Pazo Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 LAAAXXX! Fin historia 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Får ta mig an dem en i taget helt enkelt. Om jag pallar, mitt tålamod med skönlitteratur brukar inte vara superlångt, men vi får se. Men det är ju inget man "måste". Gör vad du vill istället, det är mycket coolare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Jo, det också såklart! Iallafall i Malmödelen. Men även uttrycket i kulturen i stort. Och i luften i lokalen om man går på en nöjjesguidenfest. Jag har haft ytliga vänner som helt plötsligt inte vet om de vågar hälsa tillbaka spontant för det är sån jävla svår skitnödighet i luften på såna fester. Puh. Nej, nåt sånt skulle jag aldrig gå på. Usch och fy. Vilka slags lokaler hålls dem i? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Men det är ju inget man "måste". Gör vad du vill istället, det är mycket coolare. Jag tycker man måste balansera "göra för att jag rent instinktivt vill" och "göra för att det känns som en ball grej att ha gjort". Det gäller då alltså allting här i livet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Nej, nåt sånt skulle jag aldrig gå på. Usch och fy. Vilka slags lokaler hålls dem i? Här i Malmö vandrar de runt lite. Har ingen koll längre. Förr i tiden hade jag klubbarrangörsvänner, skribenter, bloggerskor och sånt där men pallade inte sällskapet. Tror en del av dom har blivit äldre också. Såg en f.d "superkreddig" brud gå runt i en rätt ful men praktisk och varm jacka på biblioteket för några månader sedan när det var som kallast. Då steg hon i respekt i mina ögon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Mitt största problem med litteraturen, och som håller mig tillbaka från att börja läsa massa böcker, är att jag börjar från noll när jättemånga andra har läst hur mycket som helst. Och då blir det lite smått bajsnödigt och försöka-vara-cool att bara läsa gammal Sture Dahlström och annat hippt och negligera böcker som släpps här och nu. Lite som att gå igenom perioden när man bara lyssnar på Beatles och Pink Floyd en gång till fast i ett annat medium. Det känns omoget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Här i Malmö vandrar de runt lite. Har ingen koll längre. Förr i tiden hade jag klubbarrangörsvänner, skribenter, bloggerskor och sånt där men pallade inte sällskapet. Tror en del av dom har blivit äldre också. Såg en f.d "superkreddig" brud gå runt i en rätt ful men praktisk och varm jacka på biblioteket för några månader sedan när det var som kallast. Då steg hon i respekt i mina ögon. Ja shit, någon måtta får det vara. Trodde i ärlighetens namn inte att det var så illa så att ha på sig kläder av andra anledningar än att se kreddig ut var anmärkningsvärt. Skäms för övrigt över mitt allvarliga kasusfelsteg i inlägget du citerar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 (redigerat) Mitt största problem med litteraturen, och som håller mig tillbaka från att börja läsa massa böcker, är att jag börjar från noll när jättemånga andra har läst hur mycket som helst. Och då blir det lite smått bajsnödigt och försöka-vara-cool att bara läsa gammal Sture Dahlström och annat hippt och negligera böcker som släpps här och nu. Sa aldrig din pappa att du duger som du är och är fin även om du inte läst ett halvt bibliotek? Redigerat 11 april 2011 av laxlaxlax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Trodde i ärlighetens namn inte att det var så illa så att ha på sig kläder av andra anledningar än att se kreddig ut var anmärkningsvärt. Den här meningen gör bara kullerbyttor i min hjärna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Trodde i ärlighetens namn inte att det var så illa så att ha på sig kläder av andra anledningar än att se kreddig ut var anmärkningsvärt. Den här meningen var superkrånglig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 haha, Overkill! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Den här meningen var superkrånglig. Härmapa! