Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2

Fidden

Recommended Posts

Egentligen är det väl bara vanlig klubb men att man försöker styra folk som varit på konserten dit. Håkan och hans band är säkert där då med. Musiken som spelas är nog inte kopplat till håkan men kan tänka mig att musiken passar folk som gillar håkan.

Okej, konstigt koncept låter det som för mig, men vad vet jag om sånt...

Dela på andra sajter

Annons

Okej, konstigt koncept låter det som för mig, men vad vet jag om sånt...

Nja. Melodifestivalen och såna grejer har ju också officiella efterfester. Det är ju för att man vill att dom inblandade i konserten ska kunna hänga och festa tillsammans och så kan annat folk komma också. Typ.

Dela på andra sajter

Nu tror jag lax blir arg på oss. Han är lite mer kärleksfull än vad vi är.

Ja, jag la till den där sista raden om klassförakt för att han skulle förstå att jag var lite självmedveten.

Jag kan tyvärr inte rå för det, men hur politiskt vänster och ung och förbannad jag tycker mig vara, ser jag ner lika mycket på typiskt okultiverat arbetarklassfolk som golfande borgarpack.

Dela på andra sajter

Det är ju det där med "om vi har den relationen" som är det jobbigt att bedöma. Nu känner jag att jag måste sluta tänka på det där en stund, annars blir det tankepannkaka av alltihop.

Ah. Ja det där kan vara en bitch ibland. Särskilt när det kommer till potentiella bruds som man gärna vill bli omtyckt av.

Men för tusan, du är ung. Det är okej att man läser in eller hoppas på för mycket ibland, det spelar inte så stor roll om några år om man råkat göra ett litet misstag för ett bra tag sedan. Även om det känns mycket just nu. Tror man måste göra de där grejjerna så man kommer vidare. Och man är inte så viktig som man tror. De flesta är rätt upptagna med att tänka på sitt för att komma ihåg en.

Dela på andra sajter

Nja. Melodifestivalen och såna grejer har ju också officiella efterfester. Det är ju för att man vill att dom inblandade i konserten ska kunna hänga och festa tillsammans och så kan annat folk komma också. Typ.

Jaha, nu läser jag att han ska spela också tidigare på kvällen. Då var det mer logiskt.

Dela på andra sajter

Jaha, nu läser jag att han ska spela också tidigare på kvällen. Då var det mer logiskt.

Haha, ja det var väl ganska vitalt i sammanhanget.

Jag ska inte gå för övrigt. Men det är ganska vanligt att man "support-attendar" events.

Dela på andra sajter

Ah. Ja det där kan vara en bitch ibland. Särskilt när det kommer till potentiella bruds som man gärna vill bli omtyckt av.

Men för tusan, du är ung. Det är okej att man läser in eller hoppas på för mycket ibland, det spelar inte så stor roll om några år om man råkat göra ett litet misstag för ett bra tag sedan. Även om det känns mycket just nu. Tror man måste göra de där grejjerna så man kommer vidare. Och man är inte så viktig som man tror. De flesta är rätt upptagna med att tänka på sitt för att komma ihåg en.

Håller helt med dig i princip, och försöker leva därefter så långt jag mäktar med.

Jag vet att jag är omtyckt av henne, åtminstone på det rent vad ska man säga, konstnärliga plan som hon hittils har fått se av mig. Och den kreativa relationen oss emellan vill jag inte gå miste, så det gäller att passa sig.

Dela på andra sajter

Nu tror jag lax blir arg på oss. Han är lite mer kärleksfull än vad vi är.

haha nä 😄

Klart man får tycka vad man vill. Jag gillar t.ex inte Irakier. De flesta skränar så jäkla mycket.

Redigerat av laxlaxlax
Dela på andra sajter

Haha, ja det var väl ganska vitalt i sammanhanget.

Jag ska inte gå för övrigt. Men det är ganska vanligt att man "support-attendar" events.

