Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Vi la upp eventet för vår bokning igår klockan 20, just nu har vi 124 attending. Det mesta vi någonsin har haft tidigare är 100, och då efter att eventet legat ute i över en vecka. Det är skönt att det finns ett intresse! Är en del pengar inblandat så man vill ju mycket folk ska komma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt! Hur många brukar komma jämfört med antal som "kommer" på Facebook?

Kommer väl fler annars. 2-300 kanske det brukar vara? Nått sånt i alla fall. Men då är en del av dom folk som suttit i puben innan med. Då går man in gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer väl fler annars. 2-300 kanske det brukar vara? Nått sånt i alla fall. Men då är en del av dom folk som suttit i puben innan med. Då går man in gratis.

Okej. Då borde väl kanske de som kommer pga bokningen vara ungefär proportionerlig mot antalet attending på fejan, och de som bara sitter kvar är mer eller mindre konstant. yx+x

Jävligt svårt att ögonbedöma folkmassestorlekar tycker jga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej. Då borde väl kanske de som kommer pga bokningen vara ungefär proportionerlig mot antalet attending på fejan, och de som bara sitter kvar är mer eller mindre konstant. yx+x

Jävligt svårt att ögonbedöma folkmassestorlekar tycker jga.

Det är ingen ögonbedömning, men ja jag håller med.

Det bästa är att nationens storsatsning i samband med valborg är dagen innan valborg (29:e, här känd som kvalborg) då looptroop rockers kommer. Dom la också upp sitt event igår (lite före oss till och med) men vi har hållt jämnt takt med dom och har just nu fler attending. Men där kommer det vara sjukt mycket folk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag pallar inte åka till Jönköping!

Jag ska skärskåda hennes nästa brev och se om man kan få ut något ur det. Det står iaf "singel" på Flickr.

Sen är det väl rent allmänt att jag är livräddast i världen för att jag ska dra förhastade slutsatser och hon bara "jahaaaa.... okej, visst..." lite tveksamt sådär.

Du får väl lämna någon hint och se hur hon reagerar. Hon kanske är likadan som du eller så kanske hon tror något helt annat. Att det bara är en vänskap. Men tills du vet är det väl lika bra att lägga upp lite kort på bordet?

Skärskåda brev låter som att leta efter subtila uttryck. Sånt är sååå lätt att missförstås. Tycker du ska dra dit utan några fördomar om vad hon tycker om dig eller vice versa. Om ni har den relationen att det känns som okej att ses. Om du pallar dra dit isåfall. Så jäkla långt är det inte från S-holm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bonnigare ordval hade varit utbölingar, eller?

Passa dig! Bönder är snälla och fina.

EDIT: haha känns som jag håller korta tyglar gentemot dig på fler fronter sen hipster-tendensen en sida bak. Sorry man 🙂

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Du får väl lämna någon hint och se hur hon reagerar. Hon kanske är likadan som du eller så kanske hon tror något helt annat. Att det bara är en vänskap. Men tills du vet är det väl lika bra att lägga upp lite kort på bordet?

Skärskåda brev låter som att leta efter subtila uttryck. Sånt är sååå lätt att missförstås. Tycker du ska dra dit utan några fördomar om vad hon tycker om dig eller vice versa. Om ni har den relationen att det känns som okej att ses. Om du pallar dra dit isåfall. Så jäkla långt är det inte från S-holm.

För varje gång blir man väl lite mer vågad i vilka kort man vågar dra fram. Jo men du har naturligtvis rätt. Och alltså egentligen, om det "bara" är en vänskap så kan ju det mycket väl vara anledning nog att träffas, eller hur? Oavsett vilket kön och civilstatus man råkar ha.

Det är ju det där med "om vi har den relationen" som är det jobbigt att bedöma. Nu känner jag att jag måste sluta tänka på det där en stund, annars blir det tankepannkaka av alltihop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa är att nationens storsatsning i samband med valborg är dagen innan valborg (29:e, här känd som kvalborg) då looptroop rockers kommer. Dom la också upp sitt event igår (lite före oss till och med) men vi har hållt jämnt takt med dom och har just nu fler attending. Men där kommer det vara sjukt mycket folk.

Ni kunde ha krigstema, att alla måste ha på sig rustning och vapen och sånt, och så stormar ni nationen i slutet av kvällen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Passa dig! Bönder är snälla och fina.

EDIT: haha känns som jag håller korta tyglar gentemot dig på fler fronter sen hipster-tendensen en sida bak. Sorry man 🙂

Jag tog både den kommentaren och den här som skämt, men det kanske var dumt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Även:

raggare

white trash

Ja, det med. Jag sommarjobbade med ett par såna för ett par somrar sen, och i början tänkte jag "fan, de är ju rätt schyssta ändå", men efter ett par veckor klingade det av.

Lite klassförakt åt fel håll såhär på förmiddagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen vad betyder det? Att han är där eller och spelar? Eller att man sitter i en soffa och lyssnar på Håkanplattor?

Egentligen är det väl bara vanlig klubb men att man försöker styra folk som varit på konserten dit. Håkan och hans band är säkert där då med. Musiken som spelas är nog inte kopplat till håkan men kan tänka mig att musiken passar folk som gillar håkan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det med. Jag sommarjobbade med ett par såna för ett par somrar sen, och i början tänkte jag "fan, de är ju rätt schyssta ändå", men efter ett par veckor klingade det av.

Lite klassförakt åt fel håll såhär på förmiddagen.

Nu tror jag lax blir arg på oss. Han är lite mer kärleksfull än vad vi är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...