Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nämn några såna hårdvarumässiga finesser. För jag kommer ju ändå köra Linux liksom.

Är väl främst pekplattan jag menar. Har inte stött på en "ickemacdator" som har en duglig pekplatta. Tangentbordet är också tokskönt. Sen är ju själva datorn riktigt bekväm. (menar då jämfört med en stor tjock ful plastklump som de flesta brukar vara)

Annons
Postat

Är väl främst pekplattan jag menar. Har inte stött på en "ickemacdator" som har en duglig pekplatta. Tangentbordet är också tokskönt. Sen är ju själva datorn riktigt bekväm. (menar då jämfört med en stor tjock ful plastklump som de flesta brukar vara)

Ja okej. Jag har inte så mycket erfarenhet med bärbara, så jag vet inte skillnaden på pekplattor direkt. Tangentbordet är ju ett sånt där jobbigt med hela platta tangenter, det är lite oskönt faktiskt. Men snygga är de ju.

Postat

Mellan knogen och översta fingerleden på mitt högra pekfinger har jag typ inte så mycket känsel på höger sida. Känns som om det sover.

Postat

Mellan knogen och översta fingerleden på mitt högra pekfinger har jag typ inte så mycket känsel på höger sida. Känns som om det sover.

Nerv som kommit i kläm?

Postat

Men ja kör du linux så kanske inte plattan funkar för dig ändå så whatever!

Ska tydligen funka! Sen är väl ingenting helt hundra, men det verkar inte kört iaf.

Postat

Det är ju najs! Som knark fast gratis.

Postat

Jag har aldrig förstått grejen med pc:s att de inte kommer med operativsystemet annat än bara färdiginstallerat. 🤪

Det går väl att köpa Windows fristående om det är det du menar?

Postat

Det går väl att köpa Windows fristående om det är det du menar?

Jo, men menar väl mest att det blir ju en extra kostnad då vilket ändå minskar priskillnaden mellan pc å mac.

Postat

Jo, men menar väl mest att det blir ju en extra kostnad då vilket ändå minskar priskillnaden mellan pc å mac.

Men Windows är ju förinstallerat på typ alla datorer?

Postat

Jo, men speciellt med windows behöver man ju skivan typ 1g per år för omminstallationer osv

Men det följer väl med väl?

Postat

Älskar skrytkommentarer på facebookevent:

NILOF ♥ GRATIS ALKOHOL ♥ SKATE ♥

Fast kan inte, är i grängesberg och fiestar loss med svt-peeps (eller, jag jobbar på barnkanalen och vi kommer spela in där då...) Hoppas kvällen blir GRYM! Litar på att mina fellow BFs kommer att skatea för mig också! PUSS

Postat

Inte med nån bärbar pc som nån av mina kompisar köpt!

Då får man tanka!

Jag tankade både senaste OS X och Logic 9 och det funkar utmärkt. Fast vågar inte göra några uppdateringar.

Postat

Då får man tanka!

Jag tankade både senaste OS X och Logic 9 och det funkar utmärkt. Fast vågar inte göra några uppdateringar.

Ja jo, alla tankar ju sina windows 😛

Men känns fett mkt säkrare att faktiskt ha orginalskivan 😛

Sen kostar ju OSX uppdateringarna typ bara 300kr så xD

Postat

Asså... Vi har ju redovisning och sånt nu, med efterföljande oponering på varje. Och nu under denna så sa en i oponeringsgruppen liksom "ja vi tyckte denhär grejen var lite otydilig... osv" å så kommer en tjej i andra gruppen (en tjej som är sjukt skum) och börjar käfta emot liksom, "FAST de står ju där å där...", flera gånger gjorde hon så. SÅ JÄVLA CP

Postat

Asså... Vi har ju redovisning och sånt nu, med efterföljande oponering på varje. Och nu under denna så sa en i oponeringsgruppen liksom "ja vi tyckte denhär grejen var lite otydilig... osv" å så kommer en tjej i andra gruppen (en tjej som är sjukt skum) och börjar käfta emot liksom, "FAST de står ju där å där...", flera gånger gjorde hon så. SÅ JÄVLA CP

Får man inte försvara sig?

Postat (redigerat)

Får man inte försvara sig?

Jo, men att käfta emot vad några andra tycker som ändå undersökt rapporten objektivt känns lite som att säga "bara för ni är trögta mongon, ni fattar ju inget" typ... Försvara sig mot konkreta frågor och sånt känns relevant.

Redigerat av Pazo
Postat

Köp en flarra sprit!

Han har iofs fixat 350 öl och 30 flaskor vodka till sin studentfest så det känns lite bortkastat.

Blir väl att gå till Designtorget och köpa någon "kul pryl"

Postat

MAC IS THE SHIT!

Behöver nytt ljudkort till den dock. 😕 Något spontant tips? Gärna firewire, jag använder typ alla USB-utgångar. xD

Ska enbart spela in ett instrument, nämligen gitarren, så behöver HiZ-ingång (eller vad fan det heter) och så kanske en mick-ingång kan finnas där också lika gärna. Inte så mycket mer jag behöver. ☺️

Postat

Han har iofs fixat 350 öl och 30 flaskor vodka till sin studentfest så det känns lite bortkastat.

Blir väl att gå till Designtorget och köpa någon "kul pryl"

Jävlar! Det är fan rätt mycket pengar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.