Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Så SKÖNT när man lyckas sätta på helt rätt musik så man blir på bra humör, helt oförtjänt!

Vad blev det då och varför var du på dåligt humör innan?

Förresten, har du fått några livstecken från Isabell...a? Isabell...e? SMS, Fejjan-grejer, inviter etc?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad blev det då och varför var du på dåligt humör innan?

Förresten, har du fått några livstecken från Isabell...a? Isabell...e? SMS, Fejjan-grejer, inviter etc?

Blå Tågets "Brustna hjärtans hotell". Jag var inte på dåligt humör innan men det blev ännu bättre nu.

Mindre än vanligt, hon läser ju fan inte ens min blogg. jag vet att hon har mycket att stå i nu, men ändå lite segt att inte få någon kontakt. Skickade ett brev till henne igår, men det får hon först på tisdag. A på slutet. Jag hoppas hon blir full snart och ringer mig eller nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickade ett brev till henne igår, men det får hon först på tisdag. A på slutet. Jag hoppas hon blir full snart och ringer mig eller nåt.

Är ändå lite impad av att ni håller kontakt (även) via vanliga brev. Det är stencoolt. Trodde ingen höll på med sådant längre. Minns du att jag berättade om den där bruden som jag brevväxlade med för typ 100 år sedan? Vi skickar faktiskt några brev till varandra i halvåret (även fast det inte behövs då vi hörs mera frekvent och även ses då och då om jag är i Sthlm) men det känns ändå najs att hålla kvar vid gamla grejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ändå lite impad av att ni håller kontakt (även) via vanliga brev. Det är stencoolt. Trodde ingen höll på med sådant längre. Minns du att jag berättade om den där bruden som jag brevväxlade med för typ 100 år sedan? Vi skickar faktiskt några brev till varandra i halvåret (även fast det inte behövs då vi hörs mera frekvent och även ses då och då om jag är i Sthlm) men det känns ändå najs att hålla kvar vid gamla grejer.

Det är jättestort. http://interpals.net

Det känns som att man kommer varandra lite närmare än bara ren text. Man får ta på något som den andra har tagit på och så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är jättestort. http://interpals.net

Det känns som att man kommer varandra lite närmare än bara ren text. Man får ta på något som den andra har tagit på och så.

Yep'r, jag håller med. Sedan är det ju alltid kul att få post som skiljer sig från den vanliga morgontidningarna, reklamen, räkningarna och prenumerationen av Level.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yep'r, jag håller med. Sedan är det ju alltid kul att få post som skiljer sig från den vanliga morgontidningarna, reklamen, räkningarna och prenumerationen av Level.

Level är väl ett cigarettmärke? Kan man prenumerera på det?

Det jobbiga är att frimärken är så jävla dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Level är väl ett cigarettmärke? Kan man prenumerera på det?

Det jobbiga är att frimärken är så jävla dyrt.

Det är det ju också iofs 😄

(Fan vilket skönt koncept; ciggprenumeration! Aldrig mer behöva springa ner till sin lokale hökare med andan i halsen och köpa cigg. "Vi ser att din cigg stash är på väg att ta slut. Vill du ha helårsprenumeration?).

Men jag tänkte mer på magasinet Level (ja, jag gillar fan i mig det ordet. "Magasin". Det känns så exklusivt på något vis) för TV- och datorspel. (Stort nerd alert på mig där men det är det enda magsinet jag prenumererar på).

Jo, frimärken är ganska dyrt men om man ser vad man får, riktiga brev som "någon tagit på" och ibland CD-skivor (och när det begav sig, även blandband) så är det ganska billigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är det ju också iofs 😄

(Fan vilket skönt koncept; ciggprenumeration! Aldrig mer behöva springa ner till sin lokale hökare med andan i halsen och köpa cigg. "Vi ser att din cigg stash är på väg att ta slut. Vill du ha helårsprenumeration?).

