Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Det tror jag är ett program du kan ha glädje av!

Sedan när det gäller Sonar: börja med att läs och lär grunderna.

Skippa allt annat på ett tag, annars kan man nästan få panik.

Så har jag gjort med Cubase. Sitter man bara med det lite så

är det "ingen konst". Alla detaljer sedan tar man efterhand.

Det viktigaste är ju att veta i början hur man får in audiospår,

ställer in ljudkortets bussar (anslutningar) i programmet och

spelar in samt lägger på effekter. Midi om man vill det också.

Det jag hade problem med var att installera och registrera skiten. Det medföljer inga instruktioner alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det jag hade problem med var att installera och registrera skiten. Det medföljer inga instruktioner alls.

Manual i pappersformat?

Manual i pdf-fil som du läser på skärmen, som du kan nå från cd-n utan att ens behöva installera programmet först?

Var köpte du produkten ifrån?

Kan du inte ens installera den, för registrera brukar man kunna göra efteråt, så installationen är ju viktigast.

Men vissa program kräver ju att man registrerar det UNDER installationen, för att man ens ska kunna installera

färdigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Jag har ju inte Sonar själv, så...

Minns att jag fick med Sonar LE när jag köpte mitt förra ljudkort, men även Cubase LE och Wavelab Lite.

Tog en ur högen, råkade bli Cubase. Sedan skaffade jag Cubase Ess 4.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså... man behöver inte blanda in begreppet "hundår" överhuvudtaget. 🙂

Om man säger "Hunden blev 17 år" så innebar det att det motsvarade 119 människoår!

Man kan ju inte säga att den blev 119 hundår, för det är med människan man jämför!

Man utgår från människan och tänker hur gammal blev hunden, om den varit människa?

Jag håller med att det är ganska onödigt. Saken är ju den att det var du som blandade in hundår i det hela xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer verkligen ihåg när BBB bara var några få utvalda på DC++ som bodde i stockholm. Man var alltid lite avundskjuk för att dom kunda ha 100mbit när typ inga kunde (BBB=bredbandsbolaget)

Kan vara den mest randomiga kommentaren på länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Redan vid sex års ålder har man levt halva sitt liv, upplevelsemässigt, förutsatt ett 80-årigt liv och att ekvationen nedan stämmer, där å är faktisk ålder och uå är upplevd ålder vid efter å antal levda år:

uå = 1 + 1/2 + 1/3 + ... + 1/å

Link to comment
Dela på andra sajter

Redan vid sex års ålder har man levt halva sitt liv, upplevelsemässigt, förutsatt ett 80-årigt liv och att ekvationen nedan stämmer, där å är faktisk ålder och uå är upplevd ålder vid efter å antal levda år:

uå = 1 + 1/2 + 1/3 + ... + 1/å

Vad ska du rita idag? Hitler t ex var riktigt bra på byggnader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klar med tentan. Förra statistiktentan tog alla 5 timmar, nu var jag klar på dryga 3. Tror nog aldrig en tenta känts så bra faktiskt. Men det är ju farligt att säga så...

Men erkänn att det är liiiite high five på att kirra hela tentan på 3h?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ju ha gjort fel på allt också och så var det därför det kändes så lätt och gick fort.

Meh! Se det positivt istället och var inte så neggig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...