Mm. Principen är väl

står på facebook -> betyder

kommer -> kommer kanske

kommer kanske -> kommer inte

kommer inte -> jag hatar dig

Jag brukar gå på det bokstavliga, men där är jag väl ganska unik. Inte för att jag har något emot folk som gör som du alls, bara att jag inte pallar med att ha massa events stå och lysa där.

Dela på andra sajter

haha nä 😄

Klart man får tycka vad man vill. Jag gillar t.ex inte Irakier. De flesta skränar så jäkla mycket.

Jag gillar inte somalier pga utseendet. Eller kan ju inte säga om jag inte gillar dem i allmänhet, men den egenskapen iaf. Annars har jag aldrig umgåtts med andra än pursvenskar mer eller mindre. I Gustavsberg var invandringen begränsad till folk från Italien och Finland två tre generationer tillbaks.

Det känns lite småproblematiskt att jag inte kan identifiera mig helt med många andra vänstermänniskor i och med mitt förakt mot arbetarklassen. Skulle gärna vilja kunna läsa texter om dräggfulla punkare och tycka "yes, vad najs", men kan bara inte.

Dela på andra sajter

Jag vet att jag är omtyckt av henne, åtminstone på det rent vad ska man säga, konstnärliga plan som hon hittils har fått se av mig. Och den kreativa relationen oss emellan vill jag inte gå miste, så det gäller att passa sig.

Yes. Har precis trampat i klaveret med den här inneboende-bruttan jag bor med. Om ni kommer ihåg? Berättade några sidor bak. Nu är jag typ på väg att flytta ut för det har blivit så jobbigt. Det visade sig att hon plötsligt ville gå tillbaka till sitt ex. Efter att jag trodde att vår kärlek var ömsesidig. Och hon är lite yngre och inte så finkänslig med att jag tycker det är jobbigt. Svårt att vara den starke och ta det snacket när man samtidigt inte kan fly någonstans att sörja att hon inte vill ha mig och reflektera över den nya relationen. När både hon och ibland även han (!) ibland är i lägenheten. Det är en liten röra...

Redigerat av laxlaxlax
Dela på andra sajter

Det känns lite småproblematiskt att jag inte kan identifiera mig helt med många andra vänstermänniskor i och med mitt förakt mot arbetarklassen. Skulle gärna vilja kunna läsa texter om dräggfulla punkare och tycka "yes, vad najs", men kan bara inte.

Vänstermänniskor är också jävligt dryga förresten.

hah!

Dela på andra sajter

Yes. Har precis trampat i klaveret med den här inneboende-bruttan jag bor med. Om ni kommer ihåg? Berättade några sidor bak. Nu är jag typ på väg att flytta ut för det har blivit så jobbigt. Det visade sig att hon plötsligt ville gå tillbaka till sitt ex. Efter att jag trodde att vår kärlek var ömsesidig. Och hon är lite yngre och inte så finkänslig med att jag tycker det är jobbigt. Svårt att vara den starke och ta det snacket när man samtidigt inte kan fly någonstans att sörja att hon inte vill ha mig och reflektera över den nya relationen. När både hon och ibland även han (!) är i lägenheten. Det är en liten röra...

Okänsligt av henne. Det verkar ju som att hon är lite playeraktig (använder man det uttrycket längre?). Du borde väl ha undvikit henne från första början, men det är ju lätt att vara efterklok och såna frestelser kan man ju inte förväntas stå emot.

Dela på andra sajter

Vänstermänniskor är också jävligt dryga förresten.

hah!

Många ja.

Jag vet inte vilka politiska åsikter som brukar vara poppis hos hipsters. De är väl ganska opolitiska kan jag tänka mig.

Ofta när man läser Galago kan man få intrycket att man ska skämmas för att man inte är en överviktig lesbisk arbetarkvinna. Det gör jag inte.

Dela på andra sajter

Vi är faktiskt olämpligt lika. Fast har du några såna skjortor? Jag har inga såna t-shirts.

