Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

hm.. eller gillade du inte frågan kanske.. 😕

edit, jo, jag klickade förstås. 😄 Tänkte sen att du typ kanske kände dig stressad av frågan eller nått. edit, och därav gav mig skuldugglan alltså. 😛

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Här är en annan go:

Också jätteskön. Jag lade ju faktiskt till en låt me det bandet till listan nyligen insåg jag nu, fast hade inte hört fler låtar me dem, inte blivit av bara, ska lyssna in mig mer på den plattan.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

hm.. eller gillade du inte frågan kanske.. 😕

Jodå! ville bara uggla dig. 🙂

Projekten går framåt i olika takt. Har en målning typ klar som bara ska laseras.. Aristoteles blev ju ett antiklimax med den försvunna förlagan och nu på sommaren har jag inte tillgång till en bra lerverkstad, så det får jag ta upp i höst. Annars ligger det två låtar och väntar på att spelas in. Det är väl nästa grej.

Skriver rätt mycket på ett rollspelsäventyr också, tar mycket kreativ kraft.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bandet går kräks förresten! Det glömde jag berätta. Det är så jävla jobbigt.. vi har haft fred ett tag nu men inför en spelning nästa lördag börjar alla antagligen bli stressade och konflikterna bara haglar. Vi har så sjukt olika personkemi.. nä fy fan. Tyvärr låter det jävligt bra om oss tillsammans. Men jag ska bannemig hoppa av efter spelningen, det suger fan musten ur mig.

En rätt fet spelning annars.. stor sommaröppning av en nyinköpt lokal och en creddig klubb här i Malmö.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå! ville bara uggla dig. 🙂

😄

Projekten går framåt i olika takt. Har en målning typ klar som bara ska laseras.. Aristoteles blev ju ett antiklimax med den försvunna förlagan och nu på sommaren har jag inte tillgång till en bra lerverkstad, så det får jag ta upp i höst. Annars ligger det två låtar och väntar på att spelas in. Det är väl nästa grej.

Skriver rätt mycket på ett rollspelsäventyr också, tar mycket kreativ kraft.

Sedär ja, låter som det går rätt framåt ändå.

Rollspelsäventyr, inget jag har någon susning om, är det något teaterinriktad? Eller Lajv?

Link to comment
Dela på andra sajter

MEMPHIS!!!!!! 🥰

kärleken går bra förstår jag 🙂

Men tjenare Chae! 🥰

Jo, den går jäkligt bra faktiskt. Helt otroligt hur bra jag och hon passar tillsammans.

Har fått lära nya sidor av henne och hon av mig eftersom man nu som par kan prata om saker vi inte kunnat göra som vänner.

Har heller aldrig haft så roligt men någon tidigare, vi flummar och skojar hela tiden, har precis samma humor verkligen så det är riktigt roligt. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Rollspelsäventyr, inget jag har någon susning om, är det något teaterinriktad? Eller Lajv?

Det kan man väl säga. Man sitter runt ett bord och har typ teater tillsammans. En som berättar vad som händer och några andra som agerar karaktärer. De som spelar karaktärer har inte något manus, däremot har spelledaren koll på världen som rollspelet utspelar sig i och dramatiska element osv. Äh, såhär skrivier wikipedia:

Rollspel bygger vanligen på en sysslouppdelning mellan deltagarna där en antar rollen av spelledare och resten spelare. Den förstnämnda har som uppgift att skapa förutsättningarna för spelet i form av den ramberättelse som spelarna förväntas uppleva via sina rollpersoner, det vill säga de fiktiva spelarpersoner som de skapat åt sig själva. Rollspel utövas via dialog: spelledaren beskriver rollpersonernas omgivningar och sinnesintryck och tar rollen av olika personer i spelets värld (ofta kallade "spelledarpersoner"). Spelarna beskriver sina reaktioner på de förutsättningar som spelledaren givit, varpå spelledaren beskriver konsekvenserna av dessa handlingar. Proceduren upprepas sedan.

Målet med rollspel är att skapa en intressant och spännande berättelse som alla deltagare kan känna glädje i att vara delaktiga i. Det är viktigt att förstå att rollspel inte är någon tävling mellan deltagarna och att det alltså inte går att "vinna" i traditionell mening. I bästa fall utgör rollspelet en kollaborativ utmaning där spelarna tillsammans ska försöka klara av något problem eller överkomma något hinder som spelledaren skapat, och segern kan alltså anses infalla då alla spelare tillsammans klarat av uppdraget. Många spelar dock rollspel helt utan dylika vinstkriterier och för sådana spelare är det skapandet av en intressant berättelse och/eller inlevelsen i en fiktiv karaktär som utgör nöjet med rollspel. Av denna anledning är rollspel att betrakta som ett berättarmedium i samma utsträckning som ett spel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men tjenare Chae! 🥰

Jo, den går jäkligt bra faktiskt. Helt otroligt hur bra jag och hon passar tillsammans.