Men jag tänkte mer på magasinet Level (ja, jag gillar fan i mig det ordet. "Magasin". Det känns så exklusivt på något vis) för TV- och datorspel. (Stort nerd alert på mig där men det är det enda magsinet jag prenumererar på).

Jo, frimärken är ganska dyrt men om man ser vad man får, riktiga brev som "någon tagit på" och ibland CD-skivor (och när det begav sig, även blandband) så är det ganska billigt.

Jag tycker magasin är lite prettotöntigt sådär. Tidning känns mer rejält.

Vi ligger bara strax över europamedel i portonivåerna, men på andra sidan Atlanten är det ungefär halva priset.

Ciggprenumeration skulle bli så ofantligt dyrt så ingen skulle göra det. Det ser billigare ut när man köper ett och ett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker magasin är lite prettotöntigt sådär. Tidning känns mer rejält.

Vi ligger bara strax över europamedel i portonivåerna, men på andra sidan Atlanten är det ungefär halva priset.

Ciggprenumeration skulle bli så ofantligt dyrt så ingen skulle göra det. Det ser billigare ut när man köper ett och ett.

Nja, "tidning" känns mer som en serietidning... Typ Bamse. Ha haa, är det någonting jag är så är det prettotöntig! Magasin FTW!

Frågar är om det skickas mer vanlig post där? Portopriserna går väl upp eftersom att de är färre och färre som skickar brev. Vanliga vykort skickas det väl fortfarande va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, "tidning" känns mer som en serietidning... Typ Bamse. Ha haa, är det någonting jag är så är det prettotöntig! Magasin FTW!

Frågar är om det skickas mer vanlig post där? Portopriserna går väl upp eftersom att de är färre och färre som skickar brev. Vanliga vykort skickas det väl fortfarande va?

Vet inte varför de skulle skicka mer post i Amerika? Dessutom har de billigare porto på vykort än på andra försändelser där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte varför de skulle skicka mer post i Amerika? Dessutom har de billigare porto på vykort än på andra försändelser där.

Jag tänkte mer i Sverige iofs. När skickade DU ett vykort senast?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte mer i Sverige iofs. När skickade DU ett vykort senast?

I vintras nån gång. Höll på en del med sånt tidigare, men det känns rätt trist, man får inte ner så mycket text. Och att göra vykort kan vara kul om man får bra idéer, men formatet är rätt begränsande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi ska sammanfatta helgen lite:

I fredags var vi på strand där huvudnamnet var DJ:n vi känner, så ricardo smsade honom när vi var där och så mötte vi upp honom i entrén. Efter det fick vi följa med backstage där vi satt typ hela kvällen och hängde med skönt folk. Inte bara kul utan även bra kontakter att ha. Träffade bland annat en som är bokare till typ alla sveriges största festivaler. Genom honom fick vi även VIP-pass till festivalen på lördagen så det var riktigt najs. Där fortsatte vi hänga med en del folk och sen så klart kolla på feta spelningar. Askul var det! Så nu känns det rätt bra.

Man mår rätt fint när en producent/DJ man sett upp till länge säger "jag älskar er grabbar" till en (visst var han väl kanske lite full men inte _så_ full) och "linus [namnet på han DJ:n/producenten vi kände i fredags] sa att ni var riktigt sköna och ja han hade ju verkligen rätt".

Såatte, det här med jante vet jag inte vad det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar skicka tre stycken per år. Och de går till morsan, farsan och brodern på deras resp. födelsedagar. Egenkomponerade julkort brukade jag och tjejen skicka runt men vi fick aldrig några tillbaka så vi lade ner det (vilker får mig att tänka på en replik Peter Dalle säger till sin kompis (under ett random tjafs) i filmen Ogifta Par: "[...] ett sådant ord till och du får inget vykort").

