Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

😆 Dingbats, dig kan man fan lita på. "Extra allt", liksom 😄 Jag vill då fan inte veta vad "extra allt" innebär på en hängmatte-EQ. Har allmänt svårt för den. Gillar flanger där iofs. Bara sådär! Mitt på en channelstrip. Erkänn att kompressorn bara skulle ha 120 ms attack och 30 ms i release. Det skulle inte finans något mellanläge. Vad det gäller potarna så skulle de vara fixerade (eller vad man nu säger (har glömt bort ordet) Inget steglöst skit här inte ☺️

Jag tycker dessutom att hela konstruktionen skulle vara tillverkad av massiv kevlar. Det ska vara orubblig och helst göra små gropar i golvet (om man pallade med att flytta den dit av någon outgrundlig anledning).

Jag vill krydda hela stripen med ett saftigt 20hz-delay. Bara "för att" liksom.

Alltså jag tänkte mig channelstrip i betydelsen "en kanal i en DAW som man har lagt i pluggar och rattar till på".

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det har talats om Längstabruden, Längstafestival etc. Jag undrar hur Längstachannelstripen skulle se ut? Jag tänker något åt SSL-hållet. Alt Lunchboxen.

F ö var det någon som sa "toga och foiliehatt" som längstaklädsel. DET var riktigt roligt.

Jag röstar för en fikabox... 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Alltså jag tänkte mig channelstrip i betydelsen "en kanal i en DAW som man har lagt i pluggar och rattar till på".

mm, jag täntke mer en fysisk channelstrip. Men iofs, med dina och laxens tecknaregenskaper så kan man nog få en plugg att se ut som den var tillverkad i 20+ kevlar. Grafitgrått FTW.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstar för en fikabox... 😑

Natruligtvis gör du det 😛

Längstafikan kanske?

Min teori är att längstafikan består av kaffe svartare än döden samt vetelängd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Avgränsat den har jag väl... men för brett. Strecket som går från högra ögonbrynet och ihop med näsan skulle ha gått längre till vänster innan det svänger neråt.

( Angående näsan ) Håller med att du avgränsat. Men tycker den snarare uttrycker bred näsa än den smala näsan som originalbilden har.

När du säger pupill menar du iris va? Alltså, jag ser ju att det är som du säger att han inte tittar rakt fram, men samtidigt när jag tittar och jämför känns det som att det är lika mycket yta till vänster och höger som på originalet, om man tänker att det är mer skuggor på originalet också. Eller har jag helt fel?

ja, jag menar iris.

Eftersom du också känner att han inte tittar rakt fram med högerögat på din avbildning får du prova att justera. Prova att se ögonvitan som en form och se hur stor den formen är i jämförelse med formen på andra sidan iris.

Jo. Vilka linjer är det? Menar du själva linjerna som avgränsar ögat? Inte bara de runt omkring?

I det här fallet menade jag linjen som gränsar mellan hud och ögonvita på ögats nedre del. Den linjen är svagare ( om jag minns rätt ) i valör jämfört med linjen mellan ögonvita och hud på ögats övre del. Din avbildning konnoterar lika starkt, om jag minns rätt.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

( Angående näsan ) Håller med att du avgränsat. Men tycker den snarare uttrycker bred näsa än den smala näsan som originalbilden har.

ja, jag menar iris.

Eftersom du också känner att han inte tittar rakt fram med högerögat på din avbildning får du prova att justera. Prova att se ögonvitan som en form och se hur stor den formen är i jämförelse med formen på andra sidan iris.

I det här fallet menade jag linjen som gränsar mellan hud och ögonvita på ögats nedre del. Den linjen är svagare ( om jag minns rätt ) i valör jämfört med linjen mellan ögonvita och hud på ögats övre del. Din avbildning konnoterar lika starkt, om jag minns rätt.

Får ta och göra ett nytt försök på samma bild igen sen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lärde mig danska genom att se på en kvinna som lagar mat på teve ibland.

Det är inte svårt alls egentligen. Det gäller bara att inte uttala ett enda ord

tydligt. Nu ska jag skriva i min CV, Danska: talar flytande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lärde mig danska genom att se på en kvinna som lagar mat på teve ibland.

Det är inte svårt alls egentligen. Det gäller bara att inte uttala ett enda ord

tydligt. Nu ska jag skriva i min CV, Danska: talar flytande.

Vilket väl är det enda sättet att tala danska.

Link to comment
Dela på andra sajter

funderar lite på att på pin kiv bjuda in tjejen (ej mamman) i min grupparbetsgrupp till rhubfekken om tillfälle ges, bara för att det vore en sån sjuk grej

vet att hon gillar mig som liksom skön kille i plugget iaf märks det

Link to comment
Dela på andra sajter

funderar lite på att på pin kiv bjuda in tjejen (ej mamman) i min grupparbetsgrupp till rhubfekken om tillfälle ges, bara för att det vore en sån sjuk grej

vet att hon gillar mig som liksom skön kille i plugget iaf märks det

Vad är det som är sjukt med det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...