Jag gillar inte skjortor för då ser man ut som dom där typiska way out west-människorna. Lite kul en gång när vi var ute för då hade tre stycken i vårt gäng jeanskjorta på sig.

edit: Tycker alltså det är lite väl "klyschigt" eller vad man ska säga med skjortor sådär. Speciellt jeanskjorta.

Redigerat av Overkill
Dela på andra sajter

Jag gillar inte skjortor för då ser man ut som dom där typiska way out west-människorna. Lite kul en gång när vi var ute för då hade tre stycken i vårt gäng jeanskjorta på sig.

Tänker du på typ Band of Horses-människor? Jag tänker mer bara "shit, nu är jag tuff".

Jeansskjorta är en helt annan sak. Det är mer av ett statement.

Dela på andra sajter

Okänsligt av henne. Det verkar ju som att hon är lite playeraktig (använder man det uttrycket längre?). Du borde väl ha undvikit henne från första början, men det är ju lätt att vara efterklok och såna frestelser kan man ju inte förväntas stå emot.

Jo man måste ju tro på vad man uppfattar.. och jag trodde ju hon var intresserad av mig på grund av sättet hon betedde sig. Men det är möjligt att för henne är det bara sättet hon umgås med vänner, och att hon trodde vi höll på att få en fin vänskap. Dock trodde ju även den andra tjejjen jag bor med att vi höll på att bli blixtkära. Så jag är inte ensam med den tanken. Läskigt. Men läskigast är nog att hon nu beter sig om om inget har hänt och bubblar vidare i sin glädje med sitt ex. Jag har sovit hos en vän inatt för jag inte pallade lägenheten när de satt inne på sitt rum och skrattade.

Dela på andra sajter

Tänker du på typ Band of Horses-människor? Jag tänker mer bara "shit, nu är jag tuff".

Jeansskjorta är en helt annan sak. Det är mer av ett statement.

Nja, inte folkvågen direkt. Tänk dig: snedlugg, lite musch, jeansskjorta, cheap monday-byxor, converse. Och en kånkenväska. Gärna glasögon också, såna som vi har.

Då kör jag hellre: snedlugg, ingen musch, t-shirt, cheap monday-byxor, sneakers eller andra icke-converse och ingen kånkenväska. Och glasögon då.

Då blir man inte en av dom där.

Dela på andra sajter

Jo man måste ju tro på vad man uppfattar.. och jag trodde ju hon var intresserad av mig på grund av sättet hon betedde sig. Men det är möjligt att för henne är det bara sättet hon umgås med vänner, och att hon trodde vi höll på att få en fin vänskap. Dock trodde ju även den andra tjejjen jag bor med att vi höll på att bli blixtkära. Så jag är inte ensam med den tanken. Läskigt. Men läskigast är nog att hon nu beter sig om om inget har hänt och bubblar vidare i sin glädje med sitt ex. Jag har sovit hos en vän inatt för jag inte pallade lägenheten när de satt inne på sitt rum och skrattade.

Omogen människa. Okänslig. Tillåts jag spekulera lite skulle ni nog inte passa ihop, hon verkar för impulsiv och självupptagen för det. Baserar jag på några rader text.

Dela på andra sajter

Nja, inte folkvågen direkt. Tänk dig: snedlugg, lite musch, jeansskjorta, cheap monday-byxor, converse. Och en kånkenväska. Gärna glasögon också, såna som vi har.

Då kör jag hellre: snedlugg, ingen musch, t-shirt, cheap monday-byxor, sneakers eller andra icke-converse och ingen kånkenväska. Och glasögon då.

Då blir man inte en av dom där.

Hmm. Jag kör nog då: ingen snedlugg, ingen musch, skjorta men inte jeans-, andra byxor, adidas, ingen kånken, glasögon. Fast jag kör t-shirt ofta också. Gillar min Thin Lizzy-tröja.

Men måste erkänna att jag inte kan placera stereotypen du beskriver riktigt.

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.