Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

OK, såhär: igår postade Laxen en låt... Nu kunde jag inte lyssna på den för att...jag vet inte varför egentligen men det kuakde ur och den körde aldrig igång.. Men, hur fan kan man posta låtar bara sådär direkt i inlägget? Med en sådan där fräsig mediaspelare?

Man vahetteree klistrar in själva länktexten direkt i inlägget utan taggar typ såhär:

http://www.grahnsmusik.com/blues3.mp3

fast såhär

http://www.grahnsmusik.com/blues3.mp3

Hajjaru?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahaa... Jag hade annars uppfattat det som att ni skulle lira på festen också 😕 Har för mig att det är någon oskriven regel att man måste spela releaseplattans låtar på festen.

Ja det tänkte jag också. Hmm.. har inte det antytts, Dingbats?

Fresten, Dingbats: Vaddå att det inte kommer nån av vikt? Du kan ju lära känna nån under kvällen. Och så kanske det kommer nån som är kompis till nån som är trevlig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är klon samma sak som kopia i plugvärlden?

Originalet

pultec_eqp_hq.jpg

...och kopian (=klonen?)

pe1c.jpg

Kul att danskarna har ritat knapparna långt till höger i perspektiv.. Eller om det är foto.

La flatbreddsskannern ovanpå mitt bandeko en gång för att "fotta". Blev rätt märkligt resultat när det inte är något/i]perspektiv alls i en bild. Den läser ju liksom av allt rakt framifrån:

 

sj%C3%A4lvscanning%20004.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att danskarna har ritat knapparna långt till höger i perspektiv.. Eller om det är foto.

La flatbreddsskannern ovanpå mitt bandeko en gång för att "fotta". Blev rätt märkligt resultat när det inte är något/i]perspektiv alls i en bild. Den läser ju liksom av allt rakt framifrån:

 

sj%C3%A4lvscanning%20004.jpg

Ha! Tänkte du också på det? Som om hela EQ: är böjd, liksom. Sick!

Tänkte tanka hem demon på pluggen i fråga och prova lite i helgen. Nåväl, är kopia samma sak som klon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det effektivaste sättet att lyckas hålla kontakten med någon man inte kommer träffa någonsin igen efter det eventuella korta försnacket innan morgondagens tenta (och om man har ork/tur/tajming efteråt), om man väger pinsamhet mot sannolikhet att man håller kontakten? Och låter pinsamheten väga ganska tungt.

"Förresten.. snart är ju kursen över.. vi får ta en fika nån gång sen!" eller "Vill du ta en fika nån gång sen?".

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det tänkte jag också. Hmm.. har inte det antytts, Dingbats?

Fresten, Dingbats: Vaddå att det inte kommer nån av vikt? Du kan ju lära känna nån under kvällen. Och så kanske det kommer nån som är kompis till nån som är trevlig?

Jag vet inte vad ni tycker jag har antytt...

Alltså det kommer ingen av dem jag kämpat för att få dit. Men säkert kommer det ju skönt folk liksom.

Du verkar gilla att posta enorma bilder förresten.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, såhär: igår postade Laxen en låt... Nu kunde jag inte lyssna på den för att...jag vet inte varför egentligen men det kuakde ur och den körde aldrig igång.. Men, hur fan kan man posta låtar bara sådär direkt i inlägget? Med en sådan där fräsig mediaspelare?

Kör dropbox!

Www.dropbox.com

Det gör alla goa gutar nuförtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör dropbox!

Www.dropbox.com

Det gör alla goa gutar nuförtiden.

Är ingen go gute men här är inlägget med låten iaf. Jag ugglar er inte, promise.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till att båda pluggarna är lika är för att de försöker vara som en effekt som finns i verkligheten. Det är den de försöker "klona".

Så ordet "klona" har ingenting att göra med pluggens "sound" att göra då'rå? Det är utseendemässig kloning, ja?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Fint Chae. 🙂

Bra produktion och arr.

Sången kändes lite torr överlag, speciellt i introt, en liten skvätt reverb hade gjort gott. Lite vass gitarr på sina ställen.

Täääck, laxen!

Den ska vara torr. Det ska vara som att äta havregryn direkt ur påsen (ungefär som Randy Newman låter ☺️ ) Dessutom här jag ett enda stort fail rail av att över-reverba just sång 🙁 så jag är nästan lite rädd för att göra om och inte göra rätt.

Guran är stickig, ja 😑

Det här var ju bara en test 😑 Ska fila lite mer på låten. Först ska jag släppa EP:n. Det här (1000) är mest plojmixning även om den låten + en hel del andra låtar ligger i pipelinen.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Täääck, laxen!

Den ska vara torr. Det ska vara som att äta havregryn direkt ur påsen (ungefär som Randy Newman låter ☺️ ) Dessutom här jag ett enda stort fail rail av att över-reverba just sång 🙁 så jag är nästan lite rädd för att göra om och inte göra rätt.

Guran är stickig, ja 😑

Det här var ju bara en test 😑 Ska fila lite mer på låten. Först ska jag släppa EP:n. Det här (1000) är mest plojmixning även om den låten + en hel del andra låtar ligger i pipelinen.

eeh.. Jag (Memphis) är fortfarande inte Laxen. 😛 (Vad jag vet iaf.)

Men okej, det e ju en smaksak det där me torrt/blött. Var en bra testlåt isåfall, kör på!

edit, här har du en minnesregel tills vidare:

Memphis - Har avatar

Lax - Har inte.

☺️

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...