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi ska sammanfatta helgen lite:

I fredags var vi på strand där huvudnamnet var DJ:n vi känner, så ricardo smsade honom när vi var där och så mötte vi upp honom i entrén. Efter det fick vi följa med backstage där vi satt typ hela kvällen och hängde med skönt folk. Inte bara kul utan även bra kontakter att ha. Träffade bland annat en som är bokare till typ alla sveriges största festivaler. Genom honom fick vi även VIP-pass till festivalen på lördagen så det var riktigt najs. Där fortsatte vi hänga med en del folk och sen så klart kolla på feta spelningar. Askul var det! Så nu känns det rätt bra.

Man mår rätt fint när en producent/DJ man sett upp till länge säger "jag älskar er grabbar" till en (visst var han väl kanske lite full men inte _så_ full) och "linus [namnet på han DJ:n/producenten vi kände i fredags] sa att ni var riktigt sköna och ja han hade ju verkligen rätt".

Såatte, det här med jante vet jag inte vad det är.

Låter riktigt najs! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi ska sammanfatta helgen lite:

I fredags var vi på strand där huvudnamnet var DJ:n vi känner, så ricardo smsade honom när vi var där och så mötte vi upp honom i entrén. Efter det fick vi följa med backstage där vi satt typ hela kvällen och hängde med skönt folk. Inte bara kul utan även bra kontakter att ha. Träffade bland annat en som är bokare till typ alla sveriges största festivaler. Genom honom fick vi även VIP-pass till festivalen på lördagen så det var riktigt najs. Där fortsatte vi hänga med en del folk och sen så klart kolla på feta spelningar. Askul var det! Så nu känns det rätt bra.

Man mår rätt fint när en producent/DJ man sett upp till länge säger "jag älskar er grabbar" till en (visst var han väl kanske lite full men inte _så_ full) och "linus [namnet på han DJ:n/producenten vi kände i fredags] sa att ni var riktigt sköna och ja han hade ju verkligen rätt".

Såatte, det här med jante vet jag inte vad det är.

Gött!

Snart är det ni som åker jorden runt och kalasar på jordgubbar, champagne och sätter brudar i en vansinnig fart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi ska sammanfatta helgen lite:

I fredags var vi på strand där huvudnamnet var DJ:n vi känner, så ricardo smsade honom när vi var där och så mötte vi upp honom i entrén. Efter det fick vi följa med backstage där vi satt typ hela kvällen och hängde med skönt folk. Inte bara kul utan även bra kontakter att ha. Träffade bland annat en som är bokare till typ alla sveriges största festivaler. Genom honom fick vi även VIP-pass till festivalen på lördagen så det var riktigt najs. Där fortsatte vi hänga med en del folk och sen så klart kolla på feta spelningar. Askul var det! Så nu känns det rätt bra.

Man mår rätt fint när en producent/DJ man sett upp till länge säger "jag älskar er grabbar" till en (visst var han väl kanske lite full men inte _så_ full) och "linus [namnet på han DJ:n/producenten vi kände i fredags] sa att ni var riktigt sköna och ja han hade ju verkligen rätt".

Såatte, det här med jante vet jag inte vad det är.

Men alltså SHIT najS!! Det där låter ju typ som sånt man bara drömmer om men som inte kan hända en själv i verkligheten och så gör det det! Nu har ni ju så många fötter inne så det stora genombrottet måste komma när som helst!

Link to comment
Dela på andra sajter

..and now I gonna ladd up my iPhone so att jag can talk about outlook and uppercut

hell yeeaah

..och jag förutsätter att du har fikat innan du sätter igång med dylika aktiviteter? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur viktig är spelningen imorgon då? Mest bara en kul grej eller?

Inte alls. Just nu känns den knappt kul, men jaja. Är ju bara en timme så det går rätt fort. Men tråkigt när det inte är CD-spelare och klockan 16 på eftermiddagen och ingen alkohol.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls. Just nu känns den knappt kul, men jaja. Är ju bara en timme så det går rätt fort. Men tråkigt när det inte är CD-spelare och klockan 16 på eftermiddagen och ingen alkohol.

Ska bli kul att se er iaf. Det blir första gången för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...