Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Nej, man räknade 7 på den.

men min poäng var nog att 17 hundår inte motsvarar 100+ ålder hos en människa, eftersom 17 hundår är 17/7 år, dvs typ 2,5 år. Er hund blev troligtvis 17 år och var troligtvis även en hund. Kanske blev den 119 hundår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Heather Graham spelar i en film på TV3 nu. Hon heter Pippa i filmen, så där kan du själv se att det finns ett sånt namn Memphis, vilket du inte visste för över ett år sedan...

64_heather_graham.jpg

mamma mia

Link to comment
Dela på andra sajter

men min poäng var nog att 17 hundår inte motsvarar 100+ ålder hos en människa, eftersom 17 hundår är 17/7 år, dvs typ 2,5 år. Er hund blev troligtvis 17 år och var troligtvis även en hund. Kanske blev den 119 hundår.

Va?! 😆😄

Motsvarande 119 människoår menar du,

dvs om hunden hade varit människa

hade den levt i 119 människoår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han försökte med mej oxå. Han är en riktig filur den där memphis.

😛

Heather Graham spelar i en film på TV3 nu. Hon heter Pippa i filmen, så där kan du själv se att det finns ett sånt namn Memphis, vilket du inte visste för över ett år sedan...

Sjukt att du minns det debatt, knappt så jag gör det. Men där ser man. Vacker quinna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte reklamen från Bauhaus.

De visar en massa grejer som går sönder, i köket, i sovrummet osv.

Sedan säger de att man ska gå till Bauhaus för att köpa dem!

Jag får inte det att gå ihop riktigt...

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är jävligt trött på all reklam som aldrig tar slut. Vi har icas som väl är lite kul ibland, men nu har vi dessutom den med dom där fula, feta systrarna, och den där med fåret, som bara är irriterande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är jävligt trött på all reklam som aldrig tar slut. Vi har icas som väl är lite kul ibland, men nu har vi dessutom den med dom där fula, feta systrarna, och den där med fåret, som bara är irriterande.

De två värsta just nu är Com Hem-systrarna och den där datingreklamen med en småhes kvinna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Va?! 😆😄

Motsvarande 119 människoår menar du,

dvs om hunden hade varit människa

hade den levt i 119 människoår.

Ja.

Slutsatsen jag vill dra är att 1 hundår motsvarar 1 människoår. Det är väl det som är poängen med att ha hundår, att kunna jämföra hundar med människor, varför man nu vill göra det. Alltså, 1 människoår = 1 normalt år. 1 hundår = 1/7 normalt år. Hunden blev inte 17 hundår, den blev 17 vanliga år. Den blev 119 hund-jävla-år.

Eller?

Annars är det ju helt vrickat. Att kalla ett vanligt år för hundår bara för att det råkar vara en hund som levt dem känns sådär.

Fast hundmänniskor är iofs ganska konstiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar lite på att investera i detta, om jag komer igång med sonar nån gång.

Det tror jag är ett program du kan ha glädje av!

Sedan när det gäller Sonar: börja med att läs och lär grunderna.

Skippa allt annat på ett tag, annars kan man nästan få panik.

Så har jag gjort med Cubase. Sitter man bara med det lite så

är det "ingen konst". Alla detaljer sedan tar man efterhand.

Det viktigaste är ju att veta i början hur man får in audiospår,

ställer in ljudkortets bussar (anslutningar) i programmet och

spelar in samt lägger på effekter. Midi om man vill det också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ja.

Slutsatsen jag vill dra är att 1 hundår motsvarar 1 människoår. Det är väl det som är poängen med att ha hundår, att kunna jämföra hundar med människor, varför man nu vill göra det. Alltså, 1 människoår = 1 normalt år. 1 hundår = 1/7 normalt år. Hunden blev inte 17 hundår, den blev 17 vanliga år. Den blev 119 hund-jävla-år.

Eller?

Annars är det ju helt vrickat. Att kalla ett vanligt år för hundår bara för att det råkar vara en hund som levt dem känns sådär.

Fast hundmänniskor är iofs ganska konstiga.

Alltså... man behöver inte blanda in begreppet "hundår" överhuvudtaget. 🙂

Om man säger "Hunden blev 17 år" så innebar det att det motsvarade 119 människoår!

Man kan ju inte säga att den blev 119 hundår, för det är med människan man jämför!

Man utgår från människan och tänker hur gammal blev hunden, om den varit människa?

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...