Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Jag ogillar verkligen Ellen DeGeneres.

Men alltså grabben, sluta kolla på skiten.

Jag ogillar ALL tv utom

Kobra

Babel

85% av Kunskapskanalen

så därför kollar jag inte på skiten. Reklamkanalerna rör jag inte med tongue.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som inte är vänsterhänt när den föds har inget hjärta; den som inte är högerhänt när den dör har ingen hjärna.

Minst lika logiskt som ursprungscitatet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Minst lika logiskt som ursprungscitatet.

Ungefär så, ja.

Korrekt är

Den som inte är vänster vid 20 har varken hjärta eller hjärna, den som inte är vänster vid 40 har varken hjärta eller hjärna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär så, ja.

Korrekt är

Den som inte är vänster vid 20 har varken hjärta eller hjärna, den som inte är vänster vid 40 har varken hjärta eller hjärna.

Jag är en snevriden Gran vid 60 vad är man då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har träffat nästan alla jag känner via internet' date=' det jag dock har lärt mig är att träffas så snabbt som möjligt så att det inte blir att man känner en "låtsas"-person på internet. Alltså att man sitter och bygger något slags ideal av sig själv alldeles för länge, då kan träffen bli mer konstig eftersom man verkligen inbillat sig att människan är på ett visst sätt.[/quote']

Om laxen var här skulle jag kommentera detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar fortfarande inte vad hjärtat har med saken att göra... Mitt hjärta är bara en muskel som har väldigt lite kontakt med hjärnan egentligen. Alla kontraktioner sker reflexmässigt och den mesta signalering är med hjälp av typ adrenalin och sånt. Påverkar hjärtats takt politiken eller vadå?

Lite som magkänsla, vad fan är det?

Kan inte folk säga empati och instinkt direkt, annars blir det ju som med min mormor som trodde att man kom till en plats ovanför molnen när man dog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte folk säga empati och instinkt direkt, annars blir det ju som med min mormor som trodde att man kom till en plats ovanför molnen när man dog.

Så du menar att det är instinkt att rösta borgerligt när man fyllt 40?

Metaforer är fina. Det blir tråkigt och ohanterligt om man ska säga allt vetenskapligt korrekt hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att det är instinkt att rösta borgerligt när man fyllt 40?

Metaforer är fina. Det blir tråkigt och ohanterligt om man ska säga allt vetenskapligt korrekt hela tiden.

instinkt är magkänsla, och min magkänsla har då aldrig röstat borgligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

instinkt är magkänsla, och min magkänsla har då aldrig röstat borgligt.

Men ursprungscitatets hjärta/hjärna syftar ju knappast på empati/instinkt, utan empati/intelligens eller empati/rationalitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ursprungscitatets hjärta/hjärna syftar ju knappast på empati/instinkt, utan empati/intelligens eller empati/rationalitet.

var jag verkligen så otydlig? hjärta var empati, magkänsla var instinkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

kallas väl för "lucid dream" om jag inte missminner mig. utnyttja situationen och gör vad du vill i drömmen.

Ja nästan. Men lucid dreaming är ju när man kan välja vad man vill drömma om under djupsömnen, men jag får ju ingen djupsömn alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

jag har ju en sömnstörning som troligtvis är en form av narkolepsi. De har gjort tester på mig och kommit fram till att de inte kan säga att jag har det. Samma tester visar dock att jag kanske har det. Till och med att jag troligen har det, enligt en av alla läkare jag träffat. Fast det klan vara en form av epilepsi som jag inte har, kanske har, troligen har. Gissa om jag haft det struligt med försäkringskassan. Har inte kunnat få diagnosen så jag kunde inte bli sjukskriven. Men samtidigt så har det påverkat mig då jag tex inte kan ta körkort med tanke på att jag kanske har någon av de sjukdomarna. Eller kanske bägge. Som tur är så vill jag ju inte ha körkort med tanke på att jag själv upplever mig som en fara bakom ratten. Med tanke på att jag har de symptomen som jag har.

Men jag VILL ha tillbaks mitt gamla liv som jag hade innan jag var sjukpensionär. Jobba, träna kampsport, cykla galet mycket, vara delaktig i ett band igen, men framför alt att kunna planera vad jag ska göra till helgen. Bara det vore värt mycket för mig. Men eftersom jag inte vet hur jag sover från natt till natt så vet jag inte om jag orkar den dagen jag ska göra något kul. Därför blir jag så skitledsen när jag läser om alla de barn som drabbats av narkolepsi efter vaccinationen. Jag fick ju iallafall ha en ganska lång och aktiv livsperiod medans de redan har drabbats.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...