Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Nytt bredband?

Måste det gå mitt i gatan. Nu får ju dessutom trafiken dirigeras om, så jag har varenda djävla bil o mc i området utanför. 😏

Innan körde det knappt någon på denna gatan.

Så kommer det just nu också...

Ska nog slafa i köket på ett liggunderlag inatt. Hoppas de startar plåtslagningen lite senare än vägbyggena. Får hoppas på ösregn eller nåt.

Man borde köpa en rejäl hederlig kökssoffa på nån loppis.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nytt bredband?

Konstigt om det skulle behövas nytt bredband, för det tror jag man kan få jättesnabbt här.

Men däremot har vi ju inte digital-tv som det var sagt från början. En del kanaler kan bara ses analogt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste det gå mitt i gatan. Nu får ju dessutom trafiken dirigeras om, så jag har varenda djävla bil o mc i området utanför. 😏

Innan körde det knappt någon på denna gatan.

Så kommer det just nu också...

Ska nog slafa i köket på ett liggunderlag inatt. Hoppas de startar plåtslagningen lite senare än vägbyggena. Får hoppas på ösregn eller nåt.

Man borde köpa en rejäl hederlig kökssoffa på nån loppis.

Kökssoffor är livsfarliga. Locket faller ner och så är man fast. Folk dog som flugor i kökssoffor förr i världen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Provade ett pianosamplingspaket till kontakt, låg på ungefär 5gb. Det var ungefär så mycket det tog av ram-minnet också. Funkade fint. Nästan lite för fint. Sänkte buffertstorleken från 64 till 32 för att försöka stressa fram något missljud, men utan framgång. Det kändes desstom helt latencyfritt redan innan. La på lite trummor och nån synth, spelade in en liten bas. La på lite effekter. Fortfarande inga problem. Det gick åt ett par extra GB ram bara.

Till slut var det jag som inte orkade med mer och gav helt enkelt vika. Det är ganska solklart var flaskhalsen sitter nu xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Handlar om en kille med en pokerskuld på €30000. Så träffar han en tjej som vunnit €50000.

Men han var taskig mot henne första kvällen och körde henne till en utsiktsplats över

strandremsan i Cannes, men sedan lämnade han henne bara där. Trots det satt de och käkade

dagen efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, det låter tufft, debatt. Håll ut! Jobbigt när det är fullt av buller i ens egen lägenhet, för var ska man fly liksom.. har rätt ofta samma problem här.

Du kan ju ta för dig lite utflykter i staden till något lungt ställe kanske? Bibliotek eller dylikt?

Link to comment
Dela på andra sajter

NU slutade de två vägarbetarna, men de lämnade kvar staket och andra grejer, så de fortsätter imorgon. Antagligen ska de väl gräva mer då.

Varför inte helt enkelt fråga dom vad dom håller på med och hur länge det tar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...