Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Jag tycker att Grahn borde fixa ett dragspelar-alter ego...typ "Lort-Conny" och lira norrländska skillingtryck så det står härliga till!

Jag ser.. jag ser.. jag ser ett skivomslag med Lort-Conny som lojt lutar sig mot en gra(h)n och skivans titel blir "Lort-Conny spelar visor på sitt eget vis" Label: Äppelbohult Inc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jooo, just att det är samma sorts folk som hänger här gör det ganska speciellt. Jag gillar konceptet med längsta och hela OT-delen.

Det är ju inte alls samma sorts folk. Klart att vi har ett gemensamt intresse men inte fan är jag som pazo och pazo som laxen och laxen som fidden och fidden som dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju inte alls samma sorts folk. Klart att vi har ett gemensamt intresse men inte fan är jag som pazo och pazo som laxen och laxen som fidden och fidden som dig.

Men du förstår vad jag menar?

Link to comment
Dela på andra sajter

🥰

Jättesnyggt lirat Grahn!! 😮☺️ Speciellt den andra låten som var mer fransk inspirerad eller vad det var.

Skulle du kunna tänka dig att göra något pålägg på någon låt senare i sommar kanske? 🙂

Jag tror att dragspelet är stämt i typ 443 så de finns risken att det blir lite falskt om jag gör pålägg men jag kan ju göra ett försök då. Bara att hojta. Fast det blir nog inte så bra inspelningar med det där spelet.. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag tror att dragspelet är stämt i typ 443 så de finns risken att det blir lite falskt om jag gör pålägg men jag kan ju göra ett försök då. Bara att hojta. Fast det blir nog inte så bra inspelningar med det där spelet.. 😕

Ah okej, fast det går säkert att transponera ner litegrann i efterhand utan att det hörs, eller så stämmer jag upp gitarren, hehe. Men kul! Hör av mig då om det blir aktuellt, skulle vara roligt. ☺️

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...