Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Jag har inte någon som helst backup på allt jag har. Det kanske är dags att fundera på det. 😕

Hur backupar du loopis? DVD, extern hårddisk eller server via internet? Annat?

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Inkrementell backup till en extern disk veckovis.

Efter arbetsdag försöker jag backa låten/låtarna till ett NAS.

En disk som ligger hos svär föräldrarna backas ungefär varannan månad, ifall det blir brand eller något stulet.

Kollar på att göra autmatisk backup till en annan site automatiskt så jag slipper att skicka disk till svärföräldrarna.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag har varit med om tre diskkrascher så jag har tröttnat på att återskapa gamla grejer. Dessutom kraschade en disk mitt i en produktion som jag skulle leverera och jag hade jobbat 2 veckor på den som försvann. Backup e kung och egentligen en vana som man bör lägga sig till med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit med om tre diskkrascher så jag har tröttnat på att återskapa gamla grejer. Dessutom kraschade en disk mitt i en produktion som jag skulle leverera och jag hade jobbat 2 veckor på den som försvann. Backup e kung och egentligen en vana som man bör lägga sig till med.

Ah, det förklarar var du är så försiktig, jag har aldrig fått nån krasch så har aldrig lagt större vikt på att säkerhetskopiera. Men som du säger så bör man ha det som vana oavsett förstås. Har dock 3 hårddiskar i datorn så skulle kunna börja med att kopiera det viktigaste till de andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Backup ja.. Det kanske vore bra..

En gång förlorades alla låtar jag spelat in mellan åren 2000-2004 typ. Hade gjort en backup och tog bort på hårddisken för att jag behövde mer utrymme. Backupdisken blev snodd på nyårsnatten. Då vart jag lite ledsen, men det gick över.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...