mål att se fram emot. Jag vill ha en egen bostad att dela tillsammans med mitt livs kärlek.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa månad ska jag påbörja ett sparande för att få råd att ta bolån. Planen är att försöka stoppa undan 5000 kr per månad. Inom två år har jag då tillräckligt, EJ inräknat varken ränta eller det som min kära flickvän så småningom kommer kunna bidra med.

Kommer kanske bli tufft vissa månader, men det känns bra att ha ett mål att se fram emot. Jag vill ha en egen bostad att dela tillsammans med mitt livs kärlek.

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon hänger med händerna på höfterna. Medan de pratar med varandra, utan att han tänker på det, dröjer det inte länge innan han gör likadant. När vi möter en leende kollega i korridoren ler vi tillbaka, även om vi strax före gick i andra tankar. Undermedvetet skiljer vi falska smil från äkta. Vi känner snabbt av hur den andra känner. Minsta spädbarn gör sitt yttersta för att härma oss när vi räcker ut tungan. När vi matar en större bebis gapar vi själva när vi lyfter fram puréskeden. I tv-soffan spänner vi musklerna för att ”hjälpa till” när Henke Larsson ska skjuta en avgörande straff.

Att det blir så här handlar om spegelneuroner, nervceller som skannar av omvärlden och ger oss värdefull information utan att vi är medvetna om det. De informerar oss om hur andra har det och om vad som ska ske härnäst.

Med hjälp av bilder från så ­kallade magnetresonanskameror har man kunnat se hur spegelneuronerna i hjärnan reagerar på samma sätt oavsett om man själv gör en viss rörelse eller om man ser någon annan göra samma rörelse. Vi kan dessutom uppfatta avsikten bakom en handling.

Spegelneuronerna är utgångspunkten för mänsklig medkänsla.

Fascinerande!! Ska låna en bok om det.

Kan rekommendera "varför jag känner som du känner" av Joachim Bauer och Mia engvén.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan rekommendera "varför jag känner som du känner" av Joachim Bauer och Mia engvén.

Tack! Grunden för EQ var ju intressant.

Är också i valet och kvalet huruvida jag ska låna ett gäng böcker på biblan eller biblorna snarare eftersom de finns på olika ställen och jag inte mäktar med att beställa "hem" för det är så tradigt, eller om jag helt enkelt ska köpa dem hyfsat billigt i pocketform från Bokus eller Adlibris.

Bokus eller Adlibris - vilket e bäst?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite underligt att Blondie bara släpper den bästa låten från de nya inspelningssessionerna som mp3a.

Vanliga albumet innehåller 11 nya låtar, Fanpackalbumet innehåller de 11 + 2 bonus tracks, men inte bästa låten.

En punkversion av en julklassiker.

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack! Grunden för EQ var ju intressant.

Är också i valet och kvalet huruvida jag ska låna ett gäng böcker på biblan eller biblorna snarare eftersom de finns på olika ställen och jag inte mäktar med att beställa "hem" för det är så tradigt, eller om jag helt enkelt ska köpa dem hyfsat billigt i pocketform från Bokus eller Adlibris.

Bokus eller Adlibris - vilket e bäst?

Båda är samma sak fast med olika namn. Det spelar ingen roll vilket av de du beställer ifrån. Ta den som säljer boken billigast.

Om du vill läsa vidare efter spegelneuronerna kan jag rekommendera kerstin uvnäs moberg's bok om oxytocin som handlar om nervsystem och signalsubstanser, skriven på ett lätt sätt. Tar upp stress och kamp funkar i neuronerna på samma sätt som spegelneuronerna beskrivs.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu stod det att Lax x3 postade i en tråd för 4 minuter sedan. Intressant!

Undrar vilken.

Den här. Förstår inte var du fått ifrån att någon postar i en annan tråd när personens signatur står i denna.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Den här. Förstår inte var du fått ifrån att någon postar i en annan tråd när personens signatur står i denna.

Med sådan fördröjning alltså.

Jopp, det förstår jag.

Det har hänt.

Sedan kom inte personens inlägg i tråden utan i en annan tråd, sedan inget mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med sådan fördröjning alltså.

Jopp, det förstår jag.

Det har hänt.

Sedan kom inte personens inlägg i tråden utan i en annan tråd, sedan inget mer.

Alltså det står "postar" så länge någon skriver. Jag gick och tog ett telefonsamtal under tiden, alltså står det "posta" hela tiden tills jag trycker på "skicka svar". Då försvinner den texten och inlägget kommer..

Om personen slutar skriva, så kommer det inget inlägg och posta försvinner. Det var antagligen det som hände dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...