Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

aha.

Förresten hur har det gått med allt? Längesen man hörde uppdatering om bruds, kamera osv från dig.

Jag har numera tre kameror. Rolleicorden sen förr, en liten avlång grej som tar 110-film som det redan var sex tagna bilder på när jag köpte den, och en Konica pop som det också satt film i. Konican är snygg:

konica_pop_a.jpg

Bruds: Isabella tar studenten idag och har haft för mycket med det att hålla på med för att göra mer än att skicka ett sms igårkväll att mitt fanzine var snyggt. Jag har inte stött på någon på gatan som tycker att jag är cool och vill att jag ska följa med henne till hennes mysiga lägenhet och prata om gemensamma intressen. Grejen du hjälpte mig med blir hur bra som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag det är rätt påfrestande med alla iscensatta kort. Känns som alla, tillochmed gubben ovanför, lever på bilden av sig själva och hela verkligheten till slut är en stor iscensättning av folks mentala bilder av sig själv. Därför jag inte gillar nöjjesguiden. Kom igen liksom, det finns mer saker i världen än att se cool ut.

Kan känna på sådana fester att folk är så rädda och vana vid att bli betraktade att de glömmer bort det andra, att vara obetraktad eller "sig själv", när ingen glor och värderar en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har numera tre kameror. Rolleicorden sen förr, en liten avlång grej som tar 110-film som det redan var sex tagna bilder på när jag köpte den, och en Konica pop som det också satt film i. Konican är snygg:

konica_pop_a.jpg

Bruds: Isabella tar studenten idag och har haft för mycket med det att hålla på med för att göra mer än att skicka ett sms igårkväll att mitt fanzine var snyggt. Jag har inte stött på någon på gatan som tycker att jag är cool och vill att jag ska följa med henne till hennes mysiga lägenhet och prata om gemensamma intressen. Grejen du hjälpte mig med blir hur bra som helst.

Borde inte nästa steg va att inreda ett eget mörkrum och börja framkalla själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag det är rätt påfrestande med alla iscensatta kort. Känns som alla, tillochmed gubben ovanför, lever på bilden av sig själva och hela verkligheten till slut är en stor iscensättning av folks mentala bilder av sig själv. Därför jag inte gillar nöjjesguiden. Kom igen liksom, det finns mer saker i världen än att se cool ut.

Kan känna på sådana fester att folk är så rädda och vana vid att bli betraktade att de glömmer bort det andra, att vara obetraktad eller "sig själv", när ingen glor och värderar en.

Finns det fö nåt ocoolare än att försöka se cool ut?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah så du struntade i det digitala? Funderade på att skaffa mig en nikon efter vi snackade sist men med den här ekonomin så är allt annat än fantasier om det... fantasier. Har också lite analogt, en lomo. Hängde på en hype de kamerorna fick runt 2002. Gamla ryska kameror med kassa linser och kassa hus. Eller väldigt roliga, om man tycker det. Färgerna blir lite övertända och det blir rätt mycket vinjettering i kanterna. Har haft med den på resor och annat, bland annat till Kuba när jag var i din ålder. Färgerna ser trippiga ut, det är fint.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det fö nåt ocoolare än att försöka se cool ut?

Antagligen kommer ungdomarna säga att det är den gränsen som allt handlar om. Vara cool utan att försöka vara cool. En logisk kullerbytta för de flesta över 21 men livets mening för de andra under.

Men jo, jag håller med. Kör på stridsvagnsprincipen precis som du för det mesta.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Ah så du struntade i det digitala? Funderade på att skaffa mig en nikon efter vi snackade sist men med den här ekonomin så är allt annat än fantasier om det... fantasier. Har också lite analogt, en lomo. Hängde på en hype de kamerorna fick runt 2002. Gamla ryska kameror med kassa linser och kassa hus. Eller väldigt roliga, om man tycker det. Färgerna blir lite övertända och det blir rätt mycket vinjettering i kanterna. Har haft med den på resor och annat, bland annat till Kuba när jag var i din ålder. Färgerna ser trippiga ut, det är fint.

Nej, jag letar fortfarande efter en digital, men jag stötte på de här av en slump och kunde inte motstå dem. Men en digital måste jag ha också. Som brukskamera bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag det är rätt påfrestande med alla iscensatta kort. Känns som alla, tillochmed gubben ovanför, lever på bilden av sig själva och hela verkligheten till slut är en stor iscensättning av folks mentala bilder av sig själv. Därför jag inte gillar nöjjesguiden. Kom igen liksom, det finns mer saker i världen än att se cool ut.

Kan känna på sådana fester att folk är så rädda och vana vid att bli betraktade att de glömmer bort det andra, att vara obetraktad eller "sig själv", när ingen glor och värderar en.

Fast det finns ju faktiskt gott om folk också som är sig själva mest hela tiden, men sen då och då posar till sig lite för att göra sig extra cool. Det finns nog få som verkligen går runt och låtsas vara någon annan än de är precis hela tiden, ens på fest.

Sen just på bild blir jag alltid jättedålig. Jag kom på efter våran fest senast att alla andra posar på alla bilder, men jag försöker bara låtsas som att kameran inte finns där när någon tar kort, så att det blir mer realistisk dokumentation. Men då blir det oftast kassa bilder. Men det blir det om jag posar också, för jag kan inte kontrollera mina ansiktsuttryck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antagligen kommer ungdomarna säga att det är den gränsen som allt handlar om. Vara cool utan att försöka vara cool. En logisk kullerbytta för de flesta över 21 men livets mening för de andra under.

Men jo, jag håller med. Kör på stridsvagnsprincipen precis som du för det mesta.

Du har då inte direkt gjort nåt stridsvagnsintryck på mej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någon vill ha ett betakonto på den oftast frånstötande Johan Schtöl von Holsteins nya facebookkonkurrent kan ni skriva in invite531 på beta.mycube.com. Förmodligen helt meningslöst men råkade få en kod och ser illa ut att bara ha den liggande. Tar emot lite att prova på det när det är han som ligger bakom men jaja.

EDIT: gör inte det

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fän! Låter inte så kul med solsting. Det där kan ju vara livshotande och du har haft det i tre dagar...

Det är inte solsting, för det har jag haft ett par tre gånger och då hade jag 41.2 i feber.

Nu har jag inte ens 38.

Det är dock värmeslag.

Går barfota nu så den eventuella kylan kommer in underifrån.

Var inne och kylde ned huvet i iskallt vatten förut, men det hjälpte inte mer än när vattnet forsade över huvudet.

Sedan var det ju samma sak igen. Inte ett piss sänkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

HUR DJÄVLA SVÅRT KAN DET VARA ATT BACKA EN LASTBIL MED CARLSBERGS ÖL 10 METER PÅ EN ICKE TRAFIKERAD GATA??????

 

NU HAR HAN HÅLLIT PÅ I ÖVER TVÅ MINUTER - JAG HAR KLOCKAT!

 

TUR JAG INTE HAR EN K-PIST!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår SadamJr som skrev "förbannade hetta" för ett tag sedan.

Särskilt när den är åskframburen.

Vet att jag ska lyda Lax x3s råd och gå ut en sväng.

Köpa färdigmat om inte annat. Den lär ju innehålla osunt mycket

salt, och det lär jag behöva nu. Orkar inte stå och tillaga

mat ändå just nu. Efter att jag ätit lunch och

glass. De sågar och svetsar på gården. Bibliotek?

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...