Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Jadå.

🙂

Är ute efter en som jag bara kan ha att liksom ta bilder att posta på bloggen och sådär men som inte är dåliga mobilbilder. Behöver inte vara värsta indietjejsystemkameran för 4500, men inte någon ful kompaktkamera heller. Så jag letar beggat, gör inget om den är lite gammal. Hittade den här om den inte är såld redan, det verkar vara ett kap. Fast objektivet verkar lite klumpigt och jag skulle gärna ha möjlighet till lite högre bländartal också (om jag fattar siffrorna rätt där).

EDIT: Budget under 1000 kr.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

INFJ - Counselors have an exceptionally strong desire to contribute to the welfare of others, and find great personal fulfillment interacting with people, nurturing their personal development, guiding them to realize their human potential.

Jahapp förklarar yrkesvalet och varför jag gärna ställer upp på bildlektioner i längsta. Där ser man. Offer för sitt eget belöningssytem.

Blev också INFJ. Fick dock lite väl högt på introvert, så illa är det inte, har förbättrats avsevärt senaste två åren, men visst är jag väl inte bäst på det i alla situationer och gillar egentid.


Introverted Intuitive Feeling Judging
67 12 12 56

[/Code]

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

🙂

Är ute efter en som jag bara kan ha att liksom ta bilder att posta på bloggen och sådär men som inte är dåliga mobilbilder. Behöver inte vara värsta indietjejsystemkameran för 4500, men inte någon ful kompaktkamera heller. Så jag letar beggat, gör inget om den är lite gammal. Hittade den här om den inte är såld redan, det verkar vara ett kap. Fast objektivet verkar lite klumpigt och jag skulle gärna ha möjlighet till lite högre bländartal också (om jag fattar siffrorna rätt där).

EDIT: Budget under 1000 kr.

Menar du verkligen en analog kamera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev också INFJ. Fick dock lite väl högt på introvert, så illa är det inte, har förbättrats avsevärt senaste två åren, men visst är jag väl inte bäst på det i alla situationer.


Introverted Intuitive Feeling Judging
67 12 12 56

[/Code]

high five, bro!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dingbats: Du skulle kunna hitta någon av Nikons äldre digitala modeller rätt billigt.Typ D40, D60, D70, D70s eller möjligtvis d90, den sista är lite dyrare. D40 tycker jag känns en smula plastig men rätt ok. Kolla på tradera. Semiproffsen fnyser åt halvt utgångna kameror så man kan få de rätt billigt där. Och de har bra färgåtergivning och linser. Vilket många kompaktkameror också har idag, men inte alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dingbats: Du skulle kunna hitta någon av Nikons äldre digitala modeller rätt billigt.Typ D40, D60, D70, D70s eller möjligtvis d90, den sista är lite dyrare. D40 tycker jag känns en smula plastig men rätt ok. Kolla på tradera. Semiproffsen fnyser åt halvt utgångna kameror så man kan få de rätt billigt där. Och de har bra färgåtergivning och linser. Vilket många kompaktkameror också har idag, men inte alla.

Ska kolla! Antar att man lär få lägga mer än tusenlappen..? Tar emot, för egentligen vill jag ju bara ta vanliga bilder liksom, men vill ju åtminstone ha manuellt fokus och manuell bländare och slutartid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska kolla! Antar att man lär få lägga mer än tusenlappen..? Tar emot, för egentligen vill jag ju bara ta vanliga bilder liksom, men vill ju åtminstone ha manuellt fokus och manuell bländare och slutartid.

När använder du manuell fokus?

Bländare & slutartid finns på så gott som alla kameror man köper. Kolla också efter de som har ställbart iso-tal.

Link to comment
Dela på andra sajter

När använder du manuell fokus?

När det är dåliga förhållanden och den inte hittar fokus tex... annars kanske inte så dödsviktigt, men känns b att inte kunna ställa skärpan som man vill ha den. Jag har ju vant mig vid det på Rolleicorden, det är väl det.

Bländare & slutartid finns på så gott som alla kameror man köper. Kolla också efter de som har ställbart iso-tal.

Inte på typ en Coolpix, vilket är det man får för en tusing. Ställbar iso är bra ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från annonsen iofs:

-Objektiv – 18-55 OBS fungerar men bilderna blir mörka, säkert lättåtgärdat men då jag har en kamera av ett annat märke kommer jag inte ta reda på vad det är, men det är till ingen nytta för mig så vill man får man med det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...