Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Snyyyyygt... Påminner lite om Indiana Jones and the last crusade 🙂

Nice att du kom ihåg rätt filmtitel. Kunde ju vara lätt att blanda ihop de tre annars. Bara för det får du några Indy-trivia. I vilken av filmerna ( Lost ark, temple of doom eller the last crusade ) finner man:

1. en hängbro

2. en zeppelinare

3. en by utan barn

4. ett förgiftat fikon och en spionapa

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice att du kom ihåg rätt filmtitel. Kunde ju vara lätt att blanda ihop de tre annars. Bara för det får du några Indy-trivia. I vilken av filmerna ( Lost ark, temple of doom eller the last crusade ) finner man:

1. en hängbro

2. en zeppelinare

3. en by utan barn

4. ett förgiftat fikon och en spionapa

1. temple of doom

2. Last Crusade

3. Temple of doom

4. Lost Ark

Snälla... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

1. temple of doom

2. Last Crusade

3. Temple of doom

4. Lost Ark

Snälla... 😉

Okej. Vi får växlar upp. Trepoängarna. I vilken av filmerna finner man:

1. Frasen "Its not the age honey, its the milage."

2. En brud som tål sprit

3. En man som är rädd för råttor

4. En tysk som blir upphackad av propellern på ett flygplan

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej. Vi får växlar upp. Trepoängarna. I vilken av filmerna finner man:

1. Frasen "Its not the age honey, its the milage."

2. En brud som tål sprit

3. En man som är rädd för råttor

4. En tysk som blir upphackad av propellern på ett flygplan

1. Lost Ark (ombord på båten)

2. Lost Ark (när bruden, Marion Ravenwood) super ikapp först i baren o sedan med Belloq)

3. Last Crusade (tveksam här alltså. Det förekommer råttor i Last Crusade i Venedig-scenen men om någon är rädd för dem så vete fan. Nazist-bruden är rädd för dem iaf. indy säger "Rats!")

4. Lost Ark (killen som blir choppad är f ö samme kille som spelar biffig thug i Tempel of doom och som Indy slår med en megastor såg i magen OCH dessutom spelar han nazist i last crusade. Man ser honom i några sekunder när nazisterna försöker stoppa zeppelinaren från att lyfta. Det är sant!)

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan måste berätta, ska göra en spännande grej.. vi ska dra och spela in en filmsekvens i soluppgången på en grusväg några mil utanför malmö inatt. Solen går upp 04:20 på lördag (eller inatt då).. och ska vi vara redo får vi väl dra härifrån vid typ halv fyra. Sätta klockan på tre och koka kaffe i nattmörkret. hehe

Såna där projekt som jag gillar, Zappa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit, du var heavy på din indy-kunskap. Men på trean bailade du: det är Indys farsa som har fobi för råttor, på samma sätt som indy har för ormar. Last crusade stämde iaf. Men okej. Fyrapoängarna:

1. Varför stjäl Indy två par kläder i tyskarnas ubåtsbas?

2. Vilken gudomlig felstavning är nära att kosta indy livet?

3. Vad är det första tysken tar fram när han möter sonya i tältet?

4. Vilket köksredskap har indiana att tacka sitt liv för?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nån av er sett BLACKOUT på Kanal 5? Det handlar om töntar som går in i ett svart rum och ska vidröra saker eller samla ihop saker.

Det måste vara arrangerat för VARFÖR VARFÖR VARFÖR är de så rädda som de är? Det fattar inte jag! Varför tänker de inte rationellt?

Vad tror de kan hända? Tror de på fullt allvar att en såg ska såga av dem fingrarna, en skorpion ska ge dem ett bett så de dör inom en

timme eller nåt annat farligt? Det är väl bara att ta ned handen fort som fan och sedan känna efter ordentligt. Vad kan hända liksom?

