Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

😱

drar en rolig historia istället:

Mannen till kvinnan:

Har du tatuerat en sol på musen??

-Ja du har ju klagat på vädret hela sommarn, så nu kan du ligga hela vintern å lapa sol! 😉

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Något man får höra nån gång?

Jag skrev faktiskt en bröllopslåt tillsammans med min halvsyrra när min bror gifte sig.

Kan lägga upp min minnesanteckning. Men den är rå som fan. Har knappt lärt mig ackorden och sitter och sjunger texten från pappret och har knappt fattat melodin och har fullt av pollen i näsan och bryr mig noll om mikrofonteknik och det är superdasseljud..

Men här är den:

http://dl.dropbox.com/u/18565546/br%C3%B6lopp_slaskskiss.mp3

Kom gärna med kritik på arrangemanget och texten! Och helst ej på framförandet..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken tur! Jag har faktiskt undrat hur du skulle hinna få till det riktigt bra.

Hur går det med din inandning nu när det varit askmoln och skit?

Läste nånstans att det består av pulvriserat glas, vulkanglas alltså.

Det sista tror jag knappast på, var läste du det?

Andningen är bättre. Tror det blev lite mycket pollen på en gång bara - allt blommade samtidigt i Malmö efter den där första plötsliga & intensiva vårvärmen som kom.

Vet inte om "riktigt bra" är rätt uttryck. Den får bli lite distraktion tills dess efterrätten kommer, låten jag skrivit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Kan lägga upp min minnesanteckning. Men den är rå som fan. Har knappt lärt mig ackorden och sitter och sjunger texten från pappret och har knappt fattat melodin och har fullt av pollen i näsan och bryr mig noll om mikrofonteknik och det är superdasseljud..

Men här är den:

http://dl.dropbox.com/u/18565546/br%C3%B6lopp_slaskskiss.mp3

Kom gärna med kritik på arrangemanget och texten! Och helst ej på framförandet..

🥰

Var ju oerhört fint verkligen. Din sångröst e wonderbar. Orgelspelet gav härligt liv i låten. ☺️

edit, har ingen kritik direkt vad jag kommer på.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

🥰

Var ju oerhört fint verkligen. Din sångröst e wonderbar. Orgelspelet gav härligt liv i låten. ☺️

edit, har ingen kritik direkt vad jag kommer på.

Tack tack. Själv tycker jag sången är fruktansvärd men whateva.

Det är mest texten jag funderar på.. började med en text som bara var en massa love love love men det blev så cheesy så jag har lite rädslor inskrivna för att skapa dramaturgi. Men det kanske inte passar sig på ett brölopp. Får hoppas att jag kan dra av den och vara lite skämtsam inledningsvis. En snubbe ska förresten spela melodin på klarinett på lördag.

Och imorgon ska jag sticka och låna kostym av en polare. Hoppas den passar, annars vete fan vad jag gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det sista tror jag knappast på, var läste du det?

Andningen är bättre. Tror det blev lite mycket pollen på en gång bara - allt blommade samtidigt i Malmö efter den där första plötsliga & intensiva vårvärmen som kom.

Vet inte om "riktigt bra" är rätt uttryck. Den får bli lite distraktion tills dess efterrätten kommer, låten jag skrivit.

På Nätet, väderrapporter. Inte vet jag exakt, men det stod i flera stycken och att de som har astmatiska besvär ska hålla sig inne denna veckan. Nu drar det ju bort snabbare än beräknat, så jag ska våga mig ut. Det är tydligen vanligt att dessa fenomen består av vulkanglas - vilket iofs inte är direkt jättefarligt, men astmatiker och hjärtsjuka kan få större problem än nödvändigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack tack. Själv tycker jag sången är fruktansvärd men whateva.

Det är mest texten jag funderar på.. började med en text som bara var en massa love love love men det blev så cheesy så jag har lite rädslor inskrivna för att skapa dramaturgi. Men det kanske inte passar sig på ett brölopp. Får hoppas att jag kan dra av den och vara lite skämtsam inledningsvis. En snubbe ska förresten spela melodin på klarinett på lördag.

Och imorgon ska jag sticka och låna kostym av en polare. Hoppas den passar, annars vete fan vad jag gör.

Synd att mitt Internet är så dassig att jag inte ens kan höra mp3-filer.

Ingen kostym? Ta brynja, surfshorts och sandaler samt sombrero.

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att mitt Internet är så dassig att jag inte ens kan höra mp3-filer.

Ingen kostym? Ta brynja, surfshorts och sandaler samt sombrero.

Inte jag heller 🙁

Lax: jag tycker att du ska köra toga och foliehatt såklart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag handlade detta för några dagar sedan och blev mer produktiv plötsligt:

kikärter

quinoa

råris

mango

musslor

tomater

slanggurka

fullkornspasta

antioxidantjuice

ananas

päron

klementiner

surdegsbröd

sojadryck

havremust

torskfilé

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedlarna

De nya sedlarna kommer att tillverkas av bomullspapper och vara mindre än de nuvarande. Höjden på alla valörer blir 66 mm medan längden varierar mellan 120 och 154 mm. Sedlarnas färger blir gråbrun (1 000 kronor), röd (500 kronor), grön (200 kronor), blå (100 kronor), gul/orange (50 kronor) och violett (20 kronor). Sedlarna förses med särskilda detaljer i koppartryck för att underlätta för synskadade. Sedlarna kommer också att få nya säkerhetsdetaljer, en för de lägre valörerna 20- och 50-kronor och två för de högre valörerna.

Mynten

1-kronan, 2-kronan och 5-kronan kommer att bli mindre och lättare än idag, medan 10-kronan behålls oförändrad. 1- och 2-kronan tillverkas av kopparpläterat stål medan 5- och 10-kronan tillverkas i legeringen Nordic gold. Myntens kant kommer att förses med olika räfflingar för att underlätta för synskadade. När det gäller den grafiska utformningen kommer Riksbankens myntleverantör att lämna förslag som riksbanksfullmäktige sedan fattar beslut om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedlarna

De nya sedlarna kommer att tillverkas av bomullspapper och vara mindre än de nuvarande. Höjden på alla valörer blir 66 mm medan längden varierar mellan 120 och 154 mm. Sedlarnas färger blir gråbrun (1 000 kronor), röd (500 kronor), grön (200 kronor), blå (100 kronor), gul/orange (50 kronor) och violett (20 kronor). Sedlarna förses med särskilda detaljer i koppartryck för att underlätta för synskadade. Sedlarna kommer också att få nya säkerhetsdetaljer, en för de lägre valörerna 20- och 50-kronor och två för de högre valörerna.

Mynten

1-kronan, 2-kronan och 5-kronan kommer att bli mindre och lättare än idag, medan 10-kronan behålls oförändrad. 1- och 2-kronan tillverkas av kopparpläterat stål medan 5- och 10-kronan tillverkas i legeringen Nordic gold. Myntens kant kommer att förses med olika räfflingar för att underlätta för synskadade. När det gäller den grafiska utformningen kommer Riksbankens myntleverantör att lämna förslag som riksbanksfullmäktige sedan fattar beslut om.

k

Jag noterar det och går vidare i livet 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som skrev den här tentafrågan är ju inte en jätterolig skribent:

En del länder i EMU har mycket dåliga statsfinanser, men även länder utanför EMU, som Storbritannien och Island, har mycket dåliga statsfinanser. Man kan fråga sig om det är en fördel eller en nackdel att vara med i EMU när man har problem med statsfinanserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...