Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Grå sjöfart?? Ha!

Min flickvän har varit särdeles skarp, tydlig och dessutom underhållande denna solindränkta dag.

(Då får vi se vad du kan få ut av det här)

Link to comment
Dela på andra sajter

Min flickvän har varit särdeles skarp, tydlig och dessutom underhållande denna solindränkta dag.

(Då får vi se vad du kan få ut av det här)

Invävt flimrar hickan. Oskyldigt dräpes Charles, men hudens slutord ålade. Dränkta lingon dansade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lite kul att i princip alla tjejer och killar i ungefär min ålder och med ungefär mina intressen har samma sätt att uttrycka sig på i skrift. Lite moraliskt dillematiskt att posta några exempel, men ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lite kul att i princip alla tjejer och killar i ungefär min ålder och med ungefär mina intressen har samma sätt att uttrycka sig på i skrift. Lite moraliskt dillematiskt att posta några exempel, men ja.

Men så är det väl överhuvudtaget 😕 Kör på med något exempel.. Jag ska inte skvallra för någon, promise.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men så är det väl överhuvudtaget 😕 Kör på med något exempel.. Jag ska inte skvallra för någon, promise.

Hittade bara ett bra exempel nu.

Finance är livet, har många sagt. Och jag håller givetvis, absolut, med, så pengar ska du få. Men det känns ändå som att

jag skulle vilja ge dig något också. För det känns fint.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, då är jag med. Att det sedan är så att jag hade strukit ordet "absolut" hör inte hit (det blev för tungt).

Men jag håller med. Kanske inte så mycket angående hela meningar men definitivt ord. De som jag känner och umgås med skulle aldrig få för sig att skriva "sånna", "såna", "dom" etc. Å andra sidan skriver vi aldrig "skall" och det är ju sensationellt. Sedan så har de flesta jag umgås med en tendens att bli överpedagogiska. Jag är likadan; någonting som kunde tagit fem minuter kan kan 55 minuter bara för att jag ville utveckla i ren och skär rädsla för att personen jag pratar med inte ska förstå vad jag pratar om.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, då är jag med. Att det sedan är så att jag hade strukit ordet "absolut" hör inte hit (det blev för tungt).

Men jag håller med. Kanske inte så mycket angående hela meningar men definitivt ord. De som jag känner och umgås med skulle aldrig få för sig att skriva "sånna", "såna", "dom" etc. Å andra sidan skriver vi aldrig "skall" och det är ju sensationellt.

Fast det är ju angående hela meningar som det är mest intressant, hur man stavar känns inte lika grundläggande för ens skrivsätt. Jag kan stava lite hur som helst beroende på sammanhang och humör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåväl, någonting nytt om Rabarberorkestern? Inga gig i pipelinen? Gåvor, allmosor, hatbrev?

Att vi har lagt ner för evigt är väl den mest intressanta nyheten kanske. I den mån det är en nyhet. Vi har väl mer eller mindre löpande lagt ner ända från starten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast det är ju angående hela meningar som det är mest intressant, hur man stavar känns inte lika grundläggande för ens skrivsätt. Jag kan stava lite hur som helst beroende på sammanhang och humör.

Att vi har lagt ner för evigt är väl den mest intressanta nyheten kanske. I den mån det är en nyhet. Vi har väl mer eller mindre löpande lagt ner ända från starten.

Umm, jag förstår hur du menar.

åh fan, först släppa skiva och sedan lägga ner 😮 Det är ju rock n' pop. annars hade man ju tänkt uppföljande folkparksturné, soffprogram och diverse playbackuppträdanden på lastbilsflak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det rann ut i sanden kan man väl säga. Men att vi ens fick klart en skiva är långt över mina förväntningar, så jag är nöjd som tusan.

Det kan ju göra det ibland. Det är segt när det gör det, tycker jag. Jag själv är aspepp på ett projekt och så faller allting på att resten av folket drar sig ur. Synd.

Ni ska absolut vara nöjda med skivan. Nu finns den ju där..som ett...ett...som ett tidsdokument 😑😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan ju göra det ibland. Det är segt när det gör det, tycker jag. Jag själv är aspepp på ett projekt och så faller allting på att resten av folket drar sig ur. Synd.

Ni ska absolut vara nöjda med skivan. Nu finns den ju där..som ett...ett...som ett tidsdokument 😑😆

Som en milstolpe i musikhistorien skulle jag kanske snarare uttrycka det, men jag förstår vad du menar.

Ja, fy bubblers för improduktiva och odisciplinerade slackers som aldrig slutför det de påbörjar. Usch och FY.

Link to comment
Dela på andra sajter

Naaaajs! Fick precis ett PM av Yllet som gillade de råa wavarna. Jag fick liksom svart på vitt att jag tänkt rätt i mix, vilket känns skön som fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Naaaajs! Fick precis ett PM av Yllet som gillade de råa wavarna. Jag fick liksom svart på vitt att jag tänkt rätt i mix, vilket känns skön som fan.