Jag hade varit snabbast i varje gren och inte tvekat en sekund nånstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit, du var heavy på din indy-kunskap. Men på trean bailade du: det är Indys farsa som har fobi för råttor, på samma sätt som indy har för ormar. Last crusade stämde iaf. Men okej. Fyrapoängarna:

1. Varför stjäl Indy två par kläder i tyskarnas ubåtsbas?

2. Vilken gudomlig felstavning är nära att kosta indy livet?

3. Vad är det första tysken tar fram när han möter sonya i tältet?

4. Vilket köksredskap har indiana att tacka sitt liv för?

AAAHH, det hade jag gömt bort!

Känner att jag kommer att faila hårt här men jag gör ett försök iaf 🙂

1. Hm, stjäl han två par kläder? JOO det gör han ju minns jag nu! Först nitar han en vakt och dennes kläder är för små (!) och då måste han klippa en vakt till. Kul detalj att när han ska ta mössan så ger han vakten en käftsmäll och mössan flyger upp som i en tecknad film 😄 Tjong, liksom!

2. "J" som i "Jehova" MEN "Jehova" stavas med ett "I" (på grekiska om jag inte missminner mig totalt..kan vara latin också. osäker).

3. Väldigt osäker här... "Sonya"...? Pratar vi Lost Ark här nu? Isf är det Marion bruden heter. Jag kör på iaf: tysken (Thoth) tar fram ett, vad som ser ut att vara ett hemskt tortyr-redskap men det är i själva verket...en KLÄDHÄNGARE! Stor komik där.

4. - (Ingen aning)

Link to comment
Dela på andra sajter

I den sista boxen fanns det ett riktigt huvud från en levande människa, dvs huvudet stack upp och de skulle känna efter och gissa vad det var.

Jag hade passat på och stuckit ut ett öga...

😛

Fast då kanske man hade blivit diskad... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nån av er sett BLACKOUT på Kanal 5? Det handlar om töntar som går in i ett svart rum och ska vidröra saker eller samla ihop saker.

Det måste vara arrangerat för VARFÖR VARFÖR VARFÖR är de så rädda som de är? Det fattar inte jag! Varför tänker de inte rationellt?

Vad tror de kan hända? Tror de på fullt allvar att en såg ska såga av dem fingrarna, en skorpion ska ge dem ett bett så de dör inom en

timme eller nåt annat farligt? Det är väl bara att ta ned handen fort som fan och sedan känna efter ordentligt. Vad kan hända liksom?

Jag hade varit snabbast i varje gren och inte tvekat en sekund nånstans.

Det där kan va det sämsta tvprogram som har gjorts.

Link to comment
Dela på andra sajter

Där fick du quizledaren - klart hon heter Marion. Doh!

Rätt på de tre första! Svaret på fyran är ett kylskåp - och det är en fuling. För kylskåpet.. ( Indiana Jones kliver in i det och överlever en atombomb.. ) ..är från the crystal skull och inte från någon av de tre första filmerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Där fick du quizledaren - klart hon heter Marion. Doh!

Rätt på de tre första! Svaret på fyran är ett kylskåp - och det är en fuling. För kylskåpet.. ( Indiana Jones kliver in i det och överlever en atombomb.. ) ..är från the crystal skull och inte från någon av de tre första filmerna.

HELL YES!!! Booo..and might I add...yaaa!

Umm, fyran suger gigantisk oxpung! Aliens, liksom... ?? WTf!!!! What's up with that!?? Jävla skitfilm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit, du var heavy på din indy-kunskap. Men på trean bailade du: det är Indys farsa som har fobi för råttor, på samma sätt som indy har för ormar. Last crusade stämde iaf. Men okej. Fyrapoängarna:

1. Varför stjäl Indy två par kläder i tyskarnas ubåtsbas?

2. Vilken gudomlig felstavning är nära att kosta indy livet?

3. Vad är det första tysken tar fram när han möter sonya i tältet?

4. Vilket köksredskap har indiana att tacka sitt liv för?

1. Därför att Indy anser att tyska inte är ett språk och tycker sig därför helt felaktigt kunna använda sig av ordet par i sammanhanget.

2. 90-väg

3. En slanggurka

4. Butcher's knife

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...