Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Nej.

Däremot så fick jag en trojan här.

Nu har jag tagit bort den från Karantänen,

vilket lär innebära att jag tagit bort den från datorn.

Men nu går inte de flesta filer i Win 32 att genomsöka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Förstår mej inte heller på detta med karantän. Vill ha ett antivirusprogram som vet vad det gör.

Programmet sätter filen i karantän och så brukar man få välja om man vill ta bort den "skadliga" filen eller så gör programmet det åt en (Säker Bas)

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Eller oxå kanske din musiksmak inte har gått fullständigt överstyr riktigt än.

Aha.. du är något på spåren där 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Programmet sätter filen i karantän och så brukar man få välja om man vill ta bort den "skadliga" filen eller så gör programmet det åt en (Säker Bas)

Jaa...

men som alternativ att välja då man högerklickar i ESET NOD32 fanns Återställ, Återställ (nu med fetstilt), Ta bort från Karantän och nåt med låta vara i karantän. Jag visste inte vad skillnaden mellan Återställ och Ta bort från Karantän var. Återställ fattade jag ju att det var skit, men det kunde ju lika gärna Ta bort från Karantän vara också. Men för att slippa vänta minst 24 timmar på svar från Supporten, så valde jag Ta bort från Karantän iaf. När jag väl hade gjort det så hittade inte mitt antivirusprogram någon "J2/Kryptik.AP trojan" längre, men å andra sidan så brydde det sig inte om att söka igenom så många filer, knappt någon i Win 32-mappen t.ex. Så vad var vitsen med att plötsligt ha ett ESET NOD32 antivirusprogram som bara sökte igenom 25% av alla filer den tidigare sökte igenom, 50000 istället för 200000 st?

Därför gjorde jag nyss en Systemåterställning. Det var skillnad, för nu varken hittade den trojanen eller skippade att söka igenom några filer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt "skön" stil hos supporten på ESET ändå...

Under kontakta supporten, står det:

"Fylla i webbformulär" (rekommenderas)

Sedan, OM man fyller i infon om ens problem där,

så står det sedan längst ned:

I regel svarar inte ESET på era förfrågningar om problem.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Åska gör mig ljudkänslig, ljuskänslig, sprängande huvud, illamående och allmönt svag och förvirrad.

Nån som känner igen sig och inte är hund?

Hand upp i Västervik! Min hjärna sväller vid lågtryck och mitt kranium blir således för litet. Förvirrad tillhör mitt normaltillstånd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...