Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

De va iallafall gott me kaffe å kaka!

Fråga: är fika synonymt med "kaffe + kaka" eller kan det bara vara kaffe? Jag menar att "en kopp fika" borde inkludera någon typ av tilltugg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga: är fika synonymt med "kaffe + kaka" eller kan det bara vara kaffe? Jag menar att "en kopp fika" borde inkludera någon typ av tilltugg.

Ja (i min värld iallafall) så kan en kaffe vara en fika men fika kan även vara smörgåstårta med kaffe och en munk.. eller så kan det även vara typ en kopp te med smörgås på kvällskvisten... 😑☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvällsfika är med andra ord fika på kvällen med te och eller kaffe med tilltugg...på kvällen. Medans den övriga tiden på dygnet (förutom när jag sover) så är det bara gofika... och då betyder det att fika e gott...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja (i min värld iallafall) så kan en kaffe vara en fika men fika kan även vara smörgåstårta med kaffe och en munk.. eller så kan det även vara typ en kopp te med smörgås på kvällskvisten... 😑☺️

Fuck! smörgåstårta är ju typ middag.

Link to comment
Dela på andra sajter

det fikade jag igår när jag var borta (i huvet) på byn.

Sweet.

Munkar var det länge sedan jag åt. Jag gillar de som är au naturell utan strössel 8elelr va fan det nu är) och chokladglasyr och grejer. Det sak vara normala munkar och en slät kopp kaffe.

Link to comment
Dela på andra sajter

-- "borta i huvet på byn" 🤪

Äre nån som fattar vad jag skriver.. 😱

Du var borta i huvudet (pga avärmen?) och du gick ner på byn. alltså du traskade ner i byn.

😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Sweet.

Munkar var det länge sedan jag åt. Jag gillar de som är au naturell utan strössel 8elelr va fan det nu är) och chokladglasyr och grejer. Det sak vara normala munkar och en slät kopp kaffe.

Japp! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du körkort, lax?

Ja. Men förstår hur man kan hata bilar. Dock är jag uppvuxen på glesbygden och där är det omöjligt att inte ha bil.

Chae: Filmningen gick skitbra! Var rätt crazy. Drog hemifrån vid tre, hämtade en polare från en efterfest och en annan som låg och sov. Sen filmade vi på en väg i mitten av en havreåker några mil utanför malmö precis när solen gick upp.. det var så jävla vackert. Daggen ångade bort från vetet och låg som dis i det gula solljuset. Kamerakillen såg en liten tjärn och fick för sig att bada och vi satt och drack kaffe, käkade ostmackor och skämtade tills klockan var lite innan sex, då drog vi tillbaka till stan igen. Jäkla underbar morgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chae: Filmningen gick skitbra! Var rätt crazy. Drog hemifrån vid tre, hämtade en polare från en efterfest och en annan som låg och sov. Sen filmade vi på en väg i mitten av en havreåker några mil utanför malmö precis när solen gick upp.. det var så jävla vackert. Daggen ångade bort från vetet och låg som dis i det gula solljuset. Kamerakillen såg en liten tjärn och fick för sig att bada och vi satt och drack kaffe, käkade ostmackor och skämtade tills klockan var lite innan sex, då drog vi tillbaka till stan igen. Jäkla underbar morgon.

Jag VET. It's awesome. Kul attdet gick bra alltihopa. När bjuckar du längsta på resultatet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guldiga dagar nuförtiden alltså.

Min polare bangade imorgon på klättringen men av hans tjejkompisar som tänkte hänga på hänger med iallafall trots att han inte gör det. Så vi ska klättra ihop hon och jag. Fastän vi aldrig träffats. Har hört från tre olika håll att hon är dundertrevlig. Ser fram emot det som tusan.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Prins daniel hade 0,1 på högskoleprovet. Borde man inte ha högre även om man kryssar rent slumpmässigt?

0,1 får man nog om man bara lyckas koncentrera sig i 5 minuter och ger upp sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...