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 LAAAXXX! Fin historia 🥰 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Sa aldrig din pappa att du duger som du är och är fin även om du inte läst ett halvt bibliotek? Min pappa är ingen att stå efter i litteraturväg, han läser ingenting. Tror inte han faktiskt har läst Dahlström ens, det är hans arbetskamrat som har. Det är bara rent allmänt att man känner sig lite som man försöker tro att man är något när man läser tuffa balla coola böcker istället för vanliga jävla böcker som det första man gör när man ska ta sig an den kulturgenren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Det är bara rent allmänt att man känner sig lite som man försöker tro att man är något när man läser tuffa balla coola böcker istället för vanliga jävla böcker som det första man gör när man ska ta sig an den kulturgenren. Men är det inte så det är då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 "Trodde i ärlighetens namn inte att det var så illa så [att ha på sig kläder av andra anledningar än att se kreddig ut] var anmärkningsvärt." Skulle väl in ett "att" till efter "så", men då skulle ni bara jämra er ännu mer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Härmapa! Typisk hipsterreaktion! Taggarna utåt! Pshh! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Är konsensusen alltså att det är konstigt att ha på sig kläder för att se kreddig ut (dvs snygg)? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Men är det inte så det är då? Jo, till alltför stor del, vilket är det värsta. Sen är det väl också bara för att det är det som låter intressant så då är det naturligt att börja där, men man kommer ju inte ifrån att det är prestige och coolhet inblandat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 "Trodde i ärlighetens namn inte att det var så illa så [att ha på sig kläder av andra anledningar än att se kreddig ut] var anmärkningsvärt." Skulle väl in ett "att" till efter "så", men då skulle ni bara jämra er ännu mer. Vet inte om det hjälpte så mycket. Tycker du det är anmärkningsvärt att ha på sig kläder för att se kreddig ut? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Är konsensusen alltså att det är konstigt att ha på sig kläder för att se kreddig ut (dvs snygg)? Absolut inte. Men det är dumt om man benhårt följer den principen till hundra procent även när det finns andra faktorer som borde få väga tyngre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Det är bara rent allmänt att man känner sig lite som man försöker tro att man är något när man läser tuffa balla coola böcker istället för vanliga jävla böcker som det första man gör när man ska ta sig an den kulturgenren. Herregud. Vad hände med interpunktionen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Vet inte om det hjälpte så mycket. Tycker du det är anmärkningsvärt att ha på sig kläder för att se kreddig ut? Nej. Jag trodde, i ärlighetens namn!, att, "att basera sitt klädval på annat än kreddighet" inte var anmärkningsvärt ens bland den skaran människor. Men det är det tydligen. Vilket är värre än jag trodde. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Herregud. Vad hände med interpunktionen? Om det var svårläsligt ska du se Bengt Ohlssons krönikor i DN. Kommatecken ska inte överanvändas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Nej. Jag trodde, i ärlighetens namn!, att, "att basera sitt klädval på annat än kreddighet" inte var anmärkningsvärt ens bland den skaran människor. Men det är det tydligen. Vilket är värre än jag trodde. Jag tror det är den dubbla negationen som klurar till det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Om det var svårläsligt ska du se Bengt Ohlssons krönikor i DN. Kommatecken ska inte överanvändas. Eller: Språk ska förstås? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Eller: Språk ska förstås? Nu tycker jag ni är kinkiga gnällspikar. Lite jobb ska man väl få lägga ner som läsare också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 (redigerat) Nu tycker jag ni är kinkiga gnällspikar. Lite jobb ska man väl få lägga ner som läsare också. Just därför Comic Sans är att föredra. Redigerat 11 april 2011 av Overkill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Dessutom hittar jag ingenstans man kan sätta in komman som inte bara ser jättekonstigt och störande ut i den här meningen, utom vid det uppenbara stilgreppet med de tre adjektiven: "Det är bara rent allmänt att man känner sig lite som man försöker tro att man är något när man läser tuffa balla coola böcker istället för vanliga jävla böcker som det första man gör när man ska ta sig an den kulturgenren." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 11 april 2011 Dela Postat 11 april 2011 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts