Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Alla teleoperatörer är dumma i huvet.

Hur rangordnar ni idiotin?

1) Tele2 - de vägrar avsluta min kundrelation med dem. Får räkning på några enstaka kronor i flera månader efter avslutat abonnemang, trots att jag betalar struntsumman varje gång. Deras förklaring är att det hinner bli ränta på pengarna från det att de skickar ut fakturan till dess att jag betalar. Vilken ränta? Jag låg inte efter med betalningen så det kan inte vara dröjsmålsränta. Sänder till slut i förväg med några kronor i ett kuvert med en hälsning istället för att girera.

2) Telia - morsan fick en räkning på 10000 kr på samtal hon aldrig ringt. På nätterna. När hon sov! De skulle dessutom ha 4700 kr för att sätta in ett extra telefonuttag hos mig.

3) Vodaphone/Telenor - De kopplar alla mina mobilsamtal via Belgien för kontroll för "min egen säkerhet". De slumpar ut en del personer och gör så med ibland, är förklaringen i butiken. Får till följd att jag får mina sms dagen efter de sänts. Min förra mobil.

4) Tre - Hävdar vid avtalets ingång att jag har obegränsad upp- och nedladdning på mitt Internet. Helt plötsligt utan förvarning upphör detta att gälla enligt ingånget avtal. 20 GB är gränsen - där streamat räknas som nedladdat.(Skaffar ovetandes om ändringen Viaplay och efter en vecka kan jag inte fortsätta med Viaplayabonnemanget för att se film och sport live, men måste ändå betala för hela månaden hos Viaplay. Kan i och med Internetändringen inte se film, öppna nya fönster, höra mp3, skicka filer - ingenting egentligen. Tills det blir ny månad igen.)

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

förresten.. vi fick en uppgift idag på lärarutbildningen av en flummig designlärare att konstruera ett musikinstrument.. som skulle passa i en genre där det inte redan finns.. typ.

Jag kom på ett coolt instrument en gång som du kan sno. Lite invecklat att förklara men ska försöka:

Tänk dig en el-cello, fast med två strängar. En tunn och en bassträng. Vid stallet finns en E-bow under varje sträng. (om du nu vet vad det är, elektromagnet som sätter strängarna i vibration)

Man behöver alltså ingen stråke och spelar med en hand på varje sträng. För att kunna justera volymen (ström till de två E-bow´sarna) för dynamik, så har man två fotpedaler, en för varje fot.

Då har man ett vackert- och dynamiskt ljudande instrument där man kan spela både basgång (på bassträng) och melodi (på tunna strängen) -samtidigt!

Erkänn ball! 😄 Skulle vilja konstruera och bygga nån gång.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk dig en el-cello, fast med två strängar.

Jag gillar idén! Men den flyhänte skulle säkert vilja ha fyra strängar stämda i kvinter somtyp en ööh cello.

Jag spelade in akustisk gitarr med e-bow förra veckan. Det lät som sinustoner. Trodde det skulle bli mer strängrassel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Får du många femmor å fyror memphan?

Mer än dig iaf, hähä. 😛 Nädå, inte jättemånga kanske. Har en del fyror och en femma fast rätt många 3:or med, så inte jättemycket jämfört me de bästa i klassen, men ligger del över snittet iaf.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar idén! Men den flyhänte skulle säkert vilja ha fyra strängar stämda i kvinter somtyp en ööh cello.

Jag spelade in akustisk gitarr med e-bow förra veckan. Det lät som sinustoner. Trodde det skulle bli mer strängrassel.

Åh, kul att du gillar den. 😄 Men skulle man ha fyra strängar så skulle det ju inte funka, om man inte har fyra fötter iofs.

Hade varit kul att höra inspelningen! Jag har bara fått testa lite snabbt en gång för längesedan, blir rätt coolt ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer än dig iaf, hähä. 😛 Nädå, inte jättemånga kanske. Har en del fyror och en femma fast rätt många 3:or med, så inte jättemycket jämfört me de bästa i klassen, men ligger del över snittet iaf.

OH SNAP

men orka få femmor. VG är det som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

OH SNAP

men orka få femmor. VG är det som gäller.

😄

Egentligen bryr jag mig inte om betygen, så länge jag blir godkänd, för arbetsgivare kollar ändå inte på det. Jag vill bli duktig så man kan prestera nått när man kommer ut och skall arbeta i skarpa projekt. Så blir ju att man indirekt satsar på högsta betyget.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kom på ett coolt instrument en gång som du kan sno. Lite invecklat att förklara men ska försöka:

Tänk dig en el-cello, fast med två strängar. En tunn och en bassträng. Vid stallet finns en E-bow under varje sträng. (om du nu vet vad det är, elektromagnet som sätter strängarna i vibration)

Man behöver alltså ingen stråke och spelar med en hand på varje sträng. För att kunna justera volymen (ström till de två E-bow´sarna) för dynamik, så har man två fotpedaler, en för varje fot.

Då har man ett vackert- och dynamiskt ljudande instrument där man kan spela både basgång (på bassträng) och melodi (på tunna strängen) -samtidigt!

Erkänn ball! 😄 Skulle vilja konstruera och bygga nån gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Memphan, jag SMS-dissade inte dig förut. Jag har driftstörningar i mitt område och fick ditt SMS typ ett dygn senare, och kunde inte svara. Skulle kunna göra det nu från jobbet, två dagar senare, men orkade inte. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Memphan, jag SMS-dissade inte dig förut. Jag har driftstörningar i mitt område och fick ditt SMS typ ett dygn senare, och kunde inte svara. Skulle kunna göra det nu från jobbet, två dagar senare, men orkade inte. 😛

Du menar att du har Telenor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Memphan, jag SMS-dissade inte dig förut. Jag har driftstörningar i mitt område och fick ditt SMS typ ett dygn senare, och kunde inte svara. Skulle kunna göra det nu från jobbet, två dagar senare, men orkade inte. 😛

hehe, kom o tänka på det förut faktiskt. Kände mig fett dissad ja. 😛 Men då vet jag.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...