Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Gör en test/kollar av vad Längsta tycker om låten, m'kay?

http://dl.dropbox.com/u/30490550/1000.mp3

Den är bra! Gillar framförallt:

när breaket kommer och din lite skeva stämsång subtilt fyller upp. Ger äkthet! Gillar också den slöa riden kraftigt i vänster högtalare.

Skönt häng i sången

Goa stämkörer!

Skönt röstläge som fan när du sjunger "åhhhhh"!

Kritik:

Tycker du kunde dra ackorden på tremologitarren långsammare så det inte blir så snabb attack. Och att ge den lite mer efterklang och volym så den limmar ihop ackordbytena lite mer. Komma lite efter anslaget, liksom.

Personligen gillar jag inte när man rullar som fan på R:en. Som kent gör.

Tycker trumprogrammeringen känns för statisk i början tycker jag. Spela trummorna på keyboard? Det saknas en smula häng enligt mig.

Möjligtvis lite för mycket emfas i början ibland på sången, när du modulerar tonhöjden på "gräl". Men det är ju som mycket annat smaksak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Täääck, laxen!

Den ska vara torr. Det ska vara som att äta havregryn direkt ur påsen (ungefär som Randy Newman låter ☺️ ) Dessutom här jag ett enda stort fail rail av att över-reverba just sång 🙁 så jag är nästan lite rädd för att göra om och inte göra rätt.

Guran är stickig, ja 😑

Det här var ju bara en test 😑 Ska fila lite mer på låten. Först ska jag släppa EP:n. Det här (1000) är mest plojmixning även om den låten + en hel del andra låtar ligger i pipelinen.

Du låter så lessen på det jag hört av dej. Törs inte lyssna på den där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

eeh.. Jag (Memphis) är fortfarande inte Laxen. 😛 (Vad jag vet iaf.)

Men okej, det e ju en smaksak det där me torrt/blött. Var en bra testlåt isåfall, kör på!

edit, här har du en minnesregel tills vidare:

Jag - Har avatar

Lax - Har inte.

☺️

😆 :lol: 😆 :lol: FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU 😆 Sorry bro! Jag vete fan varför jag alltid blandar ihop er båda.. Jag tror att jag har en trasig DNA-stege elelr ngt i den stilen. Sorry igen 😊

Jag skrever ner den där minnesregeln här förstår du..så..ås kan jag använda mig av den i framtiden.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Du låter så lessen på det jag hört av dej. Törs inte lyssna på den där.

😮

Va?.. låter jag ledsen?! Det har jag aldrig tänkt på... Jag låter ju som jag låter 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

En brevduva vet inte vad en adress är, den kan bara flyga hem! Alltså måste Dingbats få en brevduva av henne.

Ah! På så vis, låter ju logiskt iofs. Kul att lära sig något nytt.

Mvh södra skånes intresseförening för brevduva

haha, hade jättegärna deltagit men blir långt att pendla. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är bra! Gillar framförallt:

när breaket kommer och din lite skeva stämsång subtilt fyller upp. Ger äkthet! Gillar också den slöa riden kraftigt i vänster högtalare.

Skönt häng i sången

Goa stämkörer!

Skönt röstläge som fan när du sjunger "åhhhhh"!

Kritik:

Tycker du kunde dra ackorden på tremologitarren långsammare så det inte blir så snabb attack. Och att ge den lite mer efterklang och volym så den limmar ihop ackordbytena lite mer. Komma lite efter anslaget, liksom.

Personligen gillar jag inte när man rullar som fan på R:en. Som kent gör.

Tycker trumprogrammeringen känns för statisk i början tycker jag. Spela trummorna på keyboard? Det saknas en smula häng enligt mig.

Möjligtvis lite för mycket emfas i början ibland på sången, när du modulerar tonhöjden på "gräl". Men det är ju som mycket annat smaksak.

Stort tack...erhmm...*kollar minnesregeln* laxlaxlax...

He hee, rrrrrrullande rrrrrrrrr gillar jag även om jag försökt att vänja mig av vid dem. Herr Berg KAN ha ett finger med i spelet 😉

EZDrummer-simpelt är det ja... Jag hade fullt upp med att fixa visparna. Jag är faktiskt inget vidare på att spela trummor på klavven. Har för taskig synk 🙁

Kul att du gillar stämmorna. Man har väl Brian Wilson som husgud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ha haa seriöst L&M, hur pårökta är ni egentligen? ☺️

Hur kul som helst ju 😄

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...