Har fått lära nya sidor av henne och hon av mig eftersom man nu som par kan prata om saker vi inte kunnat göra som vänner.

Har heller aldrig haft så roligt men någon tidigare, vi flummar och skojar hela tiden, har precis samma humor verkligen så det är riktigt roligt. ☺️

Det är så det ska varaaaa, det är så vi vill haaaaa deeeet nuuuuuuuuuuuuuu.

Nej men allvarligt; det är precsi så det ska vara. Jag har sagt det förut o jag säger det igen: jag är jälvigt glad för din skull (och hennes också). Good stuff all around, baby!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men tjenare Chae! 🥰

Jo, den går jäkligt bra faktiskt. Helt otroligt hur bra jag och hon passar tillsammans.

Har fått lära nya sidor av henne och hon av mig eftersom man nu som par kan prata om saker vi inte kunnat göra som vänner.

Har heller aldrig haft så roligt men någon tidigare, vi flummar och skojar hela tiden, har precis samma humor verkligen så det är riktigt roligt. ☺️

Fyfan vad gött! Ja grattis som tusan, som sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är livet för dig då Chae? 🙂

jomen fan det går bra alltså. Det är sommar, jag har slängt upp en nyproddad gammal dänga här på forumet, jag trivs med livet och ikväll skulel vi gå ut och käka och det blev så mycket mer. Förbanne mig, gubbjävlen är nog lite slirig, misstänker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan man väl säga. Man sitter runt ett bord och har typ teater tillsammans. En som berättar vad som händer och några andra som agerar karaktärer. De som spelar karaktärer har inte något manus, däremot har spelledaren koll på världen som rollspelet utspelar sig i och dramatiska element osv. Äh, såhär skrivier wikipedia:

Rollspel bygger vanligen på en sysslouppdelning mellan deltagarna där en antar rollen av spelledare och resten spelare. Den förstnämnda har som uppgift att skapa förutsättningarna för spelet i form av den ramberättelse som spelarna förväntas uppleva via sina rollpersoner, det vill säga de fiktiva spelarpersoner som de skapat åt sig själva. Rollspel utövas via dialog: spelledaren beskriver rollpersonernas omgivningar och sinnesintryck och tar rollen av olika personer i spelets värld (ofta kallade "spelledarpersoner"). Spelarna beskriver sina reaktioner på de förutsättningar som spelledaren givit, varpå spelledaren beskriver konsekvenserna av dessa handlingar. Proceduren upprepas sedan.

Målet med rollspel är att skapa en intressant och spännande berättelse som alla deltagare kan känna glädje i att vara delaktiga i. Det är viktigt att förstå att rollspel inte är någon tävling mellan deltagarna och att det alltså inte går att "vinna" i traditionell mening. I bästa fall utgör rollspelet en kollaborativ utmaning där spelarna tillsammans ska försöka klara av något problem eller överkomma något hinder som spelledaren skapat, och segern kan alltså anses infalla då alla spelare tillsammans klarat av uppdraget. Många spelar dock rollspel helt utan dylika vinstkriterier och för sådana spelare är det skapandet av en intressant berättelse och/eller inlevelsen i en fiktiv karaktär som utgör nöjet med rollspel. Av denna anledning är rollspel att betrakta som ett berättarmedium i samma utsträckning som ett spel.

Schysst att du försöker förklara, då är jag lite med vad det handlar om. Låter spännande och kreativt. Hade varit roligt att titta på iaf. 🙂

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

haha eller hur. typ

Spelledaren: Det kommer en MÖRDARBIL!!

T10:an FTW!!! Jag hade fyra expansionsäventyr också. Vi lirade som dårar. Fuck, jag är lika nördig nu som då (a shitload of poäng på indy-quizet häromkvällen ju). Har faktiskt kvar spelet för nostalgins skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så det ska varaaaa, det är så vi vill haaaaa deeeet nuuuuuuuuuuuuuu.

Nej men allvarligt; det är precsi så det ska vara. Jag har sagt det förut o jag säger det igen: jag är jälvigt glad för din skull (och hennes också). Good stuff all around, baby!

😛

Tack igen Chae!

Fyfan vad gött! Ja grattis som tusan, som sagt.

Och lax. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...