Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Ser ut som du hade rätt om qviding.

Det var någonting om att man översatte (jag tror det var) gotiskans motsvarighet till "sa" till "kved" på svenska för länge sen någonstans för att det ordet var besläktat med "kvida" men jag minns inte i detalj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ähhh.... hitar är överskattat. 😄

Läste nånstans att folks koncentrationsförmåga för en ny låt ligger nånstans vid en minut.

10 sekunder har jag hört att folk lyssnar. Har inte låten hookat då så är det i princip kört 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant att ordet "ej" kom tillbaka bara sådär bland kidsen. Exempelvis "har köpt ett Focusrite Pro 24 å vet ej hur det fungerar. Hjälp!"

Mycket spännande.

Har du belägg för att det någonsin har varit borta? Det är ju annars ett typiskt sånt där ord som man bara använder i just typ rubriker och sånt som känns lite mer formellt och uppstyltat än annars.

"Kidsen" är för övrigt ett tvärsäkert tecken på att någon är över 35.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du belägg för att det någonsin har varit borta? Det är ju annars ett typiskt sånt där ord som man bara använder i just typ rubriker och sånt som känns lite mer formellt och uppstyltat än annars.

"Kidsen" är för övrigt ett tvärsäkert tecken på att någon är över 35.

Mitt enda belägg är att jag inte sett det användas av folk över 20 på ett bra tag.

Är 32 men tack så mycket 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur känns denna då, Debatt?

http://www.grahnsmusik.com/popo11juni2011.mp3

Introt är 0.30 och sedan börjar vers och vid 1.13 ska refrängen komma.

😕

:rolleyes:

Bra som 17!

Ta bort det där gitarrekot i början så tjänar du två sekunder.

Att låten lite stannar av för att ta ny kraft inför refrängen som då klockas vid 1:11

(precis när klippet är slut) är förlåtet.

Hitpotential.

Lite lång vers, men go låt.

Det egentliga introt är bara 13 sekunder, så länge är de flesta vakna.

4 av 5 redan och då har inte ens text och bas och... kommit in i bilden.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

:rolleyes:

Bra som 17!

Ta bort det där gitarrekot i början så tjänar du två sekunder.

Att låten lite stannar av för att ta ny kraft inför refrängen som då klockas vid 1:11

(precis när klippet är slut) är förlåtet.

Hitpotential.

Lite lång vers, men go låt.

Det egentliga introt är bara 13 sekunder, så länge är de flesta vakna.

4 av 5 redan och då har inte ens text och bas och... kommit in i bilden.

Oj jäklarns! 😮

Tack tack! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

:rolleyes:

Bra som 17!

Ta bort det där gitarrekot i början så tjänar du två sekunder.

Att låten lite stannar av för att ta ny kraft inför refrängen som då klockas vid 1:11

(precis när klippet är slut) är förlåtet.

Hitpotential.

Lite lång vers, men go låt.

Det egentliga introt är bara 13 sekunder, så länge är de flesta vakna.

4 av 5 redan och då har inte ens text och bas och... kommit in i bilden.

Det är synkoperna som gör att den blir hittig va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått hem min thin whistle. ☺️ Aldrig spelat flöjt, tog ju bara fem minuter att lära sig spela över båda oktaverna, ta molltoner och spela enklare melodier, inte så jäkla svårt. 😛 Det svåra är väl att få upp hastigheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått hem min thin whistle. ☺️ Aldrig spelat flöjt, tog ju bara fem minuter att lära sig spela över båda oktaverna, ta molltoner och spela enklare melodier, inte så jäkla svårt. 😛 Det svåra är väl att få upp hastigheten.

Då är du en naturbegåvning på blås.

Jag har tränat i 17 år på flöjt, men kan fortfarande inte spela en vanlig ren c-durskala.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är du en naturbegåvning på blås.

Jag har tränat i 17 år på flöjt, men kan fortfarande inte spela en vanlig ren c-durskala.

hehe. nja, tror jag nog inte. 😛 Alltså, det är ju inte perfekt jag spelar direkt, bara måttligt. Menar du Block-flöjt förresten? Där har man ju en tumme att ha koll på också, har man ju inte på thin whistle.

Sen är min pappa lärare i flöjt och klarinett så kanske har genetiskt lite lätt för det, vad vet jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...