Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Fan, det låter tufft, debatt. Håll ut! Jobbigt när det är fullt av buller i ens egen lägenhet, för var ska man fly liksom.. har rätt ofta samma problem här.

Du kan ju ta för dig lite utflykter i staden till något lungt ställe kanske? Bibliotek eller dylikt?

Att det ska komma just nu när jag är ordinerad bullervila är märkligt.

Tack för tipset, får bli skogen 16 timmar alternativt 8 timmar skogen och 8 timmar biblan.

Det värsta är väl att de hunnit 2 meter på 3 veckor på ena sidan av den gatan och det senaste var nu

sa en utanför här ikväll att de ska köra gatan upp på bägge sidor och den är 45 meter lång...

Då är de alltså klara 45 x 2 = 90 meter x 1.5 i tid = om 135 veckor, dvs om om drygt 2.5 år.

Och det är bara DEN gatan.... Nu har de satt upp en vägskylt på två andra gator till i

förberedande syfte, bl.a. gatan precis utanför mitt fönster. Där de håller på nu ligger ju ändå

20 meter bort. Antar de kommer att köra flera gator samtidigt. Borde få 5000 per månad istället

för att betala det för att bo här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Varför inte helt enkelt fråga dom vad dom håller på med och hur länge det tar?

Och hur ska det gå till hade du tänkt dig? 😳

Jag ska ju undvika allt buller och kan ju absolut inte gå dit.

Klart... jag kan ju pröjsa någon att ta sig dit.

När det gäller gårdsarbetena har jag ju mailat idag och får svar på det imorgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bland det värsta jag vet just nu är att folk lägger varor de ångrar att de ska köpa i livsmedelsbutiken och lägger varthän som helst på vägen till kassan. Nu senast låg det prinskorvar bland chokladkakorna, köttfärs bland chipsen och färska paprika inslängt bland glassen.

Sedan kommer nån stackars fan och köper köttfärsen som legat i värmen en halv dag utan att upptäckas av personalen och tillbakalagd i kyldisken av personalen först efter 8 timmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått VÄRMESLAG, enligt diagnosticering på Sjukvårdsrådgivningen.

Antagligen för att jag inte kunnat vädra lika mycket nu när de röjer i områden med vägarbeten.

Illamående

Feber upp till 38

Frossa

Synrubbningar

Fallande blodtryck

Det var väl det...

Försöker dricka nu.

Tänkte lägga mig i kallt vatten.

Hade korsdrag i lägenheten inatt med vidöppna fönster och det sades vara 10-12 grader ute nu på natten,

men ÄNDÅ står termometern inne på 23 plus.

🤪

Svettas inte vad jag än gör. Det är irriterande.

Det är detta jag haft i 3 dagar och det har inte varit överkänslighet för åskan.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått VÄRMESLAG, enligt diagnosticering på Sjukvårdsrådgivningen.

Antagligen för att jag inte kunnat vädra lika mycket nu när de röjer i områden med vägarbeten.

Illamående

Feber upp till 38

Frossa

Synrubbningar

Fallande blodtryck

Det var väl det...

Försöker dricka nu.

Tänkte lägga mig i kallt vatten.

Hade korsdrag i lägenheten inatt med vidöppna fönster och det sades vara 10-12 grader ute nu på natten,

men ÄNDÅ står termometern inne på 23 plus.

🤪

Svettas inte vad jag än gör. Det är irriterande.

Det är detta jag haft i 3 dagar och det har inte varit överkänslighet för åskan.

Fy fän! Låter inte så kul med solsting. Det där kan ju vara livshotande och du har haft det i tre dagar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...