Vilken lättnad! Där blev man av med en himla massa ändlöst pillande som man aldrig blir nöjd med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som en milstolpe i musikhistorien skulle jag kanske snarare uttrycka det, men jag förstår vad du menar.

Ja, fy bubblers för improduktiva och odisciplinerade slackers som aldrig slutför det de påbörjar. Usch och FY.

De behöver inte vara slackers per se, men har jag fått en idé så måste jag nästan alltid fullfölja den. Och har det då varit så att det varit med folk på resan dit så blir jag nästan alltid lite besviken om de hoppar av. Det är ju alltid mycket mer roligt att vara fler i ett projekt. Även om jag jobbar bäst själv så är det ju dynamiken i, exempelvis ett band, som är spännande och som driver processen framåt.

Det kan jag sakna nu när jag inte spelar i ett band.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lite kul att i princip alla tjejer och killar i ungefär min ålder och med ungefär mina intressen har samma sätt att uttrycka sig på i skrift. Lite moraliskt dillematiskt att posta några exempel, men ja.

Är det en stor grupp människor vi talar om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken lättnad! Där blev man av med en himla massa ändlöst pillande som man aldrig blir nöjd med.

Eller HUR! Iofs så hade jag kunnat ta sommaren på mig och mixa om 50-60% av det totala låtmaterialet och han hade tyckt att det låtit chimpanspenis om allting men jag är förbannat glad att jag slipper det nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det en stor grupp människor vi talar om?

Kanske en stor grupp "med människor" kanske?... he hee 😉 Jag läste också fel i den där tråden och jag gillar inte särskrivningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att vi har lagt ner för evigt är väl den mest intressanta nyheten kanske. I den mån det är en nyhet. Vi har väl mer eller mindre löpande lagt ner ända från starten.

Så då satsar du på en solokarriär nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske en stor grupp "med människor" kanske?... he hee 😉 Jag läste också fel i den där tråden och jag gillar inte särskrivningar.

Jag läste inte fel och jag brukar inte bry mej. Tyckte bara att just det här lät så löjligt, vilket jag nu har påpekat i ett nytt inlägg. Jag kommer att få massor av skit för det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag vad det är för hus de håller på att bygga på gården, eller som de kanske byggde klart igår, jag vet inte.

Idag kom nämligen bilen...

Det är ett ÖLHUS!

Nu ska killen som kommer med den stora långtradaren med öl slippa gå ur bilen och kånka alla lock med öl in till dem via gården.

Istället har de en slang de monterat på väggen som via inmonterade rör levereras direkt till deras cisterner i ölhuset.

De har stått i nån timme och skakat och pumpat in öl nu. Slutsats: Det tar ännu längre tid såhär - såvida inte cisternerna

rymmer typ flera leveranser av öl från dem, vilket de nog gör. Det blir inte lika jobbigt för budkillen heller, såvida han

inte är av den rastlösa sorten.

Undrar om jag framöver kan leda in den där slangen upp till mig istället? 😄

Han är ju ändå inte inne på gården och kollar och restaurangen har

inte öppnat...

Link to comment
Dela på andra sajter

De behöver inte vara slackers per se, men har jag fått en idé så måste jag nästan alltid fullfölja den. Och har det då varit så att det varit med folk på resan dit så blir jag nästan alltid lite besviken om de hoppar av. Det är ju alltid mycket mer roligt att vara fler i ett projekt. Även om jag jobbar bäst själv så är det ju dynamiken i, exempelvis ett band, som är spännande och som driver processen framåt.

Det kan jag sakna nu när jag inte spelar i ett band.

Ja, i musik är det alltid roligare att vara flera. Men överhuvudtaget folk som påbörjar massa grejer men sen bara "äsch". Man får väl kämpa lite. Man kan inte bara ha massa fina idéer, om ingen genomför dem är det meningslöst. Då är man inte mer kreativ än en fotbollsalkis. Mycket snack och lite verkstad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag vad det är för hus de håller på att bygga på gården, eller som de kanske byggde klart igår, jag vet inte.

Idag kom nämligen bilen...

Det är ett ÖLHUS!

Nu ska killen som kommer med den stora långtradaren med öl slippa gå ur bilen och kånka alla lock med öl in till dem via gården.

Istället har de en slang de monterat på väggen som via inmonterade rör levereras direkt till deras cisterner i ölhuset.

De har stått i nån timme och skakat och pumpat in öl nu. Slutsats: Det tar ännu längre tid såhär - såvida inte cisternerna

rymmer typ flera leveranser av öl från dem, vilket de nog gör. Det blir inte lika jobbigt för budkillen heller, såvida han

inte är av den rastlösa sorten.

Undrar om jag framöver kan leda in den där slangen upp till mig istället? 😄

Han är ju ändå inte inne på gården och kollar och restaurangen har

inte öppnat...

Hä hä. Då vet vi vad vi kommer att ha dig framöver, debatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...