laxlaxlax Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 Gonatt, CHAE. Sorry om jag var lite korthuggen innan.. :/
Dingbats Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 (redigerat) Jadå. 🙂 Är ute efter en som jag bara kan ha att liksom ta bilder att posta på bloggen och sådär men som inte är dåliga mobilbilder. Behöver inte vara värsta indietjejsystemkameran för 4500, men inte någon ful kompaktkamera heller. Så jag letar beggat, gör inget om den är lite gammal. Hittade den här om den inte är såld redan, det verkar vara ett kap. Fast objektivet verkar lite klumpigt och jag skulle gärna ha möjlighet till lite högre bländartal också (om jag fattar siffrorna rätt där). EDIT: Budget under 1000 kr. Redigerat 31 maj 2011 av Dingbats
slejnard Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 Jag blev slej med betoning på nerd. Orkar inte svara idag.
Memphis Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 (redigerat) INFJ - Counselors have an exceptionally strong desire to contribute to the welfare of others, and find great personal fulfillment interacting with people, nurturing their personal development, guiding them to realize their human potential. Jahapp förklarar yrkesvalet och varför jag gärna ställer upp på bildlektioner i längsta. Där ser man. Offer för sitt eget belöningssytem. Blev också INFJ. Fick dock lite väl högt på introvert, så illa är det inte, har förbättrats avsevärt senaste två åren, men visst är jag väl inte bäst på det i alla situationer och gillar egentid. Introverted Intuitive Feeling Judging67 12 12 56[/Code] Redigerat 31 maj 2011 av Memphis
laxlaxlax Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 🙂 Är ute efter en som jag bara kan ha att liksom ta bilder att posta på bloggen och sådär men som inte är dåliga mobilbilder. Behöver inte vara värsta indietjejsystemkameran för 4500, men inte någon ful kompaktkamera heller. Så jag letar beggat, gör inget om den är lite gammal. Hittade den här om den inte är såld redan, det verkar vara ett kap. Fast objektivet verkar lite klumpigt och jag skulle gärna ha möjlighet till lite högre bländartal också (om jag fattar siffrorna rätt där). EDIT: Budget under 1000 kr. Menar du verkligen en analog kamera?
Dingbats Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 (redigerat) Menar du verkligen en analog kamera? Men är den analog den jäveln?? Då får de väl för helvete skriva det!!! EDIT: Det gjorde de ja... Redigerat 31 maj 2011 av Dingbats
SadamJR Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 Hur många procent introvert fick du? Har redan glömt. 30-40 procent tror jag.
laxlaxlax Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 Blev också INFJ. Fick dock lite väl högt på introvert, så illa är det inte, har förbättrats avsevärt senaste två åren, men visst är jag väl inte bäst på det i alla situationer. Introverted Intuitive Feeling Judging67 12 12 56[/Code] high five, bro!
laxlaxlax Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 Men är den analog den jäveln?? Då får de väl för helvete skriva det!!! läs första ordet i annonsen, unge man.
Dingbats Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 Känns som man är körd att hitta någon kamera som inte suger bantupung för under 1000 kr.
Memphis Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 high five, bro! Ey broh! Nu ska jag städa lägenheten. Får besök imorgon. 😊 Haregött pågar! 😄
laxlaxlax Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 Dingbats: Du skulle kunna hitta någon av Nikons äldre digitala modeller rätt billigt.Typ D40, D60, D70, D70s eller möjligtvis d90, den sista är lite dyrare. D40 tycker jag känns en smula plastig men rätt ok. Kolla på tradera. Semiproffsen fnyser åt halvt utgångna kameror så man kan få de rätt billigt där. Och de har bra färgåtergivning och linser. Vilket många kompaktkameror också har idag, men inte alla.
Dingbats Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 Dingbats: Du skulle kunna hitta någon av Nikons äldre digitala modeller rätt billigt.Typ D40, D60, D70, D70s eller möjligtvis d90, den sista är lite dyrare. D40 tycker jag känns en smula plastig men rätt ok. Kolla på tradera. Semiproffsen fnyser åt halvt utgångna kameror så man kan få de rätt billigt där. Och de har bra färgåtergivning och linser. Vilket många kompaktkameror också har idag, men inte alla. Ska kolla! Antar att man lär få lägga mer än tusenlappen..? Tar emot, för egentligen vill jag ju bara ta vanliga bilder liksom, men vill ju åtminstone ha manuellt fokus och manuell bländare och slutartid.
laxlaxlax Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 Är det bra? Varken bra eller dåligt. Handlar bara om hur man är kopplad i skallen, om man främst reagerar på yttre eller inre stimuli.
laxlaxlax Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 Ska kolla! Antar att man lär få lägga mer än tusenlappen..? Tar emot, för egentligen vill jag ju bara ta vanliga bilder liksom, men vill ju åtminstone ha manuellt fokus och manuell bländare och slutartid. När använder du manuell fokus? Bländare & slutartid finns på så gott som alla kameror man köper. Kolla också efter de som har ställbart iso-tal.
Dingbats Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 Helst skulle jag vilja ha en typ: För den är smidig som en kompakt men bra som en system. Men dyr då tyvärr.
Dingbats Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 När använder du manuell fokus? När det är dåliga förhållanden och den inte hittar fokus tex... annars kanske inte så dödsviktigt, men känns b att inte kunna ställa skärpan som man vill ha den. Jag har ju vant mig vid det på Rolleicorden, det är väl det. Bländare & slutartid finns på så gott som alla kameror man köper. Kolla också efter de som har ställbart iso-tal. Inte på typ en Coolpix, vilket är det man får för en tusing. Ställbar iso är bra ja.
Dingbats Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 Vill verkligen inte lägga så jävla mycket pengar och vill inte ha en klumpig grej... lär väl bli någon dålig kompakt till slut.
laxlaxlax Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 Tjacka den: http://www.tradera.com/Digital-systemkamera-Nikon-D70-i-bra-begagnat-skick-auktion_340231_133630301
laxlaxlax Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 Så ser den typ ut. Du tjänar nog på att annonsen har en ful bild, heh. [/traderaskillz]
Dingbats Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 Tjacka den: http://www.tradera.com/Digital-systemkamera-Nikon-D70-i-bra-begagnat-skick-auktion_340231_133630301 Jag skäms lite. Jag orkar inte söka ordentligt och så gör du det åt mig. Den lär ju gå upp, men ska hålla ögonen på den!
Dingbats Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 Min kompis som jag ska till på studentfest imorgon har iofs en kamera som han aldrig använder... kanske kan få köpa den. Vet inte vad den heter.
Dingbats Postat 31 maj 2011 Postat 31 maj 2011 Från annonsen iofs: -Objektiv – 18-55 OBS fungerar men bilderna blir mörka, säkert lättåtgärdat men då jag har en kamera av ett annat märke kommer jag inte ta reda på vad det är, men det är till ingen nytta för mig så vill man får man med det!
Recommended Posts