Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

idag hade vi spelning

den sög balle 😠

dingis var där

det var kul 🙂

idag gick vi massa

nu har jag skoskav 🙁

sen köpte vi cheeseburgare och chicken mcnuggets

det var gott 🙂

Det var kul att få se er i verkligheten igen! Du är lång. Pazo är kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

NU kom jag in på detta forum igen.

Det var en tråd som låste hela forumet.

ÄÄÄHHHH!!!! Det funkar ju inte nu heller som det ska.

700 tryckningar på Studio forumknappen krävs under 30 minuter och man kan inte logga ut heller.

Kan det ha något att göra med att jag räknade mina mynt här precis när det hände?

Gissa hur mycket det blev??

666 kr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sett tre filmer i kväll/natt eftersom de stänger av mitt Viaplay imon. Nu funkar det iaf...

The Hatchet Man - rysare som handlar om en kille som hugger ihjäl strippor med en äcklig yxa.

Han hugger av offren händerna också, till minne av sin mamma som gjorde nåt äckligt med händerna,

talar han om men inte vad. Den var riktigt bra - sätter 4.5 av 5 - och det är sååå typiskt för

film och jag. De filmer andra sätter 0.5-1 på tycker jag oftast är skitbra!

Månguden - sv deckarrysare m Per Myrberg, John Harryson etc från 1988. Kultförklarad film av

någon anledning och främsta anledningen är nog att SVT sände den tre gånger när den kom

1988, men alla medverkande har därefter kategoriskt vägrat att sända den igen eller låta sälja

den. Den har aldrig gått på bio och går inte att köpa sägs det, enligt info jag läste om den.

Den var riktigt usel. Dålig bild, dålig ljud. En riktig c-produktion. Betyg 0.5 av 5.

The Amatyville Horror - rysare om ett fall i verkligheten. En familj köper ett gigantiskt hus,

där den familj som bodde där tidigare blev ihjälskjutna av den äldre sonen i familjen. Han säger

sig ha hört en röst sig sa åt honom att mörda sina föräldrar och två systrar. Rösten ska ha

sagt "Catch 'em, kill 'em". Mannen i familjen som köper huset blir allt galnare och det minsta

barnet, dottern, tycker sig se och höra Jody levde i huset tidigare, börjar gå ut på taket och

grejer. Hon har en docka plötsligt, vilken begravdes med Jody. Kvinnan i familjen kontaktar

en präst och gör efterforskningar på biblioteket. Det visar sig att det var en man som torterade

och dödade indianer i källaren till samma hus om man går ännu längre tillbaka i tiden - och hans

namn var............... Catchem. Den slutar bra, de lyckas fly från huset och hämtade aldrig i

verkligheten sina ägodelar heller. Det där med baserat på en riktig händelse börjar jag tvivla på

rejält. Skulle det göra filmen bättre? Det kan de ju bara hitta på. Ändå... betyg 4.5 av 5.

Imon ska jag se "The Shelter" och "They", tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg filmen Shelter nyss. Den var 2.5 av 5.

Rysare om en kille som var flera personer.

Det berodde på att han sög in de dödas själar och förvandlades till dem.

Idén med filmen gick ut på att detta drabbade de trolösa, dvs. de icke

troende. Just den skruven tyckte jag var överdriven. Sänkt betyg därför.

Bra stämning och ljud. Bra skådespelarinsats av kvinnan (huvudpersonen).

Ska se They och Horror in the Attic också, tror jag.

Nu har åskan lagt sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rättare sagt, jag kan logga ut och får meddelandet om att jag är utloggad. När jag sedan försöker komma in i Forumet igen efter 211 försök så står jag som inloggad ändå. Och nej, jag har inte markerat att jag ska fortsätta vara inloggad.

I samma sekund som ett visst meddelande postades i Forumet i en avdelning började detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att 1a-klass är nere på 2a-klassnivå nu eller vadå? 😕

De får väl sätta in fler 2a-klassvagnar då, om folk skiter i att boka 1a-klass om de har oskäligt högre pris

utan att ha bättre standard för den sakens skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

hjul2.jpg

Så ser då "den mekaniska trummaskinen" ut i nuläget. Ni som undrar. Förklaring:

De tre telejacken till vänster går till tre ingångar på ljudkortet. Ingångarna triggar tre olika trumsyntar - en bastrumma, en snare och en hihat.

Telejacket till höger kommer från en utgång på ljudkortet kopplad från en brusgenerator.

I mitten ser vi tre stycken träskivor med kanter av metall. Träskivorna är anslutna till en motor med reglerbar hastighet. På metallkanterna sitter magneter.

Under varje skiva sitter det tungelement - en liten komponent som egentligen bara är två pyttesmå metallbitar ( kallad "tunga" i sammanhanget ) som svävar en liten bit ifrån varandra. När det kommer ett magnetfält i närheten sluts kretsen.

Praktisk användning:

Steglös sequenser. Man sätter magneterna där man vill trigga sitt syntljud - när magneten passerar tungelementet får man en triggpuls.

***

Tanken var att jag skulle bygga en maskin med växlade hjul så att när ett hjul fullbordar ett varv har ett mindre redan gjort 1,5 och ett tredje gjort 3. Det vill säga, hela takten "möts" var tolfte varv. (om jag tänkt rätt). Däremellan bildas det ett mischmasch av underrytmer.

Det funkade, provade innan idag. Tyvärr hann jag inte bygga en bättre maskin än den här prototypen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...