Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Jag kommer nog att lägga av med musiken så småningom. Det finns så mycket annat man kan göra som är roligare att hålla på med på egen hand. Inte så kul att sitta och peta i Logic helt själv.

Jag har i princip nästan lagt ner med musik på egen hand, blev väldigt trist, så nu gör jag bara musik me andra.

Var askul på repet förut, ibland blir jag riktigt kreativ bakom setet och kommer me idéer till både gitarristerna, basisten (och trummorna då) som blir fett. Då ere kewl! ☺️

Ju mer socialt desto bättre, går snabbare när man e fler också.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Första dagen på sommarjobbet idag. Gick jättebra. ☺️ Trivdes som attan. Lugnt, svalt kontor, med massa ingenjörer och konstruktörer.

Jag fixade uppgifterna bra, gjorde ritningar och 3d-modeller. Känns sick att få betalt för sånt som man gjort på fritiden tidigare.

Allt var rätt flexibelt också, arbetstider osv. Skönt folk också. ☺️☺️

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Förresten.. håller på och bygger en mekanisk trummaskin som använder sig av magnetism.

Berätta mer lax!

Var själv inne på att bygga en trumpad en gång!

Tänkte mig väldigt enkelt. En gummiplatta i botten som man lägger ett metallnät på, sedan ytterligare ett metallnät som spänns upp några millimeter ovanför.

Man river isär en gammal liten midikeyboard, drar kablar från en av tangent-kontakterna till två näten, så när de möts så sluts midisignalen. 🙂

Man få visserligen ingen anslagskänsla men om man bara vill ha en enkel för att göra rytmer så duger det ju.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Kan bli lite knepigt med marknadsföringen bara. Fanns ett band som hette suicide en gång i världen som inte kom nånvart pga namnet, hävdade dom själva iallafall.

Fanns ett band som hette Million, det var 6 nollor i bandet så det gick inte heller så bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Första dagen på sommarjobbet idag. Gick jättebra. ☺️ Trivdes som attan. Lugnt, svalt kontor, med massa ingenjörer och konstruktörer.

Jag fixade uppgifterna bra, gjorde ritningar och 3d-modeller. Känns sick att få betalt för sånt som man gjort på fritiden tidigare.

Allt var rätt flexibelt också, arbetstider osv. Skönt folk också. ☺️☺️

Vart är du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Första dagen på sommarjobbet idag. Gick jättebra. ☺️ Trivdes som attan. Lugnt, svalt kontor, med massa ingenjörer och konstruktörer.

Jag fixade uppgifterna bra, gjorde ritningar och 3d-modeller. Känns sick att få betalt för sånt som man gjort på fritiden tidigare.

Allt var rätt flexibelt också, arbetstider osv. Skönt folk också. ☺️☺️

Störtskönt!

När du skrev "sommarjobb" så fick jag genast en bild av hur du står i en random kiosk, kränger glass och småflörtar med MILF:sen 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Första dagen på sommarjobbet idag. Gick jättebra. ☺️ Trivdes som attan. Lugnt, svalt kontor, med massa ingenjörer och konstruktörer.

Jag fixade uppgifterna bra, gjorde ritningar och 3d-modeller. Känns sick att få betalt för sånt som man gjort på fritiden tidigare.

Allt var rätt flexibelt också, arbetstider osv. Skönt folk också. ☺️☺️

Om man är med rätt folk, ja!

Edit: Jag citerade fel inlägg ser jag nu... de va de där om att spela musik med folk jag menade.. fast det stämmer väl bra här oxå... ja alltså.

Ja. 😱😊

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man är med rätt folk, ja!

Man kan inte tycka om alla och man kan inte bli omtyckt av alla 😑 Gissa om jag går genom livet med det i bakhuvudet? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan inte tycka om alla och man kan inte bli omtyckt av alla 😑 Gissa om jag går genom livet med det i bakhuvudet? 😛

Ja usch.. en ständig kamp att ändå bemöta folk på rätt sätt? Vissst?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja usch.. en ständig kamp att ändå bemöta folk på rätt sätt? Vissst?

O ja. Och jag failar fullständigt ungefär 5 ggr/dag. Men jag biter mig alltid i tungan och håller käften.

Link to comment
Dela på andra sajter

Störtskönt!

När du skrev "sommarjobb" så fick jag genast en bild av hur du står i en random kiosk, kränger glass och småflörtar med MILF:sen 😛

😛 haha, nä sånt tillhör ungdomen. Eller ja, milfs är ju fortfarande trevligt förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...