Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Då skulle jag skämmas för dant...

Men herregud. Sådär kan du inte hålla på. Det är ju för att lära dig du håller på. Finns nog många i tråden som kan ge tips, dessutom. Desto fler desto bättre brukar jag tänka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men herregud. Sådär kan du inte hålla på. Det är ju för att lära dig du håller på. Finns nog många i tråden som kan ge tips, dessutom. Desto fler desto bättre brukar jag tänka.

Ja, jag vet. Jag ska lägga upp den här jag ritar på nu säger vi så får ni gissa vem det är. Det är en kändis, tidigare har det bara varit bekanta och sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan jag ens har börjat rita alls? Jag fattar ingenting 😲 Så innan jag har börjat rita konturerna gör jag små prickar som ska markera var vissa punkter på strecken ska hamna?

Ja.. alltså. t.ex kan du göra det när du gjort ansiktsformen. En prick ungefär i vilken höjd ögonen är. En prick hur nära tinningen kanten på ögat är. En prick där munnen börjar, en där den slutar, två prickar hur bred näsan är.

Och sen kan du titta på alla samtidigt och flytta runt prickarna innan du drar hårda, definitiva linjer. Jag brukar syssla med ett rejält flyttande.. det är nog den viktigaste biten av hela bilden, tycker jag. Att grundproportionerna blir bra. Iochförsig gör jag inte prickar utan tunna, tunna små streck. Men om du inte vill det så kör med prickar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja.. alltså. t.ex kan du göra det när du gjort ansiktsformen. En prick ungefär i vilken höjd ögonen är. En prick hur nära tinningen kanten på ögat är. En prick där munnen börjar, en där den slutar, två prickar hur bred näsan är.

Och sen kan du titta på alla samtidigt och flytta runt prickarna innan du drar hårda, definitiva linjer. Jag brukar syssla med ett rejält flyttande.. det är nog den viktigaste biten av hela bilden, tycker jag. Att grundproportionerna blir bra. Iochförsig gör jag inte prickar utan tunna, tunna små streck. Men om du inte vill det så kör med prickar.

Ja, men om ansiktskonturerna redan då är fel, så finns det ju inget jag kan göra med ögon näsa mun. Då kommer de ju antingen bli utdragna eller felplacerade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men om ansiktskonturerna redan då är fel, så finns det ju inget jag kan göra med ögon näsa mun. Då kommer de ju antingen bli utdragna eller felplacerade.

aha.

Men då får du öva dig på ansiktsformer. Lär dig se & känna igen grundformer.

face_landmarks.jpeg

Här kan du t.ex se att det bildas en halvcirkel från hakan, innerdelen av örat, ovanför ögonbrynet.

Link to comment
Dela på andra sajter

aha.

Men då får du öva dig på ansiktsformer. Lär dig se & känna igen grundformer.

face_landmarks.jpeg

Här kan du t.ex se att det bildas en halvcirkel från hakan, innerdelen av örat, ovanför ögonbrynet.

Nu inser jag att det kanske är en bra idé ändå! Man får lära sig den hårda vägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är en bra idé, sa du?

Att lära sig ansiktsformer. Du sa det förut också, och då sa jag att det verkade jobbigt och att man nog lär sig av sig självt. Men det verkar ju som att det kanske är rätt bra att plugga på ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, 17 hundår=119 människoår.

Om hunden var 17 (vanliga) år, motsvarar det ungefär en 81-årig människa.

Om hunden var 17 hundår, var den 1,62 vanliga år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, man räknade 7 på den.

jag räknar mer exakt, för det var EN hundexpert som gett någon form av input. haha, ja då är det ju verkligen mer exakt. här sväljer jag google-resultat med hull och hundhår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...