Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag ändrar ju alltid något! 😛 Är bara nån bokstav kanske, har tvångstankar ibland. 😄

Nämen alltså jag har lusläst bokstav för bokstav och ibland är de exakt likadana!

Postat

Nämen alltså jag har lusläst bokstav för bokstav och ibland är de exakt likadana!

Det här måste vara längsta-motsvarigheten till att vara gift för länge och bråka om toalettlocket..

Postat

Helt otroligt att du gör det! 😆 Asså vet inte, ska försöka sluta då, så du kan få lite frid. 😄

Postat (redigerat)

Asså, behöver lite hjälp me taktarter här. Om man har en låt där man räknar såhär:

123456 123456 123

Alltså vanlig 6/4-takt med ytterligare en halv takt (tre åttondelar), vad blir det då? Hur ställer man in metronom?

edit, Det e liksom 5-takt fast i trioler. 🤪

Redigerat av Memphis
Postat

Du menar att den hela tiden upprepar så? Vad man kallar det rent teoretiskt vet jag inte, men jag skulle ställa in metronomen som om man räknade 123 123 123 123 123. Alltså 123.

Postat
123456 123456 123
15/8, hyffsat udda taktart.
Postat

Grattis till tjejen förresten!

Postat (redigerat)

15/8, hyffsat udda taktart.

Asså okej, jo, det stämde. Schysst Linus! Killen med koll. 😄

Jo, det e rätt udda. Är ju metal så ska vara lite avancerat ibland. hehe.

Grattis till tjejen förresten!

Tackar Linus!! ☺️

edit, är nog enklare som Dingis sade, bara köra 3/6. Då hör man alla markeringar tydligare, blir ju lite off i sequencern men gör inte så mycket.

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

hm.. nej. 😕 Är ju sextakts-feeling i låten så blir ju att ha en 3/6 takt då. 😕

Redigerat av Memphis
Postat

Det finns inga taktarter som slutar på /6. Alla har 2, 4, 8, 16 osv som nämnare. Sextakt som du tänker på är 6/8.

Postat

wow, och jag ska vara trummis. Skyller på att mycket annat susar i mitt huvud för tillfället. 😄

Hargott hajj!

Postat (redigerat)

Nån som kommer ihåg när jag snackade om bas + ms20 + kontrollpedal? Struntade i att köpa pedalen för tretusen, en snubbe tipsade om att det var skitenkelt att bygga egen så jag gjorde det. Testrunda:

hah den är så fet så allting skallrar här inne.

Nu ska här spelas doom!

EDIT: Synd att jag inte har kameran med.. Det coola är ju att det är en bas som låter.. och inte en synt.

Redigerat av laxlaxlax
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.