debatt Postat 11 juni 2011 Postat 11 juni 2011 Jag har svårt för indier på film. De har nog svårt för att du tittar på dem.
debatt Postat 11 juni 2011 Postat 11 juni 2011 Kl 9 kommer Gently på 9-an. Den ska jag se. Väntar fortfarande på varför Dongbuts tyckte att deckare är ett felaktigt koncept från början.
Dingbats Postat 11 juni 2011 Postat 11 juni 2011 Väntar fortfarande på varför Dongbuts tyckte att deckare är ett felaktigt koncept från början. För att det är tråkigt.
debatt Postat 11 juni 2011 Postat 11 juni 2011 Undrar om jag får igång min bil eller om jag måste ladda batteriet eller om jag måste...vänta tills det blir varmare ute eller m jag måste spränga skiten i småbitar Hur gick det med detta?
debatt Postat 11 juni 2011 Postat 11 juni 2011 För att det är tråkigt. Hur skulle det göras mindre tråkigt?
debatt Postat 11 juni 2011 Postat 11 juni 2011 Nu först har Memphis kommit tillbaka från Åtvidaberg. Ändå ångrar han inte att han spelade in matchen.
Dingbats Postat 11 juni 2011 Postat 11 juni 2011 Hur skulle det göras mindre tråkigt? Genom att ingen blir mördad, det finns inga poliser och ingen gåta att lösa.
Fidden Postat 11 juni 2011 Trådstartare Postat 11 juni 2011 Nä, det låter inte som olsen brothers. Första versen är till och med riktigt bra, men sen går det lite åt helvete märker jag nu när jag lyssnar igen.
Neosus Postat 11 juni 2011 Postat 11 juni 2011 Nä, det låter inte som olsen brothers. Första versen är till och med riktigt bra, men sen går det lite åt helvete märker jag nu när jag lyssnar igen. Vikken då? Vadå? Närdå? Hurså?
debatt Postat 11 juni 2011 Postat 11 juni 2011 Genom att ingen blir mördad, det finns inga poliser och ingen gåta att lösa. Inga poliser skulle ju vara dödstråkigt.
Fidden Postat 11 juni 2011 Trådstartare Postat 11 juni 2011 Vikken då? Vadå? Närdå? Hurså? Your browser does not support the HTML5 audio tag
Fidden Postat 11 juni 2011 Trådstartare Postat 11 juni 2011 Käkat pizza. Gott Grannen har romantisk middag på balkongen. Eller inte min balkong, men det är ju typ bara 1,5 meter mellan. Funderar på att ta på mig rollen som odräglig granne och gå ut och vara pinsam xD
Neosus Postat 11 juni 2011 Postat 11 juni 2011 Your browser does not support the HTML5 audio tag Jaha den där lyssnade jag på på FB! De e ju du å ingen annan. Bra låt juh! 😄
Memphis Postat 11 juni 2011 Postat 11 juni 2011 hej! Gudars va ni skrivit, är ikapp. Har haft det sweet. Varit på brorsans student, blev lyckat, fast regnade men var kul. Mysat me tjejen såklart. Fikat i kungsparken, kollat på djur i slotsskogen, spelat fotboll, tittat på luftballonger som lyft, tagit öl på skön pub, åkt parishjul osv. 😄
Memphis Postat 11 juni 2011 Postat 11 juni 2011 Så ser då "den mekaniska trummaskinen" ut i nuläget. Ni som undrar. Förklaring: De tre telejacken till vänster går till tre ingångar på ljudkortet. Ingångarna triggar tre olika trumsyntar - en bastrumma, en snare och en hihat. Telejacket till höger kommer från en utgång på ljudkortet kopplad från en brusgenerator. I mitten ser vi tre stycken träskivor med kanter av metall. Träskivorna är anslutna till en motor med reglerbar hastighet. På metallkanterna sitter magneter. Under varje skiva sitter det tungelement - en liten komponent som egentligen bara är två pyttesmå metallbitar ( kallad "tunga" i sammanhanget ) som svävar en liten bit ifrån varandra. När det kommer ett magnetfält i närheten sluts kretsen. Praktisk användning: Steglös sequenser. Man sätter magneterna där man vill trigga sitt syntljud - när magneten passerar tungelementet får man en triggpuls. *** Tanken var att jag skulle bygga en maskin med växlade hjul så att när ett hjul fullbordar ett varv har ett mindre redan gjort 1,5 och ett tredje gjort 3. Det vill säga, hela takten "möts" var tolfte varv. (om jag tänkt rätt). Däremellan bildas det ett mischmasch av underrytmer. Det funkade, provade innan idag. Tyvärr hann jag inte bygga en bättre maskin än den här prototypen. Cool maskin lax! 😄 Hade varit roligt med ett klipp på den in action.
Memphis Postat 11 juni 2011 Postat 11 juni 2011 Men så tänkte jag: Memphis har skaffat flickvän!!! och det gick över. 😆😛 Va? Vemdå? Hurdå? Närdå? Saddam va fan, läser du aldrig ikapp? Skäms på dig.
Memphis Postat 11 juni 2011 Postat 11 juni 2011 Visste inte att du hade på dig sånt debatt. Men vi gillar dig ändå! ☺️
SadamJR Postat 11 juni 2011 Postat 11 juni 2011 Cool maskin lax! 😄 Hade varit roligt med ett klipp på den in action. Jag tycker den ser fullständigt livsfarlig ut.
debatt Postat 11 juni 2011 Postat 11 juni 2011 Visste inte att du hade på dig sånt debatt. Men vi gillar dig ändå! ☺️ Små mönster
Recommended Posts