Overkill Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 Hur gör man när en kund ber om te, och man inte vet hur man gör te? Jag är seriös - jag har aldrig gjort te i mitt liv. Koka upp vatten, stoppa i en tepåse, låt det stå en stund och servera varmt sen!
CHAE Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 Jag är seriös - jag har aldrig gjort te i mitt liv. Dude! 😮 1. koka upp rätt mängd vatten 2. skopa upp rätt mängd té i tésilen 3. häll det heta vattnet över tésilen Vinst! Latmasken använder tépåsar och då blir det ännu enklare. Man lägger ned t´påsen i en mugg, häller över vattnet et voila.
SadamJR Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 Hur gör man när en kund ber om te, och man inte vet hur man gör te? Jag är seriös - jag har aldrig gjort te i mitt liv. Vad är det för jobb du har egentligen?
Micke H Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 Webbprogrammerare. Idag var det en kund inne som jag gick igenom ett system med.
Pazo Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 Webbprogrammerare. Idag var det en kund inne som jag gick igenom ett system med. Gick ni bara igenom systemet? INGEN ALKOHOL!?!?! 😮
Micke H Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 Gick ni bara igenom systemet? INGEN ALKOHOL!?!?! 😮 😮 GE MIG DÅ! 😠
debatt Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 Hur gör man när en kund ber om te, och man inte vet hur man gör te? Jag är seriös - jag har aldrig gjort te i mitt liv. Koka mjölk. Värm vatten och häll i en kopp till drygt hälften. Gör två-tre snabba dopp på vardera en sekund med tepåsen. Naturligtvis Rooibos-te utan koffein. Kravodlat. 2 teskedar socker och fyll resten av koppen med mjölken. Te på indiskt vis.
debatt Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 En gång när jag var i England så fick jag av Mrs Bell i Dover en kopp te som var så stark att skeden böjdes, men det var nog av värmen, eller så var den redan det... hehe. Tungan blev helt sträv och det var svartare än kaffe!
Micke H Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 Koka mjölk. Värm vatten och häll i en kopp till drygt hälften. Gör två-tre snabba dopp på vardera en sekund med tepåsen. Naturligtvis Rooibos-te utan koffein. Kravodlat. 2 teskedar socker och fyll resten av koppen med mjölken. Te på indiskt vis. Tack. 🥰
debatt Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 Dags att se till Ris-Otto. Tycker det börjar lukta därute i köket.
CHAE Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 Jag sitter på jobbet och det har varit en sjukt sövande dag. Tills nu...
Pazo Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 Jag sitter på jobbet och det har varit en sjukt sövande dag. Tills nu... ...när du börja skriva i längsta?
Fidden Postat 24 maj 2011 Trådstartare Postat 24 maj 2011 Koka mjölk. Värm vatten och häll i en kopp till drygt hälften. Gör två-tre snabba dopp på vardera en sekund med tepåsen. Naturligtvis Rooibos-te utan koffein. Kravodlat. 2 teskedar socker och fyll resten av koppen med mjölken. Te på indiskt vis. rooibos utan koffein, som choklad utan stryknin.
debatt Postat 24 maj 2011 Postat 24 maj 2011 rooibos utan koffein, som choklad utan stryknin. ... eller Teobromin. Fast jag undrar över det där med choklad och hundar alltså. Vår hund blev 17 hundår och uppvuxen på Nonstop...
Recommended Posts